Sidan 1 av 6 1234 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 117
  1. #1
    kjellson
    Gäst

    Golf mk1 GTD nu med ic -84

    sådära nu är en gtd inköpt, de är ju självklart att man ska åka dissel finns det nått annat att välja på? :P

    körde igenom en by här i närheten och får syn på golfen som står och fryser översnöad och staplat saker runt och på den, då ingen va hemma så tog jag reg nr och sms vägverket och fick tag på ägaren som ville ha 3000:- för den. med missljud i växellådan, det blev affär och jag gav 2000:- för den, missljudet är troligen utramplingslagret,


    en bild när jag nytagit hem den, satte in ett frächt batteri och glödga och den starar direkt, stått i 4 år men startad någon gång,



    fälgarna är bara där för att :P men så står den nu, ska lägga in mer bilder senare,


    en lista lägger jag upp här med vad som ska köpas/fixas till bilen, har du något av nedanstående så skicka ett pm.


    *13" fälgar alu eller plåt gärna med däck men inget krav
    *grill (mittendelen) eller hela
    *coilovers
    *ic och icrör
    *vita blinkers
    *klarglaslycktor
    *bakljus
    Senast redigerad av kjellson den 2009-05-28 klockan 16:53.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455

    Golf GTD

    Skickar ett pm till dig.

  3. #3
    kjellson
    Gäst
    gjorde en snabb bild på hur jag vill ha den (på ett ungefär)




    om någon undrar så är bilden gjord i

    http://www.dubmodder.com/trial/welcome.html

  4. #4
    kjellson
    Gäst
    här pågår polering och bortagning av gammal solfilm, även listerna bortagna,


  5. #5
    kjellson
    Gäst


    en automatic som står i stugan, ska ev ta dörren från den då min är ful, kromkofångaren och listen, går den att ta lös och återanvända? mvh

  6. #6
    Loxarn
    Gäst
    coolt, polerade du den för hand?

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Citat Ursprungligen postat av kjellson Visa inlägg
    kromkofångaren och listen, går den att ta lös och återanvända? mvh
    Ja det går att demontera.
    Men listen får du vara jäkla försiktig med.
    Inte säkert den håller för att demontera då det suttit ett antal år.
    Testa och se.
    Senast redigerad av Lillen den 2009-02-02 klockan 21:47.

  8. #8
    kjellson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Loxarn Visa inlägg
    coolt, polerade du den för hand?
    med maskin på och för hand av

  9. #9
    kjellson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lillen Visa inlägg
    Ja det går att demontera.
    Men listen får du vara jäkla försiktig med.
    Inte säkert den håller för att demontera då det suttit ett antal år.
    Testa och se.
    ok ja jag får testa mig fram då

  10. #10
    kjellson
    Gäst
    idag så slutade alla växlar funka :O !? länkaget ser bra ut och funkar att få i alla växlar, men det är frilägen på alla, vad är felet? testade lite att justera (stoppskruven?) sitter uppe på lådan, fixk det att kurra på växlarna med motorn igång men inte "hoppa i" riktigt.

    sen så gick 2 pinbultar till grenröret av i toppen, jävla gammla rostiga bultar började montera bort slangar och dylikt ska forsätta imorgon,

  11. #11
    kjellson
    Gäst
    här är en bild på arbetet idag, div slangar bortagna


    sådär då var grenröret borta, blir till att försöka borra ut resterna av pinbultarna ikväll eller imorgon, som tur va så är bara 2 st av, fick bort 7st muttrar till grenröret men då gick inte den sista att få bort på grund av att turbon va i vägen, men men :P

  12. #12
    Barbapappa
    Gäst
    Ta inte bort listen på kromkofångaren, dom är kända för att inte gå att få dit igen, speciellt fram... Man behöver ju inte ta bort den för att plocka loss själva kofångaren heller

  13. #13
    kjellson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Ta inte bort listen på kromkofångaren, dom är kända för att inte gå att få dit igen, speciellt fram... Man behöver ju inte ta bort den för att plocka loss själva kofångaren heller
    nä den ska jag inte ta bort, det var listen på bakluckan jag tänkte sätta på min golf =)

  14. #14
    kjellson
    Gäst
    köpte nya grenrörs packningar idag (ca 130) kr, fick ut pinbulten och monterade tillbaka grenröret och sen turbon, vart drygt på slutet så jag han inte provstarta, lite slangar oljerör och plåter kvar och sen ska jag se om den går då återstår bara att kika upp lådan, någon som haft samma problem men lådan som jag har ?

  15. #15
    kjellson
    Gäst
    ikväll så blev det provstart, startade direkt och läkte inget (målet uppnått) ska pilla med lådan lite imorgon, får se om det blir bättre då annars får jag handla en ny låda,

    va och handlade nyss, blev en ratt samt en GTI frontläpp.


    jag tyckte att ratten som satt i va frän stog ju turbo diesel på den ser ut som gti ratten typ, men denna träratt va ball den me

  16. #16
    kjellson
    Gäst
    nu är felet hittat varför den inte drev framåt eller bakåt, det är drivknuten som är pajj vänster fram, någon som har en drivaxel? drivknut? passar det bara från mk1?

    här är en bild på ratten (mobilbild)

  17. #17
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Det passar från mk2 och biltemas knutar funkar med.

  18. #18
    Loxarn
    Gäst
    hoppas du inte slaktar den där ettan du har ute i snön!

  19. #19
    kjellson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av pekka kiiskilä Visa inlägg
    Det passar från mk2 och biltemas knutar funkar med.
    ok har ev fått tag på en beg knut, får kika på biltema annars

  20. #20
    kjellson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Loxarn Visa inlägg
    hoppas du inte slaktar den där ettan du har ute i snön!

    den är farbrors den är ganska slut i karossen och övrigt så den får stå där den står

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin