Resultat 1 till 20 av 273
Ämne: Lupo 1.8t 451whp 520wnm
-
2010-02-26, 12:09 #1
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
Lupo 1.8t 451whp 520wnm
ja hopp! sålde min vr6 turbo för ett nytt projekt!
målet med projektet är en rolig sleaper gat bil å kanske lite stripp körning å bana
åka nån gång ibland
driftsäkra 350-400hk är målet på gatan ,sen får vi se vad turbon klarar av max
lupo diesel -02 från början som ska få nya andningsvägar och diverse nya organ
aeb 1.8t
je 8.5:1 kolvar
h-profil stakar
arp överfall
arp ramlager
nya lager i hela motorn
egengjort grenrör
bullseye borg warner s256 turbo 0.55A/R t3
3" dp
tial 50mm dump
tial 44mm wg
magnaflow kat
2.5" tryckrör i rostfritt
mocal oljekyl
hemma moddat plenum med trattar
02A
vr6 ccm drev
peloquin diff
act 6 puckad sinter
act tryckplatta
sviktstål drivaxlar
egengjorda motorfästen
delrin bussningar
walbro gsl pump
630cc spridare
kw coilovers variant1
bonrath bussningar runt om
slitsade vr6 bromsar fram
vr6 skivor bak
stålomspunna broms slangar
redigt valsad för att få plats med
9x16 fälgarna
lackad av mig själv i garaget ,gick åt x antal timmar att våt slipa
kan jag meddela men är super nöjd med slut resultatet
ln5y-95 heter lackkoden och hade även den kulören på mitt förra projekt
det som jag har kvar att investera i är sprut ,lutar mot vipec v44
men har hållt på mycket med dta innan så vi får se vad det blir
Senast redigerad av Vr6Turbo den 2014-05-04 klockan 22:09.
-
2010-02-26, 12:10 #2
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
å lite flera bilder
-
2010-02-26, 12:39 #3
Hehe sååå fränt projekt
När är det premiär då?
-
2010-02-26, 13:22 #4
- Reg.datum
- apr 2007
- Namn
- Per Lundin
- Ort
- Stockholm
- Inlägg
- 2 240
Oj jäklar vilket coolt projekt!
Lagom stor turbo =)
Jag antar att du inte kommer regga bilen med ändringarna?
-
2010-02-26, 13:31 #5
Mycket snyggt... Kanske lite konkurrens för vissa mk1or på strippen..
-
2010-02-26, 13:59 #6
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
tacka! siktar på att bli klar till bugrun
och jo den ska besiktigas som ombyggt fordon ,dock måste jag visa en dyno på max 200hk
till sfro
turbon motsvarar en gt3071 ca så jätte stor e den inte ,bara precis lagom att hamna runt 450hkSenast redigerad av Vr6Turbo den 2010-02-26 klockan 14:04.
-
2010-02-26, 14:20 #7
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Ted Duell
- Ort
- GBG (Bohus-Björkö)
- Inlägg
- 628
Så de går alltså med på att regga den med modifierad motor? Trodde att den tvunget skulle vara HELT org. vid reggning.
Jävligt trevligt projekt för övrigt.
-
2010-02-26, 14:51 #8
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
-
2010-02-26, 15:44 #9sgt_nelsonGäst
redigt cool Lupo de kommer att bli, ska bli skoj o se den på bugrun!
-
2010-02-26, 16:28 #10
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Mats Karlsson
- Ort
- Vänersborg
- Inlägg
- 1 651
Är du 100% säker på SFRO besiktningen? Varför skulle du få godkännt med en dynokörning när SFRO vid alla andras SFRO-besiktningar för ombyggt fordon går på motornumret och motorn ska vara i orginalskick med orginal styrsystem osv ?
-
2010-02-26, 17:33 #11
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
ja 110% säker ,efter samtal och massa mail ,du behöver ej ha orginal styrsystem om du kör med e85 på slutbesiktningen
,dom går mycket efter bromsystemet ,jag har vr6 bromsar runt om så han tyckte jag borde sikta på 174-190hk men
med e85 så kan viss effekt ökning godtas ,men fortfarande gäller reglen med max 200hk/ton
nästa steg i projektet är att montera soppa prylarna ,så skönt när allt finns hemma ,bara sprutet som fattas
,lutar mot att det blir vipec v44 ändå
-
2010-02-26, 18:25 #12
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Daniel Sundberg
- Ort
- Falun
- Inlägg
- 1 357
Mycket bra val av bil att stoppa en 1,8T motor i : )
-
2010-02-26, 21:09 #13
Riktigt coolt projekt !
Skall följas med stor entusiasm !!!
Nästan så man börjar fundera på turbo själv :-)
-
2010-02-28, 15:27 #14BarbapappaGäst
Se där ja! Det här ska följas, kul med nån 1,8t Lupo här på detta forumet också. :-)
Men sleeper vet jag inte riktigt haha. ;-D
-
2010-02-28, 16:34 #15
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Lars Höstner
- Ort
- Sthlm
- Inlägg
- 2 359
Fan va grymt...jag vill osså!
-
2010-02-28, 21:06 #16
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
tack ska ni ha!
ja det e bara å sätta igång Mini_me ,har en motor till liggandes samt h-profil stakar om du vill komma igång
eller så köper hela bilen dyrt sedan
-
2010-02-28, 22:08 #17pekka kiiskiläGäst
Den är ju bara så grym med 1,8T och att du även kan köra lagligt på gatan är ett stort plus jag ska följa den här tråden för den blir säkert en rolig leksak.
-
2010-02-28, 23:22 #18
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Erik Cullberg
- Medlemsnr
- 4569
- Ort
- Alingsås
- Inlägg
- 3 956
Ser riktigt häftigt ut det där, Hoppas att det går bra =)
-
2010-03-10, 13:00 #19
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Henrik Camitz
- Ort
- Varberg
- Inlägg
- 307
går segt i garaget nu ,men soppa systemet e monterat och klart nu iallafall
,dax att sätta fart om man ska bli klar till bugrun
-
2010-03-25, 16:32 #20
- Reg.datum
- maj 2007
- Namn
- Stefan Storback
- Ort
- Vimmerby
- Inlägg
- 790
hur går bygget? vill se lite fler bilder snart =) å kanske någon film :P