Klubbgaraget - Golf GTi 16v


   
Ägare: Dave the brave
Ägarens bilar:
Golf GTi 16v

Skapad: 2007-05-06
Uppdaterad: 2011-10-15 Kl: 21:32:00
Besökare: 1788 st.
Bil info: Golf GTi 16v 1986
Ägt bilen sedan Juni 2000 och den har rullat 20 000 - 25 000 mil
Färg: Monzablå LD5Y
Motor/Effekt: 2.0L 16V turbo 0
Fälg/däck: Keskin KT4 9x16 Toyo Proxes 215/40/16
Modifikationer: Motor:
2-litersblock (9A), renoverat topplock med mirafrästa ventilsäten. Kamaxlar och avgassystem från Hartmann Motorsport. JT extraktorrör, stora insuget, gnistat bränslehuvud. Extra oljekyl, hårdare motorfästen, 70-graders termostat.
Turbokonverterad 2011. TD04HL-13G turbo med 7:ans avgashus. Laddtryck 0.4 bar.

Mätare för volt, oljetryck, avgastemp, turbotryck och bredbandslambda.

Transmission:
Renoverad och förstärkt växellåda, OMP förstärkt tryckplatta med 4-puckad sinterlamell. Kortade växellägen.

Bromsar:
G60-bromsar med slitsade Black Diamondskivor och Red Dotbelägg. Reduceringsventiler från Scirocco 16V. North Viking bromskylning inplastade i kofångaren.

Chassi:
D2 coilovers (fjädrar 100N/mm fram och 85N/mm bak), Compbrake stumma fjäderbenslager, uretanbussningar, bakre och främre fjäderbensstag.

Bling-bling:
90:ans kofångare med VR6-spoiler fram, 88:ans dörrar med audihandtag och cupspeglar, igenlagd baklucka (nummerplåt infälld i kofångaren). Luftintag från Mercedes Sprinter isvetsat i framskärmen.
G60 skärmbreddare, Röktonade klarglas runtom. Singeltorkare, INXX huvlyftare.

Inredning:
Halvbur, Sparco Corsa förarstol och Cobra monaco passagerarstol, 6-punktsbälte, vita mätartavlor, Votex mittkonsoll, OMP moccaratt, aluminiumpedaler.

Övrigt:
Red Top lättviktsbatteri (6 kg) samt liten spolarvätskebehållare monterad bakom förar- resp passagerarstol.

8x15" fälgar med Toyo R888 215/50-15 R-däck för banåka

C-lås, larm.

Övrigt:
Länk: http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58173
>