Resultat 1 till 13 av 13
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900

Webmaster till VWCS

Vi behöver en Webmaster till vår Hemsida/Forum. "cree" / Magnus E, som har skött denna funktion på ett alldeles utmärkt vis, ska tyvärr inte vara kvar som Webmaster.

Har vi någon som vill ta på sig denna uppgift? PM:a mig via forumet så kan vi ta kontakt med varandra vem det nu är .

Det ska nog inte behöva vara allt för betungande.

Mvh Peter C /VWCS
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Skulle avgående Webmastern kanske kunna skriva ihop en lista med de uppgifter som tjänsten innebär tillsammans med uppskattad tid för varje moment?
    Då tror jag du har större chans att hitta en ersättare.

Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Primärt rör det sig om skötsel / förändring / uppgradering av hemsidan och forumet.

Exempel - Tidigare i år har vi bytt server respektive mailserver (på vårt web hotell) vilket till har krävt insatser. Det är nu slutfört.

Enklare kodning i PHP vore bra om man kan bistå med.

Moderering av forum och annat sköts av andra personer.

Jag tänker mig att vi får gå mer på detaljnivå när vi har fått en person som vill ta sig an ett sådant uppdrag. Dock handlar det inte om särskilt mycket tid under normala omständigheter (server byte undantaget).

Man kan ringa mig med , 070-5751231.

"cree" kan givetvis vara med och beskriva mer i detalj genom till exempel ett gemensamt Teams möte.

/Peter C

Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Ok, du försöker visa att behovet av en programmerare som ska kunna PHP inte är så stort. Vad ska man då göra?

Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Sture - jag har kontaktat Magnus E. Han svarar när han kommer loss.

/Peter

Webmaster crees avatar
    Reg.datum
    sep 2011
    Namn
    Magnus Eriksson
    Medlemsnr
    4932
    Hej,

I det som jag hanterat har det bl.a. varit:
    * Allmän skötsel av hemsidan/forumet.
    * Administration av annonser
    * Viss hantering av användare
    * Kunskap inom DNS, mail, vBulletin, mySQL, lättare kunskaper i php. Tyngden ligger dock i vBulletin.
    * Ett hyffsat analytiskt sinne (för man stöter på saker ibland som man inte kan, men behöver lösa)
    I korta drag är det något likt ovan som eftersöks.

Ett stort plus är dock någon som proaktivt kan hjälpa till att ta sidan framåt.
    Volkswagen Club Sweden
    2021 Cupra Leon

Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Citat Ursprungligen postat av cree Visa inlägg
    Hej,

I det som jag hanterat har det bl.a. varit:
    * Allmän skötsel av hemsidan/forumet.
    * Administration av annonser
    * Viss hantering av användare
    * Kunskap inom DNS, mail, vBulletin, mySQL, lättare kunskaper i php. Tyngden ligger dock i vBulletin.
    * Ett hyffsat analytiskt sinne (för man stöter på saker ibland som man inte kan, men behöver lösa)
    I korta drag är det något likt ovan som eftersöks.

Ett stort plus är dock någon som proaktivt kan hjälpa till att ta sidan framåt.
    Fixar nog allt förutom vBulletin och annonser. Vad innebär det?

Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Tiguan II 2.0tsi
    Misstänker att det inte är speciellt lämpligt att vara Webmaster när man tidigare blivit bannad? Eller vad tror Johnny?

Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Misstänker att det inte är speciellt lämpligt att vara Webmaster när man tidigare blivit bannad? Eller vad tror Johnny?
    1. Vet inte vem hon syftar på här.
    2. Var någonstans har jag skrivit att jag är intresserad av att bli Webmaster? Jag försökte bara att få fram mer information för den medlem som kanske funderar på att ta den tjänsten.

Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS
    Mig behöver du inte ställa några frågor åt. Och jag fixar nog inte något av ovanstående, så vem är det som visar intresse, bekräftar "fixar nog", om inte du i din egen kommentar?
    Senast redigerad av AndySwede den 2021-10-15 klockan 13:08.

Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Är ju rätt ny här, då jag nyligen blivit med VW. Dock uppskattar jag värdet i att denna resurs finns då jag hittat en hel del matnyttigt här och så tror jag ju på att hjälpa till där det går och jag ser ju att det finns en del behov i att modernisera med.

Skulle nog absolut kunna bidra till delar av det som beskrivs, iaf med att få en plan över att upprätta och jobba för en plan för uppgraderingar, visuellt och tekniskt för sidan, så det hade ju kunnat vara intressant att ta en diskussion kring vad ni har för hosting i nuläget samt vart ni ser att sidan kanske ska ta vägen i framtiden så kanske man kan komma med tips och inspiration för det själv och göra en bedömning av om ja kan lägga rättvist med tid för att det skulle vara intressant för er.

Bakgrundsmässigt så jobbar jag som Design Lead på ett konsultbolag med fokus på Digital desgin, Tjänstedesign och Produktägarskap. Historiskt har jag sysslat rätt mycket med bland annat just webbdesign, mer på design och planeringsdelen men har skrivit ett antal sidor i både javascript och även PHP förr när det var standarden.

Tycker det är kul med sidoprojekt och att både kolla på den tekniska grunden för sidan i sig, men kanske också se över hosting alternativ samt ifall man kan skifta en del av kodbasen till github så man kan dra nytta av när folk får inspiration att bidra till kodbasen för sidan eller kommer på saker de skulle vilja se på den som de skulle kunna tänka sig att bidra med kod till själva skulle vara intressant med. Samt så ger det en bra trygghet i att man har en rimlig versionshantering på det som är live och så. Blir lite arbetsskadad av att tänka på hur saker borde vara strukturerade för att underlätta förvaltning i framtiden =)

Ett förbehåll är att jag har småbarn så jag har ju tyvärr inte tid med att sitta hela nätter på att göra storskaliga blixtinsatser men det låter inte som att det är grejjen som efterletas heller. Bara att PM:a om det skulle vara intressant. Kan säkerligen hjälpa med en del av sakerna som eftersöks iaf.

Reg.datum
    okt 2020
    Namn
    Sture Svanberg
    Citat Ursprungligen postat av AndySwede Visa inlägg
    Mig behöver du inte ställa några frågor åt. Och jag fixar nog inte något av ovanstående, så vem är det som visar intresse, bekräftar "fixar nog", om inte du i din egen kommentar?
    Håller med om att jag var otydlig där. Pga den ilska du visar så är jag absolut inte intresserad av att förvalta en sådan aggression!
    Senast redigerad av Sture_ den 2021-10-15 klockan 16:38.

Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Citat Ursprungligen postat av Haddoq Visa inlägg
    .....Bara att PM:a om det skulle vara intressant. Kan säkerligen hjälpa med en del av sakerna som eftersöks iaf.
    Hej David.

PM:ar dig senare när jag är i lugnare "miljö" .

/Peter

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin