Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Jan Hübinette
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    1

    Passat V5 -03, var hitta verkstad som byter kamkedja?

    Har en Passat V5 20v 170 hkr -03 som har gått 14000 mil,som motorlampan lyser på,så den går inte genom besiktningen.Har haft in den på Möller bil som säger att kamkedjan är slak och motorn måste tas ur för att byta den och dom tror att det kostar runt 30000 kr.Bilen hade gått 11000 mil när jag köpte den på Möller bil för drygt 3 år sedan,och var longlifeservad.Jag har bytt olja 1 gång per år sedan jag köpte den.
    Känner någon till om det finns någon billigare verkstad som har verktyg (tolkar) för att byta kamkedja på 20v motorn?
    Jag har frågat på några verkstäder men ingen har verktyg för att klara det,men det måste ju finnas någon i mellansverige som kan göra jobbet,för enligt Möller bil är det ett vanligt fel på dom motorerna.

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    Man behöver inte ta ut motorn för att byta kedja.
    Man ta ner växellådan iställe och fixar allt från baksidan iställe.
    Eftersom jag har testad båda metoderna så tycker jag det sist nämda är klar bättre at göra än ta ut hela motorn.
    Eftersom du bor i karlskoga så kan du kolla med meca verkstäder.

    OBS det är samma verktyg för att byta kamkedja som det är på gamla vr6orna..verktyget till kammarna.
    Det är enda special verktyget man behöver.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin