Resultat 21 till 40 av 613
Ämne: Scirocco GTI 1.8T 20v
-
2007-07-28, 10:00 #21
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Dag 3 Torsdag:
Fyller på växellådsolja, bra grejer ska det vara....
LMM:en på plats.
Tryckrörens slutgiltiga dragning börjar bli klar...
Många tryckslangar är tillfälliga fynd på skroten men kommer bytas ut när spargrisen inte ser ut som Ghandi längre.
-
2007-07-28, 10:00 #22
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Nya kylaren på plats.
Återcirkulerande orginal dumpventil.
Bränsleledningarna delvis på plats.
Översiktsbild på röran...
-
2007-07-28, 10:01 #23
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Dag 4 Fredag:
Andy funderar över elsystemets vara eller inte vara...
En massa färgglada trådar är det....hmmm.... :conf:
En viss ordning i kaoset börjar märkas...
Hmmm....undrar vart ECU:n får plats och hur långt räcker sladdarna....
-
2007-07-30, 07:09 #24
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Nu är allt klart, dock så behöver jag en sådan här + elkontakten till den innan motorn kan starta mer än en halv sekund.
-
2007-07-30, 13:03 #25
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Vad är det där??
-
2007-07-30, 13:31 #26
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 014
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2007-07-30, 13:49 #27
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Skulle du inte köra utan startspärr mats?
-
2007-07-30, 14:20 #28
Moderator
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thor Gustafsson
- Medlemsnr
- 4407
- Ort
- Hässlehåla
- Inlägg
- 6 014
jag gissade bara med tanke på att den inte gick mer än nån sekund osså står där "wegfahrsperre" på lådan
VWCS - Volkswagen Club Sweden
www.manny.se
-
2007-07-30, 16:55 #29
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Skickade min ECU till england för att få immobilizern bortkopplad.
Detta fungerade dock inte (än så länge) Med bara ECU:n inkopplad så startar bilen men går bara nån sekund precis som om immobilizern stoppar motorn och jag får dessutom en felkod som säger "17978 Styrdonet låst" Håller på att undersöka varför detta sker och hur det ska lösas.
-
2007-07-31, 13:51 #30
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
- Ort
- Ume
- Inlägg
- 10 801
Går den nu =)
Har sett antydningar till det!?
-
2007-07-31, 14:55 #31
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Patrik Jonasson
- Medlemsnr
- 1523
- Ort
- Lilla Edet
- Inlägg
- 2 309
Bra jobbat Mats!
Gôtt att sen en 1.8T konvertering som görs efter regelboken...mv. Patrik Jonasson
Caddylac
-
2007-08-02, 16:23 #32
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Styrboxen är på väg tillbaka till England...
-
2007-08-13, 22:07 #33
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Lite småpyssel.....
Nisse blir väl glad när han får se min nya ratt...
-
2007-08-13, 22:26 #34
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Patrik Hagel
- Medlemsnr
- 391
- Ort
- Växjö
- Inlägg
- 1 408
Härligt att det börjar arta sig.
-
2007-08-13, 22:49 #35pekka kiiskiläGäst
Jag får säga ett det är en mkt fin bil.
Jag ska ut o mäta lite slang till dig någon dag så jag har inte glömt av det.
-
2007-08-14, 07:30 #36
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Det är lugnt Pekka, har mätt själv med lite grov elkabel. :-)
-
2007-10-10, 17:44 #37
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Får väl ta och uppdatera lite här med, har varit mycket struligt med att få igång motorn sen slutet av Juli och fortfarande är det inte 100% löst.
I juni/juli skickade jag min orginal styrbox till England för att immobilizern skulle tas bort ur boxen.
Betalade £100 + rek frakt dit och tillbaka ca 400 kr totalt 1800. Kompisen från England kom över som
planerat och vi byggde klart motorn men bilen startade inte mer än två sekunder åt gången pga immobilizern. Skickade tillbaka boxen till England men dom hittade inget fel, fick stå för frakten dit
den här gången ca 200 kr. Fick tillbaka boxen efter lite strul där ingen visste var den befann sig men bilen startar fortfarande inte.
Pratade med ett par svenska firmor och en firma erbjöd sig att titta på boxen och bara vilja ha betalt om dom kunde lösa problemet. Det kunde dom inte så boxen är nu på väg tillbaka till mig. Själva problemet är att immobilizerndelen i styrboxen vill ha kontakt med en del av immobilizersystemet som sitter i A4:ans instrumenthus men eftersom jag vill köra med Sciroccons orginalinstrument så funkar inte det.Pratade med ACE Competition och dom tror att dom kan lösa problemet men behöver ha dit bilen för felsökning (à 900kr/timme) Problemet är bara att om dom inte får igång motorn så får jag inte in bilen i mitt garage pga uppförsbacke.
Jag har därför valt att avvakta med orginalboxen och har köpt en begagnad box från USA, tidiga 1.8t därborta har inget immobilizersystem så med en sådan box ska min motor iaf starta. Kostnad inkl frakt $250. Den lilla nackdelen är dock att denna box är från en AEB motor dvs "bara" 150 hk och min motor är en AJL dvs 180 hästar. AJL motorn såldes dock aldrig i USA så om jag ska köra med den här boxen behöver den chippas, ytterligare en tillkommande kostnad. AEB-boxen postades i fredags så det tar väl ett par veckor innan den är här.
-
2007-10-10, 19:37 #38GTI-nissenGäst
Det går inte att göra en fullösning med att ha A4-instrumenthuset i slaktat utförande, anslutet till boxen och undanstoppat någonstans?
Vad var det med ratten som jag skulle bli glad av förresten? ;-)
Den gula randen? Mockan? Har vi pratat om detta tidigare och jag har glömt bort det?
-
2007-10-10, 19:45 #39
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 650
Jo den tanken har slagit mig men då ska jag köpa ett instrumenthus för X pengar som jag varken vill ha eller vill betala för. Jag vet heller inte hur mycket av det som går att ta bort utan att motorn slutar funka. Helt enkelt för många okända parametrar...
På nån träff nån gång så tyckte du min gamla "vita" skinnratt såg lite trist ut och jag vill juh inte göra dig ledsen.... ;-)
-
2007-10-10, 19:55 #40GTI-nissenGäst
Aha, jag trodde att du hade ett instrumenthus. Då gör du helt rätt i att inte försöka experimentera. (Mer än du redan gjort)
Ja just det ja, den ratten minns jag nu att jag har ondgjort mig lite över. ;-) Särskilt som den var av fabrikat BG eller liknande.
Uschäckta mina elakheter...