Resultat 101 till 120 av 194
Ämne: Wicked - Golf R32 Turbo
-
2010-05-20, 07:47 #101
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
Oj oj oj, har ni hunnit provköra till och med?
-
2010-05-20, 11:52 #102WickedGäst
-
2010-05-20, 11:54 #103WickedGäst
Tack!
Man fick ingen avskärmning med, men det kommer nog fixas vart det lider...
Vi kommer senare att flytta bak batteriet och försöka dra upp lite mer kallluft in mot filtret. Vill inte ha det längre ner, då det blir så jäääkla smutsigt, hade ju öppet filter innan som satt där nere och det lirade inte helt 100.
-
2010-05-23, 15:30 #104
Lykke til, det her blir hur bra som helst. Motoren ser ju ut nesten som orginal, med det ny lackerade insuget
-
2010-05-24, 21:45 #105WickedGäst
Nu har jag inte uppdaterat här på nästan en vecka, sjukt va tiden går.
Å det har hänt en hel del kan jag säga!
I slutet på förra veckan så gjordes det sista inför uppstart och efter att ha kommit tillbaka från kryssning osv så skulle vi veva igång den på lördag kväll.
Var inte lika nervös denna gång, men det pirrade ändå rätt bra inför uppstarten!
Skulle han låta fint och inte ha några läckage denna gång?
Vi vred på nyckeln och vips så spann den som den trivsammaste katten! Lät den stå på tomgång ett tag innan vi började höjja varvtalet för att få lite rullians på bitarna.
Då började det droppa lite olja mellan motor och växellåda. Skitsvårt at se vars ifrån det läckte, så vi tog av tråget och kollade, ,men inget läckage vad vi kunde se.
Vi tätade om oljetråget å upp med det igen å provade, men ingen lycka!
What to do?
Vi rev ner lådan för att se om vi kunde se nåt då, å efter flera timmars meckande så såg vi fortfarande inte vart läckaget var
Idag rev vi dock ner koppling å svänghjul å kunde konstatera att det var packboxen till vevaxeln (?) som läckte.
Så imorgon ska jag beställa lite delar å sen försöka sätta ihop den igen och be till gudarna att det räcker så.
-
2010-05-24, 22:24 #106
-
2010-05-27, 07:55 #107WickedGäst
Sådärja! Då satt lådan där den skulle igen iallafall

Skruvade ett gäng timmar igår och vill passa på att tacka alla räddare i nöden (ni vet vilka ni är)
Idag ska vi skruva på drivaxlar, tryckrör, dumpventil, batteri, lufta koppling och framför allt - kolla ev. läckage! :P
Drar från jobbet vid lunchtid - sen blir det skruva för hela slanten! Håll tummarna!
Just ja, säg välkommen till det nya tillskottet i vår familj, Optima!
"hej optima"
-
2010-05-28, 02:19 #108WickedGäst
... Det spinner på tvåan iallafall

Go'natt!
-
2010-05-28, 08:35 #109WickedGäst
Haha, kan ju skriva en trudilutt nu när jag faktiskt har sovit i hela 3 timmar och är "mycket" piggare!

Vi hade inte direkt flyt igår med meckandet, men det var en fantastisk känsla när man Ä N T L I G E N fick köra sin bebis efter dessa veckor!
Den låter helt fantastiskt och koppling för ett jävla liv nu med det lättade svänghjulet etc. Vet att motorfästena gör sitt med...
*race*
Körde lugnt och försiktigt med ett liitet gaspådrag på tvåan och det bar iväg rätt ok!
Nu ska jag bara fixa lite grann med avgassystem som ligger för nära kardan, kofångare ska passas in, grill och diverse yttre atteraljer ska på sen så är det ju bara ut å åka!
Det är ju körning på Görla i Norrtälje nu på söndag som jag är lite sugen på att hinna till!
-
2010-05-28, 09:02 #110
- Reg.datum
- nov 2007
- Namn
- Marcus Andersson
Härligt! Nu är det inte så mycket kvar, ni har slitit på riktigt bra må jag säga!

Vore kul att kika lite på bilen på söndag, om du nu har vägarna förbi Norrtälje. Har dock ingen koll på hur min dag ser ut men det går väl att göra lite omprioriteringar i sådana fall!
Lycka till med sista detaljerna nu!
-
2010-05-28, 09:26 #111WickedGäst
-
2010-05-31, 20:39 #112WickedGäst
Vet inte vart jag ska börja denna gång... Kanske där jag slutade och allt gick jättefort ut på gatan?! :P
Montera IC! Vi fick göra egna fästen och fundera ut vart det skulle bli bäst att ha den placerad.
I denna position kom den längst in och det betyder mycket!

Vi har även köpt nya bussningar till dogbone!

Lite skillnad på gamla och nya?

Ur/inmontering av växellådan...

Haha, jaa... ni ser rätt. Pallvagn och plankor :P
Allt går om man vill?

Boven i dramat...

Vi fick även köpa ett nytt växellådsfäste, då det blev sallad i det gamla :/

Stort tack till er alla som hjälpte oss med detta!! Guld värt
Tack även till David på DLI Teknik som hjälpte oss med nya bultar och nya gängor i det gamla fästet!
När vi väl fått ihop allt som hade med låda och läckage att göra och vi sett att det inte var mer läckage så börjde vi smälla ihop bilen...
Splitternya lampor på:

Vi fick även kapa i fronten pga ic rören...

Tattaaa!

Igår så gick vi igenom alla bultar/framvagn/ic rör igen och dubbelkollade så att allt satt som det skulle efter en 50 mil på vägarna! Och det verkade uppenbarligen så.
Vi har dock lite problem med huvlåset som inte vill låsa ordentligt. Det verkar nästan som att det har gett upp av nån konstig anledning när det inte ha använts på ett tag :/
Men imorse styrde vi kosan mot Instalia.
Det är dags för foliering!!!
Bilen kommer stå där i 3 dagar, sen är den färdig för avhämtning! Vågar ni gissa på vad det blir för färg/effekt?
-
2010-06-01, 09:38 #113WickedGäst
Igår kom det även ett paket från England med lite mys i!

Ett R8 oljelock, som Jugge överasskade mig med, samt en mätare som visar alla värden som är viktiga genom OBDn.
Ska bli jäkligt kul och se hur det lirar!!
Snyggt till den polerade ventilkåpan

-
2010-06-01, 09:48 #114Hedersmedlem
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
Min erfarenhet av dogbonebussningar är att de mjukas upp ganska snabbt. Första dagarna/veckan vibrerar det och känns stumt men sedan känner man ingen skillnad. Jag skulle rekommendera ett "riktigt" stag från VF-enginering, AceCompetition eller liknande...
.
-
2010-06-01, 10:11 #115WickedGäst
-
2010-06-04, 10:00 #116WickedGäst
Foliering var det

I måndags morse lämnade vi in den till Instalia för foliering.
Här kommer lite bilder från dagarna därifrån.

Kul hund som hette Betsy!

Sen var det dags att lägga på filmen från Lamin-x!

Efter:

Färdig från foliering mitt i natten!!
Stort tack till Zet på Instalia

Bättre bilder kommer senare förhoppningsvis!
-
2010-06-04, 10:06 #117WickedGäst
Nu är det dags att avslöja vår lilla hemlighet...
Om det är nån som har funderat på vad vi har menat, så ska ni snart få svaret. Vissa har även reagerat på att det inte har visats några bilder på bilens rumpa mer än nödvändigt?

R emblemet lyser lite svagt på halvljus och blir starkare när man bromsar...

Idag får jag spolarmunstyckena samt grillen, så då kan jag snart få till bättre bilder när allt e på
-
2010-06-04, 10:15 #118
-
2010-06-04, 10:28 #119
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
Det blev en helt annan bil! Nice!
-
2010-06-04, 10:35 #120
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- megasiken
Så jävla fet! Blev grymt bra! Coolt med r:et där också!
. Vore skoj att se den live! Kanske några filmer sedan från när ni kör lite?

Svara med citat