Resultat 21 till 40 av 194
Ämne: Wicked - Golf R32 Turbo
-
2010-03-21, 21:10 #21
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Antar att du inte kommer kunna köra den igenom svensk bilprovning sen eller? Fräckt bygge annars, bra jobbat =)
-
2010-03-22, 07:18 #22
-
2010-03-22, 22:36 #23HolmgrenGäst
Låter riktigt roligt..
Hoppas allt flyter på för er.
-
2010-03-22, 23:23 #24BarbapappaGäst
Hej och välkommen!
Du snackade nåt om väghållning och krängare mm på förra sidan, vad sitter det för några stötdämpare på nu?
-
2010-03-23, 08:39 #25WickedGäst
Tack Ja, det hoppas jag med. Hörrö! Du får skälla lite på Micke nästa gång du åker förbi där. Jag behöver nya däck, men får inte tag på karln!
Tack, tack!
Just nu sitter det org. stötdämpare på bilen. Dom kommer dock bytas till PSS9 eller Öhlins. Du kanske har några andra förslag?
-
2010-03-23, 09:41 #26
- Reg.datum
- maj 2009
- Namn
- Pierre Thorsell
- Ort
- Sundsvall
- Inlägg
- 218
Mycket trevlig tråd!
-
2010-03-23, 13:48 #27
Mycket trevligt med mer mos :-)
-
2010-03-23, 22:06 #28BarbapappaGäst
Andra förslag, nja båda de alternativen du nämner är ju fina, kanske inte billigast med fina. ;-)
De mk4 R32or jag har träffat på har har KW variant 3, det tillsammans med bra r-däck och vettiga hjulvinklar brukar göra susen, då bli dom nästan lika snabba som en Lupo gti runt Rudskogen. ;-D Nä men de bilar jag har sett verkar funka mycket mycket bra med såpass små modifieringar tycker jag, motorn räcker en stund om man ska köra bana kändes det som, dock märktes det en del att det är en lite tyngre bil några gånger, avis på den extra knuffen 4-krafsen ger ut ur kurvorna. :-)
-
2010-03-23, 22:42 #29HolmgrenGäst
-
2010-03-24, 08:37 #30WickedGäst
Haha, tveksamt om man någonsin blir lika kvick som en Lupo runt Rudskogen! Men som du säger - vettiga hjulvinklar vore ju skoj att ha.
Dock kan jag inte säga att jag kan massor inom området, men jag gillar att lära mig saker så har du mer förslag om detta så är jag "all ears"
Ok, har du börjat där alltså?
Då ska jag raskt skicka ett pm till dig!
-
2010-03-24, 10:07 #31
eftersom du inte vågat skriva ut din bromsade effekt här så får väl jag skvallra då... 198,9hk på hjulen i en rototest... Eller hade jag fel?
Jag kommer ihåg din bil ifrån GASA i täby på den gamla goda tiden... =)
-
2010-03-24, 10:25 #32
Medlem 10 år+
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Thomas Thuresson
- Medlemsnr
- 3263
- Ort
- Nacka
- Inlägg
- 662
Jag skulle nog också välja KW, men jag brukar förespråka V1 varianten. Spara pengarna till något vettigare i stället för V3... man skruvar bara bort sig annars... det kommer inte gå fortare bara långsammare när man justerar...
Jag skulle komplettera med en bakre krängningshämmare(eller grövre om det redan sitter en där) för att bota understyrningen, samt justerbara toplagringar fram för att kunna justera cambern.
-
2010-03-24, 17:58 #33WickedGäst
Nä, det stämmer helt rätt! Kommer lägga ut bromspapprena imorrn när jag scannat in dom på burken
Ok, det var en trevlig vinkel att se det ifrån! Har man ingen koll så gör man nog som du säger, man skruvar bara bort sig...
Det sitter en org. men en grövre står helt klart på inköps listan. Har spanat lite på H&R´s krängningskit, nån som vet om det är bra/bättre än nåt annat märke?
