Resultat 221 till 240 av 976
Ämne: Lupo 1,8 20v turbo
-
2010-03-27, 18:52 #221
Kanon snyggt!! du fick användning för filtren ändå
-
2010-03-28, 00:18 #222
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Jodå, lite stöddigt ser det ut.. : )
Har låst trottlarna nu och det blev stor skillnad på motorgången men...
Aldrig får man va glad, nu går den fett, ca 11 i AFR på tomgång och inte blir den bättre om man varvar den.
Har nu konstaterat att det är map-sensorn som får för dåligt med vakum och då hamnar den fel i mappen och tror att den är belastad.
Ska prova en teori jag har så får vi se hur det går men jag måste nog ta och ändra värdet från map-sensorn, kanske
blir det att köra sprutet med bara spjällläget som referens men vi får se hur de funkar.
Annars är det väl bara krypa till korset och köpa typ ett Vems eller dylikt.
-
2010-03-28, 00:21 #223BarbapappaGäst
-
2010-03-28, 01:05 #224
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Har redan provat fuggar ju : )
Med mindre bra resultat... men en annan tank och pump så.
Nån som har ett vems eller en piggyback liggandes till salu..?
-
2010-03-31, 00:44 #225
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Och nu är Alu.insuget på plats igen, spjällhusen kan dra åt h-vete.. : )
Inget vill som jag vill och enda lösningen är att köpa standalone sprut och det orkar jag inte med nu...
Så det blir 105hk insug och Polo gti limited spjällhus på 65mm, kammar från en 105hk motor, topp från en 105hk och så får den gå så till en början
sen ska främre röret moddas lite sen är jag nöjd.
Bör bli runt 85-90hk om jag gissar rätt, iaf inte 75 trötta kameler nå mer..: )
-
2010-03-31, 09:52 #226daniel_sandbergGäst
Vad tråkigt att du måste överge förgasarna. Det såg ju så brutalt ut med dom =) Nåja.. Få igång bilen och fundera ut nya lösningar för dom =)
-
2010-04-02, 13:29 #227
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Nu går Lupo som den ska verkar det som, ska bara justera lite på soppatrycket så den inte går för snålt bara.
Men det får bli när det går att ta ut den ur garaget.
Nu ska coilovers monteras och så ska den få bi-xenon i strålkastarna så man får nå lyse : )
Sen stundar framvagnsjustering och vårpolering och sen åker 17":arna på så den blir sommarfin.
Är lite inne på om man skulle haft en liten vinge på den men vi får se...
-
2010-04-02, 21:27 #228
-
2010-04-08, 00:20 #229
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Nu är coilovers monterade och Lupo står på fyra hjul igen, bara framvagnsjustering kvar nu..
Har även fått min nya luftburk, blev en från en Polo Gti 16v då den är lite större och passar mitt gasspjäll.
Monterad såklart så nu ska den få ett K&N insats luftfilter i sig så motorn blir lite gladare för mer luft.
Har också fått i en justerbar BTR, en svart diskret sak med mätare på, gömde den bakom luftburken : )
Har också påbörjat bi-xenon montering men saknade lite genomföringar till kablarna.
Bugrun närmar sig snabbt nu : )
-
2010-04-20, 16:29 #230
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Xenonmontering klart så nu har Lupo Bi-xenon.
Har varit och köpt mig en snygg ventilationsslang som ska gå från inlopp på luftburken till luftintaget som sitter innanför hö. innerskärm,
där ska det nog finnas kall och fin luft.
Har inte gjort så mycket med Lupo nu utan min bruksbil, en Seat Leon -01 har fått lite kärlek. Har fixat lite lackskador och polerat den och
så har såklart 18":arna tagit plats i hjulhusen, vårfix!
Kommer att ta ut Lupo på vägarna igen till maj, då bör allt grus vara borta och dammet ha lagt sig : )
-
2010-04-26, 23:55 #231
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Idag blev det lite Luposkruvning och renovering av minimoto från kina.
Har monterat min snygga ventilationsslang, eller som den tydligen hette, spånsugslang.
Sitter som en smäck från inloppet på luftburken till ena gallret i fronten, där ska det finnas kall luft å ta av.
Gjorde även ett par fästen åt den så den sitter still och inte trasslar in sig i nåt.
Här kan man skymta BTR:n bakom alla slangar och rör.
Gjorde även ett litet ryck med depåmoppen, en kinaminimoto från helvetet : )
Dom som sett den förut vet att skiten inte har startat så lätt och nu har den stått ett år eller så, så nu
var den stendöd.
Jag skruvade ur alla fina kina skruvar till all plast för att komma åt förgasaren, nån briliant stackare har
monterat den alldeles innanför bakskärmen.
När jag väl fick ur gasaren så åkte flottörhuset av och där bodde boven i dramat....miljövänlig 2T olja.
Den var full i grönt snor aka raps, ricin olja eller vad skiten nu heter så det blev att gräva ur gasaren med mejsel å sked. Undra på att den inte startar....nu går den iaf som ett troll och startar på första rycket utan choke och det har nog aldrig hänt förr och sen var det även så att nån som varit där å skruvat förut när den inte startade hade vänt membranet uppochner, kan kanske vara jag : )
-
2010-04-27, 00:08 #232
Snygg snabel där!
fint! minin igen, har ju varit lite seg startad förut =)
-
2010-05-06, 22:46 #233
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Nu är Lupo uttagen för året, äntligen!
Idag blev det framvagnsjustering på jobbet och efter några små ändringar så blev det kanon.
Sen passade jag på att montera 17":arna och justering av coilovers till den rätta höjden.
Bytte även instrumenthus då mitt gamla hade skit för sej och slocknade rätt vad det va.
Hittade ett beggat som bara gått 9100mil men det ska ställas om senare.
Här har vi då lite bilder på Lupo i full vår-utstyrsel.
-
2010-05-06, 22:55 #234
-
2010-05-07, 00:40 #235
-
2010-05-08, 15:01 #236BarbapappaGäst
Göt att den är ute igen. Men hur går den nu, blev det lite bättre ryck i den?
-
2010-05-08, 16:40 #237RGP|GTiGäst
Jag har alltid tyckt att Lupo:n är skitful. Men din är otroligt snygg. Gillar bilen skarpt.
-
2010-05-10, 02:48 #238
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Tackar för det!
Jo nu går Lupo bra mycket bättre än innan, svarar bäst från ca.4000varv till varvstoppet som då ligger på 5500varv.
Känns pigg och bra, enda som man kan märka av är att gasspjället är väldigt stort på liten motor så den blir lite nervös och
känslig på gasen men det går att leva med, lite ovant i början bara : )
Skulle uppskatta att effekten ligger nånstans runt 85hk men med ett helt annat register än förut.
Nu är man nyss hemkommen från en bussresa med jobbet till Autostadt i wolfsburg så man är lagomt mör i kroppen efter 120mil i buss
från Tyskland.
Nu ska det sovas : )
-
2010-05-13, 23:59 #239
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
Nu har nog Lupo varit ståendes för länge tror jag....
Först sätter den i sig ett instrument och som grädde på moset så
stryker sopppumpen med helt appropå i tisdags kväll : )
Så kort och gott så var det bara ringa skroten och beställa en bättre beggad, så
tack Hedemora bildemo för bra pris på den.
Den nya har bara gått 7200mil och min hade ju orkat med 20600mil så den hoppas vi håller ett tag.
Pumpen hade skurit så illa att det var fullt i metallspån i hela tanken och pumpen såg
alldeles förstörd ut på insidan.
Sagt och gjort så vara det bara städa ur tanken med bränslesugen och sen dammsugare och sen var det
bara gå loss med papper och torka ur resterna i hela tanken, tur den är plutt liten : )
Nu går då Lupo som smort igen så nu är det bara vänta och se vad som ger sig nästa gång...
Nu skulle man bara haft en vinge å montera, nån som vet var man hittar en billig och bra?
-
2010-05-14, 20:31 #240
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Jocke.H
- Medlemsnr
- 1920
Hittar själv bara delade bakvingar.
Om du hittar nån bakvinge som är hel och odelad samt snygg så skriv gärna var du hittat den.