Resultat 81 till 100 av 157
-
2010-12-02, 01:01 #81Glader60Gäst
Här händer inte mycket...
Väntar på mitt grenrör och rattnav.
Har även insett att oljekylarens slangar antingen går rakt in i skruvkompressorn eller rakt in i kylarfläkten...
En oljefilter förflyttare hjälper nog tyvärr inte, ska kolla upp en tunnare fläkt.
Återkommer!
-
2010-12-02, 08:50 #82
Hedersmedlem
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- David L
- Ort
- Nykvarn
- Inlägg
- 277
Jag har en Spalfläkt som jag hade på G60 med stora kylaren. Bygger endast 65mm på djupet och har fästen som passar.
-
2010-12-10, 20:43 #83Glader60Gäst
Rattnav och träratt monterad.
Supersprint grenrör kom med UPS igår!
[/] Bilstein B16 PSS9 (Köpt.)
[/] Nya topplagringar och bussningar. VR6 modellen. (Beställt.)
[/] Supersprint grenrör. (Köpt.)
[ ] 100 cellers katalysator.
[/] Stålomspunna Goodridge bromslangar. (Köpt)
[ ] H&R krängningshämmare fram och bak.
[/] Motorfästen från DLI. (Köpt.)
[/] Shortshift från DLI. (Köpt.)
[/] Mocal 16 raders oljekyl, med termostat och stålomspunna slangar. (Köpt.)
[-] Nya bromsskivor.
[ ] Värre bromsbelägg.
[ ] Aerocatch huvlås.
[/] Givare till oljetrycksmätaren. (Beställt.)
[/] och en ny bakdörr... (Köpt.)
[/] Måla motor i en annan färg än den blå som är nu. (Färg köpt.)
[ ] Ta bort sidolister och lägga igen hålen.
[ ] Fixa lite ytrost här och där.
[ ] Ta bort emblemet bak.
[ ] Sätta dit ett annat emblem. Merca emblem..."Kompressor" (Köpt.)
[ ] Flocka instumentbrädan.
[-] Nytt skinn på stolar, dörrar och soffa. <-Blir infärgning så länge...
[X] Ny ratt. (Tre ekrad 35cm träratt (Monterad.)
[X] Rattnav. (Monterat.)
[/] Emblemlös singelljus grill. (Beställt.)
[ ] Svarta blinkers fram (Beställt.) och på sidorna.
[ ] Massa annat kosmetiskt.Senast redigerad av Glader60 den 2011-03-06 klockan 22:42. Anledning: Uppdaterad status
-
2011-02-17, 22:18 #84Glader60Gäst
Lite gjort i alla fall
Jaha... snö.
Igen.
Ni där uppe i norr har tydligen -30C och jag borde inte klaga.
Men ingenting blir gjort!
Ingenting kanske är en överdrift.
Har sålt av en inredning och en uppsättning BBS RM.
Märkt upp el och och diverse anslutningar inför kommande motorurlyft.
Demonterat insuget för att ta loss grenröret, vilket slutade i en runddragen mutter! Självklart den som sitter värst till, ska gå på den igen senare.
Hälsade även på golf_fanatic och köpte en bakdörr och en motorhuv. Dock måste dörren rostlagas lite, men den är iaf inte krockad. Om det inte vore för att jag har gröntonat glas och den nya dörren har klarglas hade jag bara hängt på den och kört, men när ändå allt måste bort lagar jag det rostiga.
.
Monterat Bilstein coilsen fram, kunde inte låta bli!
Satte dit motorkuddarna från DLI, den främre samt den bakre iaf.
Innan man skjuter av en kamera med blixt ner bakom motorn lever man i villfarelsen att det ser helt ok ut...
Köpte mig 2 st 90graders vinklade hydraulkopplingar så nu kan oljekylet monteras i grillen.
Det leder till att en singelljusgrill måste ersätta den grillen med dubbla ljus som jag har nu.
Bytt ut växelföraren mot shortshiftern från DLI. Hade en komplett med vajrar sedan innan med vajers i bättre skick så den åker på när avgasrören åker ner.
Har fått lite bättre ordning i garaget och kastat massor av skrot.
Innan:
Efter:
Står iofs ett blått skåp och en cykel i vägen... får ta en bättre bild.Senast redigerad av Glader60 den 2011-02-17 klockan 23:35.
-
2011-02-17, 22:28 #85Glader60Gäst
Cockpit
Slänger upp en risig bild
-
2011-03-06, 22:38 #86Glader60Gäst
Shoppingrunda.de
Har beställt lite delar till bilen
1st VDO oljetrycksgivare
1 uppsättning Meyle fjäderbenslager
4st Victor Reinz avgaspackningar
1st Elring insugpackning
1st Gates kamremskit
Van Wezel Vänster och höger framblinker
Familjebilen, en Golf Variant ska också få lite nya saker
Febi Bussningar till bakaxeln
1st SKF Hjullager höger fram
Sachs Fjäderbenslager till bakre dämparna
1 uppsättning Meyle fjäderbenslager
Ovanstående kostade mig 2600:- inkl frakt!
Älskar de tyska priserna...likvärdiga artiklar skulle kostat mig 5900:- på autoxperten/mekonomen
Har även beställt en FK singelljusgrill och Foliatec bromsoksfärg.
Nu saknas en racekatalysator, 4st R-däck, ett antal timmar samt 50 liter 98oktan!
bland annat...
-
2011-03-11, 00:15 #87Glader60Gäst
Passformen som gud glömde...
Man kan ju tycka att om det är samma tillverkare som gjort grillen som gjort strålkastarna, så borde ju hålen i grillen passa justeringarsskruvarna på strålkastarna?
Men icke!
Fick karva både i grillen och på strålkastarna, inte mycket ett par mm här och där, men ändå.
Ändå blir det inte snyggt. Den sitter där, men...
Finns det någon som vill byta en singelljus grill, gärna original mot min original dubbelljus grill? Självklart följer de inre strålkastarna med, den högra har dock en spricka... PM.
Tror att jag även här de yttre liggandes, dessa är elektroniskt höjdjusterbara, den ena funkar tyvärr inte.
/RasmusSenast redigerad av Glader60 den 2011-03-11 klockan 00:33.
-
2011-03-11, 09:10 #88
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Hmm hur menar du?
Även OM det står FK på lådorna så är det med stor sannolikhet inte dem som tillverkat.
Ok kanske grillen men inte lyktorna , så klart har jag haft fel ibland åxå.
Men ofta är det "branded gods" och olika tillverkare.
Dock så är det eftermarknads vi talar , det kan skilja små saker som ger knepig passform.
Så även OM det är samma tillverkare så kan de ju bli knas.
Lyktor har jag inte varit med om att de skiljer på.
Grillar däremot kan passa illa , ta tre olika märken och alla är lite olika.
VAR va det den inte passade?
-
2011-03-17, 23:07 #89Glader60Gäst
Lyktorna som är "tillverkade" av FK är det inga problem med, iaf inte passformsmässigt.
Har haft dem tillsammans med originalgrill, passar fint.
Grillens fästen, de övre längst ut som hakar i lyktsargen är de som inte lirar 100%. De sitter lite för långt in mot mitten. Kapade ett par mm på varje fäste (och satte kniven i pekfingret).
Även lite av metallen runt justerskruven på lyktans övre del fick kapas ett par mm med dreml.
Det sitter som det ska nu... Men som sagt eftermarknads prylar.
-
2011-03-29, 21:28 #90Glader60Gäst
Det går framåt!
Det vart så här.
"Gti-linjen" runt lykterna saknas än så länge, den kommer! Men i en annan skepnad.
Bromsarna håller på att genomgå en förändring. Här är de främre innan och efter en avborstning. Båda har legat i ett citronsyrabad.
Nya packningar till fram-och bakoken har införskaffats.
Lite bromsok som väntar på kärlek och omtanke... Kolvarna till oken fram ser rätt risiga ut, blir nog nya. De bakre ser bättre ut. Tvättas av ska de göras iaf. Och målas.
Och anledningen till att handbromsen kärvar... Krasst förklarat, i den lilla "gropen" sitter ett stift som pressar ihop bromsklossarna när man drar i vajern. Men hur ska någon sorts funktion vara möjlig när det ser ut så här?
Insuget blir iaf vitt. Värmetålig färg. Ska sakta värmas upp till 250 grader. Bakar i hemma ugnen.
Även tryckrören blir vita.
Monterade chassiet i bak. Passade på att göra rent ABS givaren och ABS kransen. Hjullagret gjordes rent och fick nytt fett. Snurrar fint nu. Likadant gjort på båda sidorna.
Kapade den runddragna muttern till grenröret. Skulle flytta det bakåt, iväg från motorn och så höll jag i detta!
Visste att det var ett hål i det, för det lät en del i somras, men det var ju av. Antagligen har det gått av pga av högt vridmoment i motorn och dåliga motorkuddar.
Har lyft ur motorn också. Gick smidigt. Har ingen motorlyft, men en talja fäst i en takbjälke. Den höll när jag hängde mig i den så 80Kg klarar den. Vad väger en komplett PG motor med växellåda?
Separerade växellådan och vart tvungen att provmontera mitt nya grenrör!
Ska upp med den i motorstativet och plocka bort så mycket som möjligt från blocket utan att ha isär motorn. Den är ju nyligen byggd! Sen ska den målas.
Ska försöka få tag i en högtryckstvätt så jag kan tvätta motorummet och blåsa av växellådan.
Så långt har jag kommit...
-
2011-03-31, 12:01 #91Glader60Gäst
Så där ja!
Blir ju så mycket bättre...
-
2011-03-31, 12:44 #92
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Är det ett riktigt Supersprint?
Om ja så är det ju de bästa.
-
2011-03-31, 14:57 #93TimRGäst
Ser bra ut! Vilken tysk hemsida beställer du delar ifrån?
-
2011-03-31, 15:36 #94Glader60Gäst
Geiz-24.de, men de har en artikel på restorder. Har inte fått mina grejer än... 3 veckor sen jag beställde.
Billiga, men första och sista gången jag handlar där!
Annars brukar det bli eBay. Tyska eller engelska.
Finns en tysk variant av pricerunner; priesroboter.de som det kan vara lönt att kolla in.
/RasmusSenast redigerad av Glader60 den 2011-03-31 klockan 15:42. Anledning: stavfel
-
2011-03-31, 15:41 #95Glader60Gäst
-
2011-03-31, 16:07 #96
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 804
Kollar man bromsningar så är(har varit iaf) ju Supersprint överlägset bäst!
-
2011-04-05, 00:46 #97Glader60Gäst
En sida till
är målad.
Spakställ utbytt
Fräschare vajrar
Gjorde ett bad
Innan citronsyran har gjort sitt
Målat tre sidor utav fyra
-
2011-04-05, 13:38 #98Glader60Gäst
Monterade spakstället.
Blåste av växellådan och motorrummet lite snabbt med högtrycken.
Borstade av bromsoken och slängde ner dem i syrabadet igen.
Inte mycket gjort med andra ord...
Imorgon hoppas jag på mer!
-
2011-04-05, 14:38 #99Zpyder77Gäst
Jag tycker det går framåt i bra fart, å fint blir det med.
En annan får ju meka var annan helg eller nått.. suck önskar jag hade eget garage av storlek i närheten
-
2011-04-05, 22:23 #100Glader60Gäst
Tack för det!
Ikväll blir det tidig sömn, så jag kommer upp och ut i garaget i bra tid imorgon.
En stadig Mackmyra och en rakning står på agendan.
Bilder kommer imorgon.
Inte på rakningen men på bilen och dylikt....