Dom där topplagringarna såg tuffa ut! Ska kanske lägga till dom till min önskelista
Tusen tack för tipsen!!
-
2010-03-24, 17:59 #34WickedGäst
Ni har inte sett vår nya koppling som beställdes samtidigt som turbokitet va?
South Bend FE SS steg 5
...får hoppas den håller ett tag!
-
2010-03-25, 12:48 #35WickedGäst
Schåå! Lite papper från rototestet!
Resultat: 198,9hk
-
2010-03-25, 13:12 #36
Oj här inhandlas de massa trevliga prylar ser jag :P
Ska de monteras nå diff i växellådan eller ska ni åka original där?
-
2010-03-25, 15:15 #37WickedGäst
I år blir det ingen ändring alls i lådan. Vi kommer köra helt org. vad gäller drivaxlar, diff, haldex osv...
Folk tjatar om en haldexuppgradering, men vet inte om det är så bra som dom säger?
Min tanke är ju att fortsätta modifiera bilen nästa vinter också. Den är ju långt ifrån klart trots att turbon hittar sin plats!
-
2010-03-26, 13:29 #38WickedGäst
Update!!
Nu har jag beställt Toga High Performance vevstakslager, ARP bultar till vevstakarna samt motorfästen.
Me so happy!!
Bilderna och informationen är tagna från www.dli-teknik.se
Toga HP lagren rekommenderas till högvarviga motorer (över 6000varv), lustgas, kompressor, turbo eller andra applikationer där höga varvtal och effekter används.
Alla lager är tillverkade av 'Tri-metal' koppar med blyfoder samt galvaniserad 'vitmetall', allt för att tåla påfrestningarna som lagren utsätts för.
Lagren är matchviktade med en tolerans på 0,0001 gram per sats!
ARP bultar:
Dessa ersättningsbultar till original vevstakar är tillverkade i 8740 chromemolystål vilket klassas som bättre än 'flygplanskvalitet'. Varje bult härdas upp till 14.000kg/cm² i draghållfasthet. Bultarna är överlägsna originalbultar när det gäller hållbarhet och livslängd, och klarar av dom extra påfrestningar som blir vid höga varvtal och tryck.
DLI Motorfästen "Race":
Våra motorkuddar är tillverkade i stål, rostfritt stål, samt aluminium. Vi har även motorkuddar i neopren och polyurethan. Dessa två sammansättningar finns i olika hårdheter och de vi använder är betydligt kraftigare än original.
Motorkuddarna kommer ta några veckor innan dom kommer, de är slutsålda och dom har även gjort om designen lite, så de kommer nog lagom tills det att det är dags att börja köra med bilen
Lagrena och bultarna kommer jag hämta nästa vecka, det smidigaste är ju att dli-teknik ligger ett stenkast från garaget. Smutt!
-
2010-03-26, 15:43 #39WickedGäst
Update 2:
Jag har ju skvallrat lite innan om att jag har plockat/köpt lite delar från VAG.
Vi har ju bytt expansionskärlet till ett nytt, så det är vitt och fint. Kan säga att det skär sig lite till spolarburken. Måste bytas!!
Nya skruvar till den lackade fronten, så allts byts ut när man ändå är där å rotar!
Och eftersom bakkjolen nu är nylackad och lagad så byter vi även reg.plåtsbelysningen och dess lampor!
Nya galler till fronten. Dock ska vi gå loss på dessa så det blir hål i alla 3.
Bilder kommer med resultat senare!
Hållare till hatthylla höger sida som någon tatt sönder...
Ja, det blev en hel del saker faktiskt
Mys!!
-
2010-03-26, 19:15 #40BarbapappaGäst
Jag känner bara en som har gjort trimmat haldexen, men då var det en mk5 r32 och jobbet gjordes av ace i borås.
Gjorde en grym skillnad på banan, blev som en ny bil! Då kördes den ändå med helt orginal chassi och r-däck och bättre belägg som enda mods, gick som ett skott med en duktig förare, galet snabb på kinnekulle i regn, gick som på räls evo-dödarn. ;-D