Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82

    Logotyper radiostationer

    Dagens mysterium (och I-landsproblem);

    Hade tidigare en Passat -16 och logotypen för radiostationen Star FM dök inte upp när man lagrade stationer. Gick dock avhjälpa manuellt genom att ladda ner en från nätet och via SD kort läsa in den i bilen.

    Har nu en Passat -20 och samma visa, Star FM är den enda (FM) station där logga saknas. Nu har VW valt att plocka bort alla möjligheter att läsa in loggor (och POI/fartkameror) genom att avlägsna SD-kortläsaren och blockera ersättaren USB-C från att acceptera inmatning.

    Satt igår i en Passat -21 hos min lokala VW-handlare (Sundsvall) och prövade lagra stationer, naturligtvis finns Star FMs logga där... Vad jag förstår har jag likadan infotainment (MIB3) som årets Passat.

    Någon som upplevt liknande eller har några kreativa förslag?

    /awwd

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Det kan inte vara att du har haft dålig radiotäckning när du lagrat stationen?
    Har själv att jag är mitt mellan 2 sändare på Rix FM och då händer det ibland att logga försvinner när den kopplar sig mot andra sändaren som då har något sämre mottagning, inte så pass att det sprakar i radion.

    Min bil är också en -20.

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    awwd
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    82
    Nu nästan två år tidigare har detta fått sin lösning. Bilen gick inte längre komma åt via appen och i samband med den mjukvaruuppdatering som då gjordes så fanns helt plötsligt alla stationsloggor tillgängliga.

    /awwd

  4. #4
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 117
    Vi gillar återkoppling när ett problem är löst!
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin