Resultat 1 till 2 av 2

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Anders Dahlin

Passat B8, alternativ halogen H9

Jag igen, postade precis men ville inte posta om både bakluckeproblem och framljus i samma tråd.

Men som topic lyder, det sitter H9 halogen i helljuset, och det är väl ett ok helljus på bilen tycker jag.
    Helst hade jag dock haft nåt liknande osram nightbreaker, men dessa finns inte i H9.
    H11 och H9 är samma sockel, men H11 även som nightbreaker lyser ju mindre än vanliga H9 så det är ju en dum idé att byta till.

I syfte att faktiskt få mer ljus ur lyktan, har folk konverterat till xenon eller LED med lyckat resultat?

Som sidospår är jag lite irriterad på instrumentbelysningen, i mörkerkörning är det bara att dra ner till lägsta, men dagtid blir det ofta för dåligt särskilt på NAVen, och man får höja igen.
    Jag skulle vilja ha större (eller någon?) påverkan av dagsljussensor på detta, eller nåt enklare/smidigare sätt att ställa om ljuset. Har tillgång till VCDS men har inte hittat nån tweak för detta.

Reg.datum
    okt 2024
    Namn
    Anders Dahlin
    Svarar mig själv.

Det är tunnsått med alternativ till H9.
    Det ska vara en LED/xenonkonvertering då det finns till H11 iallafall, vilket ju är samma sockel.

Men hur är det med justering av helljuset på dessa?
    Jag har kollat under huvet och ser ju tydligt dom till halvljus, men hittar inget till helljus.
    Instruktionsboken säger inget, och internet verkar också rätt tomt på info om just justering av helljus?

Jag upplever att den lyser för nära med helljusen, finns ingen anledning att lysa upp vägen så nära mig, bättre det lyser längre bort så motljus minskar och det som står på/kommer upp på vägen blir upplyst.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2022-12-19, 15:11
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2021-11-28, 17:57
  3. Svar: 30
    Senaste inlägg: 2019-08-04, 19:37
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-09-03, 17:15
  5. Halogen ---> OEM Xenon (Bora)
    Av Maha i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-02, 21:38

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin