Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    harryss0n
    Gäst

    lambdasond hjälp, golf 3a!

    Jag skulle behöva lite hjälp. Någon som vet vad det är för någon lamdasond som ska sitta på min bil. Är det en en-trådig, två-trådig, tre-trådig eller till och med fyra-trådig? Någon som skulle kunna hjälpa mig?

    Golf 3,
    gti 8v,
    årsmodell 93,
    motorkod: digifant 2E

    Tack på förhand,
    mvh Viktor!

  2. #2
    ture
    Gäst
    ev testa slå in reg på
    http://catalog.meca.se/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1

    kolla under motorstyrning

    mvh
    t

  3. #3
    Maha
    Gäst
    Min -92 gti 8v med 2E motorn har jag för mej hade 4 trådars.

    Skillnaden på 1 och 2 trådars är att 2-trådars har en jordkabel till skillnad från 1-tråds som är "chassijordad"

    3 och 4-trådars har även en värmefunktion som med ström värmer sondens spets vid kallstart.
    3:e tråden är då + till värmen och eventuell 4:e tråd är separat jord för värmen.

  4. #4
    harryss0n
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Maha Visa inlägg
    Min -92 gti 8v med 2E motorn har jag för mej hade 4 trådars.

    Skillnaden på 1 och 2 trådars är att 2-trådars har en jordkabel till skillnad från 1-tråds som är "chassijordad"

    3 och 4-trådars har även en värmefunktion som med ström värmer sondens spets vid kallstart.
    3:e tråden är då + till värmen och eventuell 4:e tråd är separat jord för värmen.
    Tack så mycket för hjälpen, det var precis som du sa. 4-trådars, var inne på mekonomen och slog regnumret där. Då fick jag fram precis som du sa, 4-trådars.

  5. #5
    Maha
    Gäst
    You're welcome

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin