Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 30
  1. #1
    Bazzen
    Gäst

    V6 spoiler passar inte?

    Har inhandlat en V6 bakspoiler läpp till min GTI. Skulle provmontera den idag innan ja lämnar in på lack. Såg att "hålet" för avgassystemet hamnade för långt till höger sett till orginalsystemet.

    Har beställt simons system som ska passa till V6 spoilern så de kanske fixar sig?

    Provade bara att trycka dit den lite snabbt men det verkar inte som om passformen är så där jättebra. Den verkar vara alldeles för liten/kort, som om den inte riktigt går runt, sen är det en metallbit till höger om avgassystemet som är i vägen och gör det omöjligt att trycka dit spoilern + att hålet för bogserings-öglan hamnar helt fel.

    Har sökt runt men inte hittat nått svar, verkar inte som andra haft direkt problem med montering. Nån som har nån idé eller kan komma med tips så vore ja väldigt tacksam.

    /Sebbe

  2. #2

  3. #3
    Bazzen
    Gäst
    Oj, det gick snabbt =) Så då måste man sätta vinkelslipen i bilen då. Har inte läst om nån annan som behövt det. Men frågan är bara om den passar ändå om man skär bort metallbiten. Den verkar vara för "liten" och hålet för bogser-öglan kommer ju ändå hamna helt fel. Nån som vet hur de kommer att bli???

  4. #4
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Simons system är anpassade för V6 läppen men du får skära lite för att dragöglan ska passa...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Får rätta mig själv lite:

    Det finns flera olika system och det står vilka som passar ihop med V6 läppen här:
    http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_G...ns_Exhaust.htm
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  6. #6
    Bazzen
    Gäst
    Ok, har beställt systemet näst längst upp med ovalt/fyrkantigt utblås, så de borde ju passa:
    http://www.ray.se/Katalog/VW/VW_Golf...ns_Exhaust.htm

    Men spoilern ska alltså passa, tycker som sagt det verkar som att den är för kort?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    att bogseröglan hamnar fel är inget man kan göra nått åt. Du får helt enkelt se till att du aldrig behöver bogsera nån

    Har min spoiler på lack själv nu=) Längtar!

  8. #8
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Bazzen Visa inlägg
    Ok, har beställt systemet näst längst upp med ovalt/fyrkantigt utblås, så de borde ju passa:
    http://www.ray.se/Katalog/VW/VW_Golf...ns_Exhaust.htm

    Men spoilern ska alltså passa, tycker som sagt det verkar som att den är för kort?

    Det står i textet till 041SH0PR att det passar ihop med V6 läppen...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  9. #9
    Bazzen
    Gäst
    Jo jag såg det =) Men jag menar om själva V6 läppen passar bolt on på bilen annars förutom metallbiten och drag öglgan. Jag han bara trycka dit den lite snabbt idag och den verkar vara för liten/kort. Tänkte om jag kanske fått en annan variant av V6 läppen (om det finns). Känns lite surt om man lämnar in den på lack och sen ser att det är fel eller att den inte passar. Blir ju problem att lämna tillbaks den då =)

  10. #10
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Finns två varianter:
    En till Golf kombicupe och en till kombioch till boran...

    Jag fick skära lite för bogseröglan samt borra nåt nytt hål för att skruva den i mitten har jag för mig.
    Efter jag monterat min fick jag ett tips om att ha vaselin på flärparna samt börja från mitten. Jag upplevde min också som lite för kort men det blev bra tillslut!
    http://bora.p-plats.se/040922002.jpg
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  11. #11
    Bazzen
    Gäst
    Ok, såg ju riktigt bra ut på din iaf. Får väll bara hoppas att jag fått rätt spoilerläpp då =)

    Tack för hjälpen

  12. #12
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    P-plats.ses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Jonasson
    Medlemsnr
    1523
    Ort
    Lilla Edet
    Inlägg
    2 309
    Citat Ursprungligen postat av Bazzen Visa inlägg
    Ok, såg ju riktigt bra ut på din iaf. Får väll bara hoppas att jag fått rätt spoilerläpp då =)

    Tack för hjälpen

    Skulle du fått fel skulle den varit för lång...

    Får även säga att jag kör std.system som är moddat med egna ändrör...
    mv. Patrik Jonasson

    Caddylac

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Bazzen; vad har du för art nummer på din spoiler?

  14. #14
    Bazzen
    Gäst
    "1J6807521C B41" står det på kvittot. Vet inte om du menar det?

  15. #15

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Citat Ursprungligen postat av Bazzen Visa inlägg
    "1J6807521C B41" står det på kvittot. Vet inte om du menar det?

    Exakt det jag menade då har vi fått samma=) Blev orolig där ett tag att jag fått fel men i och med du fått samma och du tyckte din var för liten så är det lungt:-)

  16. #16
    Bazzen
    Gäst
    hehe ok, jo de borde va lugnt tror ja. Har inte du provmonterat din?

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Orkade aldrig göra det innan lack=) Är kylig av mig, verkar dock som det gick vägen den här gången=)

  18. #18
    lilleman
    Gäst
    hej var ha ni fått tag i V6 bakspoilern? ja ha kollat runt lite men inte hittat nån. ser ju som bättre ut me den=)

  19. #19

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Viktor Czajkowski
    Ort
    Habo / Jönköping
    Inlägg
    118
    Volkswagen ÅF.... finns nog endast som orginaldel.

  20. #20

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Emil
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    203
    Har fått hem min v6 spoiler nu efter lack men får den inte på plats dock. Klackarna som sitter närmast hjulhuset vill inte glida på. Jag har smörjt dom men dom vill ändå inte glida på.

    Ni som monterat v6 bak hur fick ni era på plats och kom ni på något smart knep?

    Tackar på förhand!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin