Sidan 6 av 31 FörstaFörsta ... 345678916 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 613
    itouch
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Rian-Nu har du i alla fall en bra bil ,ta hand om den och gör inget dumt med den.
    Martin-Du har två fina bilar,ge fan i att sälja 335.
    mVH
    Håller med AeroPlus här, rian du har en grym ny kärra, håll det lagomt och njut!
    Martin borde behålla sin snygga 335 men jag antar det inte är bilen han är missnöjd med utan att han vill klämma på något nytt

GTI30EDITION
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av itouch Visa inlägg
    Håller med AeroPlus här, rian du har en grym ny kärra, håll det lagomt och njut!
    Martin borde behålla sin snygga 335 men jag antar det inte är bilen han är missnöjd med utan att han vill klämma på något nytt
    Morrn!

Det är faktiskt mer känslan jag har att jag bundit upp för mkt kapital i bilen och att man börjar lessna. Bilen är jättefin, går som en klockaosv, men att hela tiden åka med känslan att nästan inte få ihop budgeten till säsongen, då är man fel ute. Och det har man väl alltid varit kan jag tycka så här i efterhand.

Nu sitter man och betalar på gamla synder känns det som och då väljer jag att sälja 335an för att åka med Saaben ett tag för att på sikt eventuellt kunna köpa sig något roligt.

Men jag hoppas på att kunna få åka med dig Itouch på något event i vår och även få hänga med Rian om det blir några körningar. Det är alltid skoj att kika på vad det dyker upp för bilar och dricka en kopp kaffe med alla trevliga gas glada bilägare.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Roligt att gamla VW rävar satt ordentlig fart på denna tråd! Vad åker ni för bilar idag (Kemo, Richard, Martin)?
    Tjena DPC! I dag åker jag en Pirelli gti 09a.....riktigt nöjd.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av AeroPlus Visa inlägg
    Ja tyvär.

Ni offrade så mycket och fick så lite,tråkigt..
    Men bra att ni insåg hur allt ser ut många gör det aldrig och vill inte heller att göra.
    Tydligen måste alla gå den hårda vägen för att lära sig annars folk varken lyssnar eller vill lyssna..
    Rian-Nu har du i alla fall en bra bil ,ta hand om den och gör inget dumt med den.
    Martin-Du har två fina bilar,ge fan i att sälja 335.
    mVH
    Tack Kemo!! Den vårdas ömt kan jag lova..

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Tackar itouch! Kan bara säga detsamma om din bil.

Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Tjena DPC! I dag åker jag en Pirelli gti 09a.....riktigt nöjd.
    Aha, lite samma tema som din gamla Ed30? Har du moddat något?

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Aha, lite samma tema som din gamla Ed30? Har du moddat något?
    Ja man kan ju undra varför man säljer och sen köper en i stort sätt likadan bil, men jag gjorde det av många anledningar
    b.l.a för att den är nyare, snyggare inredning (enligt mig) så gått som fullutr..En annan detalj jag också la märke till
    va att ECU boxen i Pirellin va väldigt lätt att få ut till skillnad från min edi 30, där var det någon slags plåtram med låsskruvar
    som gjorde det omöjligt att få ut boxen men det kanske ska va så på just den modellen, det är ju trots allt en speciallutgåva.
    Denna bil är Tyskmoddad= lite mer kraft än org, laddet är fint Peak max 1,35 sen stabil 1,25 till redline .. mvh

GTI30EDITION
    Gäst
    Ja man kan ju undra varför man säljer och sen köper en i stort sätt likadan bil, men jag gjorde det av många anledningar
    b.l.a för att den är nyare, snyggare inredning (enligt mig) så gått som fullutr..En annan detalj jag också la märke till
    va att ECU boxen i Pirellin va väldigt lätt att få ut till skillnad från min edi 30, där var det någon slags plåtram med låsskruvar
    som gjorde det omöjligt att få ut boxen men det kanske ska va så på just den modellen, det är ju trots allt en speciallutgåva.
    Denna bil är Tyskmoddad= lite mer kraft än org, laddet är fint Peak max 1,35 sen stabil 1,25 till redline .. mvh
    Tjo!

Det ska väl se likadant ut oavsett om det är Pirelli Edition, Edition 30, eller om det är en vanlig 200 hästars GTi...
    eller har jag fel?

Nu menar jag ECU boxen förstårs.

Kan du förklara mer hur det såg ut på den svarta GTin du hade Richard?

Mvh
    Senast redigerad av GTI30EDITION den 2011-04-08 klockan 15:32.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av GTI30EDITION Visa inlägg
    Tjo!

Det ska väl se likadant ut oavsett om det är Pirelli Edition, Edition 30, eller om det är en vanlig 200 hästars GTi...
    eller har jag fel?

Nu menar jag ECU boxen förstårs.

Kan du förklara mer hur det såg ut på den svarta GTin du hade Richard?

Mvh
    Tjo hej!!

Det va liksom en kraftig plåtram runt hela Ecu boxen, helt omöjligt att få ut den.
    Har trot att det skulle va så tills jag såg hur Ecun satt i Pirellin..Hmm konstigt
    Undrar hur Ecun sitter på en R modell? Borde ju sitta på samma ställe, frågan är
    om det är med plåtram eller ej..

Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Tjenixen!, säkert inte rätt tråd för min synpunkt, men det verkar som en del gamla rävar samlats här, så jag passar på, ber om ursäkt i förhand.... :-)

Har bytt upp mig från den gamle GTI -05 till en sprillans R -11 och är helt fantastiskt sugen på att bättra på prestandan för vardagsbruket, för det är så bilen brukas, inga bankörningar etc, men väl aktiv vardagskörning. Har samlat ihop en del info om vilka trimfirmor det är som gäller och kompetensen och prisera verkar vara ganska likvärdiga dem emellan.
    Det enda jag är orolig för är att jag köpt en bil för 400K och ponera att DSG'n ryker om ett par år, vem tar ansvar? Ser VW att bilen varit trimmad (ärligt nu alltså!)?, vet att alla trimfirmor säger att VW inget ser, vet att VW säger att de allt ser, vad stämmer egentligen, någon som haft problem med rasade grejjer / trimfirmor / VW. Jag känner inte direkt att jag vill fortsätta spotta ur mig en massa deg för att jag hävt garantivillkor och ingen förrutom jag själv kan hållas ansvarig? Erfarenheter?
    Som sagt, jag kör som en vilde när tillfälle ges, när som helst, hur som helst och jag vill att bilen pallar den behandlingen.... eller att nån tar ansvar för sin produkt när det som inte skall hända händer! :-)

Hoppas Ni hängde med...

Mvh / E

jonis
    Gäst
    Är det Jeff du menar?

Honom har jag diskuterat rätt mycket dsg med..

Vi har DSG läsare/ skrivare och kan göra mappningar av Temic DQ250.

Jag var med i utvecklingen av dsgprogramvaran till en mk5 r32 turbo i Usa som satsar på att nå rekordsiffror i effekt, de bänkade 530whp (dvs över 600hk i motorn) utan slir och sedan 660whp (dvs över 750hk i motorn) på originaldsg med endast programvara och började se slir och efter de gick upp högre i laddtryck så slirade det hela tiden. De jobbar nu mot att lösa så han kan få det att hålla till mer. Han har nu sänkt laddtrycket och åker ca 500 ponnys på hjulen under tiden de letar alternativ så han kan gå högre med långvarig stabilitet.

Avgör själv om jag har koll på vad jag pratar om

jonis
    Gäst
    Hej, vi har mappat både motor och dsg låda på Seat Supercopa 2.0 TFSI.

Exakt hk och nm vill jag inte avslöja men det är mer än 300 hk / 400 nm...
    Och den körs 8 timmars långlopprace ...utan problem.

Hehe jag kommer ihåg när alla va skeptiska mot Vtech när dom förklara att lådan klarar vrid upp emot 500nm

AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Det enda jag är orolig för är att jag köpt en bil för 400K och ponera att DSG'n ryker om ett par år, vem tar ansvar? Ser VW att bilen varit trimmad (ärligt nu alltså!)?, vet att alla trimfirmor säger att VW inget ser, vet att VW säger att de allt ser, vad stämmer egentligen, någon som haft problem med rasade grejjer / trimfirmor / VW. Jag känner inte direkt att jag vill fortsätta spotta ur mig en massa deg för att jag hävt garantivillkor och ingen förrutom jag själv kan hållas ansvarig? Erfarenheter?
    Som sagt, jag kör som en vilde när tillfälle ges, när som helst, hur som helst och jag vill att bilen pallar den behandlingen.... eller att nån tar ansvar för sin produkt när det som inte skall hända händer! :-)

Hoppas Ni hängde med...

Mvh / E
    Hej !

Ifall du skall trimma din bil,och vill att Dsg ska hålla länge ställ dig på marginal 420 nm.
    Kör med marginal ,bättre,roligare,säkrare och mindre huvudvärk,en påställd bil kommer inte att prestera bättre än en som har en marginal om det frågas mig
    Senast redigerad av Henrik.M den 2011-04-09 klockan 22:30.

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Citat Ursprungligen postat av Evil E Visa inlägg
    Tjenixen!, säkert inte rätt tråd för min synpunkt, men det verkar som en del gamla rävar samlats här, så jag passar på, ber om ursäkt i förhand.... :-)

Har bytt upp mig från den gamle GTI -05 till en sprillans R -11 och är helt fantastiskt sugen på att bättra på prestandan för vardagsbruket, för det är så bilen brukas, inga bankörningar etc, men väl aktiv vardagskörning. Har samlat ihop en del info om vilka trimfirmor det är som gäller och kompetensen och prisera verkar vara ganska likvärdiga dem emellan.

Hoppas Ni hängde med...

Mvh / E
    Fin bil du skaffat!!

Är det endast programvara det är fråga om? Då tror jag inte det spelar någon roll vilket företag man väljer
    Dsg kommer hålla utan problem, se till att hitta ett företag med bra support.. det är bara försöka få en bild
    på vad kunder tycker om olika tuningföretag....som sagt snabbast är inte alltid bäst i långa loppet.

Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Fin bil du skaffat!!

Är det endast programvara det är fråga om? Då tror jag inte det spelar någon roll vilket företag man väljer Dsg kommer hålla utan problem, se till att hitta ett företag med bra support.. det är bara försöka få en bild på vad kunder tycker om olika tuningföretag....som sagt snabbast är inte alltid bäst i långa loppet.
    Tack! :-)

Det är svårt att sålla bland de företag jag efter mycket läsande valt ut som mest erfarna och seriösa, folk blir lätt partiska mot det företag de själva valt och frågar man får man svar därefter, därför eftersöker jag mer folk som fått problem av olika slag hos dessa firmor för att se hur de fått sina problem lösta, tycker det verkar mest logiskt på nått vis.
    I dagsläget är det bara mjukvara, kanske ev. lite till såsom nya pipor, ic etc lite längre fram, men det känns avlägset just nu då mitt mål är som jag nämnt att kunna bränna runt och ha kul till vardags och då duger nog mjukvara gott!

Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Tråd öppen igen.

Håll er till relevanta diskussioner om det tråden ska handla om.

Reg.datum
    jan 2008
    Namn
    Evil E
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Tråd öppen igen.

Tack!

Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Är det inte inte så att?(min personliga åsikt) Om du köper en ny bil och börjar modda utanför tillverkarnas spec så känns det lite"dumsnålt" att vilja bryta mot samtliga garantiregler och ändå vilja ha garantierna kvar?

Det är ju en kalkylerad risk som du själv har valt tycker jag och i mitt fall så ser jag det som mitt ansvar om ngt rasar och då kan jag inte förvänta mig att min återförsäljare ska betala mitt risktagande.

If you cant stand the heat, stay out of the kitchen liksom.

Men en lätt moddad bil som inte tokkörs dagligen har nog tillräcklig marginal om det är väl utfört, men det vet man ju först efteråt.
    Mvh Erik

AeroPlus
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Henrik.M Visa inlägg
    Tråd öppen igen.

Tackar Henrik !

Detta beslut gör att jag väljer att försätta skriva på Gtiklubben.
    Mvh

Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Men som sagt vissa företag inriktar sig på att va snabbast=
    aggressivt mappad, sen finns det företag som inte tummar på marginalerna allt för mycket, det är upp till kunden
    vad han eller hon är ute efter..
    Senast redigerad av anri52 den 2011-04-10 klockan 00:30.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin