Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Lindahl
    Ort
    Landsbygden
    Inlägg
    153

    Vad får man på service?

    Hej

    Har en liten fundering...

    Det är ju ett företag som går ut starkt med reklam att man ska serva sin bil hos dom, garanti gäller samt orginaldelar monteras, 3 års garanti på delar osv.....

    Men....hur är det med "fabrikationsfel", hur är det med uppdatering av motorstyrdon till ny förbättrad programvara m.m.

    Får ej märkesverkstäder överhuvudtaget tag i den programvaran eller dom uppgifterna?

    Eller åker man omkring med en bil som eventuellt är behäftad med fel som aldrig lagas

    Min fråga gäller främst Golf V.

    //Håkan

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Programvara/uppdateringar till VAG bilar fås endast online på VAG verkstäder.
    Förutsätter att vi pratar om orginalprogramvara/uppdateringar.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Håkan Lindahl
    Ort
    Landsbygden
    Inlägg
    153
    Min Golf som är en -04 har bara varit på VAG verkstad 1gång, sedan servad på småfirmor.

    Om man lämnar in den på vanlig service på Vw firma kan det finnas uppdateringar som behöver göras? och i såfall görs det per automatik?

    Har väl hänt en del på 5år kan man tänka.

    //Håkan

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Min Golf som är en -04 har bara varit på VAG verkstad 1gång, sedan servad på småfirmor.

    Om man lämnar in den på vanlig service på Vw firma kan det finnas uppdateringar som behöver göras? och i såfall görs det per automatik?
    Finns det uppdateringar görs dom.
    Kommer upp i verkstadssystemet/verkstadsprogrammet isf vad för uppdatering.


    Har väl hänt en del på 5år kan man tänka.
    Är inte så säkert , beror helt på bil och utrustning/motor.
    Väldigt individuellt beroiende på vad för styrdon som sitter i bilen system.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin