Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 34
  1. #1
    lundsbrunn
    Gäst

    fråga om kinnekulle träffen **NY INFO**

    när är kinnekulle träffen?

    och vad kostar det att ställa ut bilen där??

    jag bor utan för götene så är inte så långt dit
    Senast redigerad av Borbos den 2009-03-13 klockan 14:23.

  2. #2
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av lundsbrunn Visa inlägg
    när är kinnekulle träffen?

    och vad kostar det att ställa ut bilen där??

    jag bor utan för götene så är inte så långt dit
    Om du kollar i avdelningen 'träffar' på vänstersidan här brevid så står det att datumet inte är spikat.

    Ska du bara ställa ut bilen kostar det inte nåt, om man vill ha den bedömd av gtiklubbens finastbil domare går väl det också fint, MEN då är man tvungen att vara medlem i klubben så klart. ;-)

    Åker du bara på träffar som ligger nära där du bor, verkar jobbigt? ;-D Kunde inte hålla mig.

  3. #3
    lundsbrunn
    Gäst
    min corrado är original. du kan titta på den på garaget under kristinas40

    den är inte klar än. ska måla på lite och måla om vingen den är svart..

    och kanske byta fronten. min corrado är usa modell med automatiska bälten

  4. #4
    Struve
    Gäst
    Hejsan

    Tyvärr blir det ingen Kinnekulleträff iår alls. Opel Sport Club fick ingen lämplig helg så Vi kör Gelleråsen iår istället som avslutsträff.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Jag och Tonie i Opel Sport Club letar annan bana till den träffen , återkommer så fort vi vet mer.

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Varken Sturup eller Kinnekulle? :-(

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Illa.

    Blir det inget på kullen.
    Så blir det inte mycket till träff i år.

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Anledningen till att det inte blev Kinnekulle var att opel bokade för sent , trots påtryckningar , men jag jobbar på att lösa det

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Stor besvikelse över att banträffarna slopas =(

    Tror det är fler än jag som känner så,man betalar ju trots allt medlemsavgifter och bankörnings avgifter för att kunna få tillfälle att känna på bana,även om det inte blir många varv.

    Konbana kan man ju köra närsom helst på en tom parkering!

  10. #10
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Vi får trösta oss med Mantorp och Gelleråsen iår iaf. Sen är det en budgetfråga med. De stora banorna kostar som sagt en hel del att hyra.

    Kinnekulle är trist att missa dock, det är en riktigt skoj bana.

    Vi hoppas som sagt på bättre påkostat banår nästa år med lite slantar kvar i kassan. Med kanske Knutstorp (som har varit efterfrågad ett tag förövrigt) eller nåt i den stilen.
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Vill bara säga att med dalande medlemsantal och ökade banhyror , är det inte intressant att gå back 40000:- på en banträff , som Sturup förra året.
    Det slopas inga banträffar ,bara omprioriterar lite iår , vi har i många år åkt på dyra och fina banor , inte många klubbar som gjort det.

    Tanken är ju att försöka spara in lite detta äret , och att försöka hyra ngn störrebana nästa år.

    Jag håller på att jaga ersättningsbana till Kullen , men är inte så lätt så sent.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Borbos

    Kolla på Anderstorp,man kan hyra halva banan där.Norra delen är kul med bankade kurvor ju =)

  13. #13
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    444

    Alternativa banor

    Förr åkte vi mycket på sviestad i Linköping Då var det mycket folk men förra året var det ganska glest , men kanske värt ett försök till om inte de är så dyra. Jag vet att övre delen på mantorp också gick att hyra förr vet inte om det är möjligt nu .

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Patrik Hagel
    Medlemsnr
    391
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 408
    Citat Ursprungligen postat av Golf-power Visa inlägg
    Förr åkte vi mycket på sviestad i Linköping Då var det mycket folk men förra året var det ganska glest , men kanske värt ett försök till om inte de är så dyra. Jag vet att övre delen på mantorp också gick att hyra förr vet inte om det är möjligt nu .

    Stämmer gott det Per.

    Sviestad var ju perfekt, + att den har blivit bättre.

    Vi åkte mycket oxså på övre delen av mantorp.
    Men frågan är om dom gör så numera ??

  15. #15
    Barbapappa
    Gäst
    Att det är svårt att få tag på vettiga bantider är ju inga nyheter, speciellt nära in på säsongen.

    Jag kan ju hålla med om att det är tråkigt (och lite underligt till och med) att det inte blir nån träff på Kullen i år, det är väl den banan där klubben har varit 'stammisar' genom åren och där banan inte brukar kosta en förmögenhet att hyra som jag har fattat det. Även deltagarantalet brukar ju vara på topp där och det känns som att om det är nån träff som verkligen borde gå runt så är det väl dessa som körs på Kinnekulle?

    Så här tycker jag om att det blir dyrt att hyra banor och få träffar att gå runt. ;-) Det bästa (och inte minst roligaste) sättet att få banträffarna att gå runt anser jag ju fortfarande att bjuda in andra klubbar/folk till träffarna, bankörning finns det ju gott om folk som vill hålla på med och nackdelen är ju att bantillfällena inte växer på träd för alla s.a.s. Våran klubb har ju ett väldigt gott rykte och många vill gärna vara med och åka, bättre utgångsläge går väl inte at få. ;-) Kravet på deltagarna är väl egentligen att dom ska ha en licens utfärdad av sbf alternativt teckna en pr-licens på plats vilket alltid går fint hos oss.

    Många klubbar (nu tar jag TPC som exempel som jag och några andra på forumet har åkt med en hel del genom åren) är ju hyfsat stora, men trots detta kanske inte har tillräckligt deltagarantal på banträffarna så att det täcker upp kostnaderna riktigt. Då gör dom som så att man kan välja om man vill bli medlem på träffen (trots att man kör annat märke, typ stödmedlem), då kommer man in gratis på träffen och får köra vill jag minnas och resten av årets träffar med, en något högre årsavgift dock än i våran klubb. Man kan ju även välja att inte bli medlem när man ska köra på träffen, men då kostar det ännu mer, inte så smart alternativ kanske. ;-)

    Avgifterna senast vi var iväg och körde låg väl runt 700 spänn eller nåt, dock är dom ju inte med i sbf utan man får teckna en licens i SMA, så det kostar ju ytterligare några hundringar, men den gäller å andra sidan ett år från datumet den tecknas. På träffen så var det mycket körning och väldigt bra flyt och ordning och reda (ungefär som när vi brukar ha träffar m.a.o.). Det är även förskottsbetalning som gäller för alla, på det viset vet man ju på förhand hur mycket kulor som kommer in till klubben redan före träffen, då vet man ju om det är läge att blåsa av spektaklet om det några veckor innan inte har blivit så många anmälda som det hade behövts. Många gånger när man bara har föranmälan så ju många människor anmält sig i trådarna på forumen och när väl datumet kommer så kikar folk på smhi's vädersida och ser moln så stannar dom hemma, oj vad dyrt det blev om det kom 30 pers istället för 90, samtidigt kanske det kommer 120 om det är toppenväder... ;-)

    Självklart kan man ju om man kör på detta upplägget välja vilken typ av bilar som får komma. Många kanske inte tycker det är kul att köra mot 800hk Skylines & Supror, men kanske gärna mot nån Type R eller Clio Sport eller annan hot hatch bil liknande de man brukar hitta på våra träffar. Det är väldigt lärorikt och kul att köra tillsammans med lite nytt folk ibland. ;-)

    Ja detta var väl dagens novell. ;-D

  16. #16
    Struve
    Gäst
    Vill påpeka att Vi var inte senare ute iår gällande Kinnekulle än tidigare år, problemet var nog snarare att ansvarig person på Kinnekulle inte var anträffbar när Tonie försökte nå honom.
    Dock anser jag det vara lite konstigt att en helg i slutet av September hölls då Vi är stammisar med 2 dagars

  17. #17

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Fredrik Borbos
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    1 197
    Vill inte tracka ner på någon men jag sa till jonas att han var tvungen att höra av sig till Per-Erik på Kullen inom en månad efter vi var där . Sen åkte han utomlands och hade inte meddelat Tonie förrän efter ca 2 mån.

  18. #18
    Wigge
    Gäst
    Finns det inget på Falkenberg da?

  19. #19
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Wigge Visa inlägg
    Finns det inget på Falkenberg da?
    Den kan man nog inte räkna med som jag har förstått det. Den andra klubben jag åker på träffar med är ju www.svkg.nu och dom har ju träffar där 2ggr per år, då är det kvällstid på veckorna mellan 17 & 20:00. Detta är ju p.g.a. att dom som sagt har något som kallas bullerdagar, denna banan har ju grannarna sjukt nära in på knuten. På helgerna är ju dessa bullerdagar lätträknade och går direkt till typ stcc och den typen av grejer, rena tävlingshelger m.a.o... På veckorna har dom ju nån dag varje vecka typ torsdagkvällar eller nåt på tidigare nämnda tider, då kör väl Falkenberg sina egna träningar och sen blir det helt enkelt inte så många träningar kvar på ett år. ;-)

    Sen undrar man ju om man inte kan förlänga säsongen lite vissa år, för jag menar i oktober november kan det ju vara minst lika bra väder som i september. Det regnar ju mest ändå. ;-)

  20. #20
    tjipp
    Gäst
    Håller med Barbapappa på det mesta..
    och förstår inte heller rädslan att bjuda in lite folk på träffarna..
    Man behöver ju inte direkt göra en öppen inbjudan med annons i bilsport eller dyligt. Utan staka upp lite regler för biltyper, och bjuda in vissa likvärdiga märkes/modelles kubbar osv.
    Tillhör en av dem från klubben som mer än gärna är med och kör på tpc träffarna.
    Host.. Sen är det ju inte så dumt att få åka med sin banåkarbil på en banträff heller =)

    Nä.. grabbar dags å boka banor nu för 2010!!
    Ta i med någon extra träff och fila på inbjudningar till övriga banåkarkamrater.
    Så skall ni se att det ger klirr i kassan och många glada miner!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin