Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 50 av 50
  1. #41
    Kelso
    Gäst
    ja jag är snart färdig civilingenjör inom strömingsteknik så tycker jag borde förstå. jag skulle defenitivt inte vilja ha några virvlar där dock. sekundära flöden ut ur porten är inget vidare. finns säkert en bra anledning till att dom gör så men jag kan bara inte komma på vad.

  2. #42
    jooeell
    Gäst
    det som de pratar om steped-headers ökar ju arean hela tiden och det ungefär den principen de har på F1 motorer att det blir undertryck på motorsidan och det hjälper till att dra ut avgaserna och ska då även förhindra backpulser!

  3. #43
    Greenis
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jooeell Visa inlägg
    ja visst är det intressant =P... läste på den sidan du postade verkar vara en väldig variasion på kvaliten var ju någon som bänkat olika allternativ och inte fått någon nämnvärd skillnad och endel som körde fina siffror även med raceland... men som vi var eniga om så får man vad man betalar för
    Det är just variationen på kvaliteten som gör mig osäker, men visst finns det dom som får det att funka.
    Kul att diskutionen är tillbaka på en saklig nivå, men det är tildels sånt här man lär sig av.
    Senast redigerad av Greenis den 2009-04-09 klockan 00:24.

  4. #44
    jooeell
    Gäst
    ja det är alltid kul o lära sig nya grejer...

    jag har dock jobbat två år på ett företag som tillverkar svetsade grenrör och även jobbat av o till med o renovera och trimma motorer så jag har faktist lite på fötterna allt är inte bara tagit ifrån en sida på nätet =P... så det var därför jag inte gav mig hehe...

  5. #45

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Rickard Jakobsson
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    494
    Jag ska riva lite med avgassystemet snart på min G60 puffra med SuperSprint extraktorrör.
    Kan försöka ta lite kort på den, om det går.

    Lägger mig inte i diskussionen i övrigt. Jag köpte Supersprint för jag ville ha det bästa...

  6. #46
    Bastard66
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Greenis Visa inlägg
    Bastard66 Ok, men om du inte tror mig så kan du läsa här.
    http://www.106rallyeforum.com/forum2...ad.php?t=47900
    Men att några av deras produkter håller bra kvalitet och inte andra vissar ju oxå på bristande kontroller.
    Det är inte det att jag inte tror på dig utan bara det att jag har då bara fått rör med bra kvalitet.. Men det är säkert så att det finns bristfälliga kontroller, jag har väl antagligen bara haft tur :P

  7. #47
    GOLF-GLS-77
    Gäst
    Vilket tjat!

    Ska man ha det bästa? Då ska man ha ett extraktorrör byggt efter just den motorn som det ska sitta på. (flödestestat på den tänkta motorn)

    Då får man ut precis det man vill ha (bättre mellanregister eller vad man nu vill ha) men så kostar det där efter också.

    Man får vad man betalar för.

  8. #48
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Snabb fråga, ni som körde med raceland extraktor, kunde ni har katten på?

  9. #49
    polomannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Sweeper Visa inlägg
    Snabb fråga, ni som körde med raceland extraktor, kunde ni har katten på?
    på vr6orna funkar dom klockrent det är inget snack om saken.

    Övriga modeller vete fan......
    Men tycker dom här diskutionerna urartar lite....eller hur..??

  10. #50
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Det gör de nog, men eftersom du säger att det passade på vr6 så säger logiken att det borde också passa på golf 2 gti 16v

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin