Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Fuelrail 16v

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Fredriksson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    175

    Fuelrail 16v

    Någon som har koll på vad det ska vara för mått mellan hålen till en fuelrail till en 16v ?
    passar ev 1.8t fuelrailsen ?

    tack på förhand!

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    en spridarbrygga från en 1.8t passar fin-fint vad gäller cc mellan spridarna ( om du nu har orginal spridarplaceringar) cc måttet är 88mm har jag för mig

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Fredriksson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    175
    Citat Ursprungligen postat av magoo Visa inlägg
    en spridarbrygga från en 1.8t passar fin-fint vad gäller cc mellan spridarna ( om du nu har orginal spridarplaceringar) cc måttet är 88mm har jag för mig

    Okej kör med ett avkapat s2 insug men det bör ju vara lika/samma tycker ja! ska mäta å se eller har någon testat så dom vet att det funkar på s2ans insg med ?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    det låter otroligt om det inte skulle vara samma cc då det är ju från audi 5an som den gamla 16v 4an kommer ifrån.

  5. #5
    Palm
    Gäst
    det är 88mm på s2/s4an spridabrygga också, själv ska jag köra med s2 brygga på s4 insug men ett 1,8t insug passar inte på 16v toppen då bultdelningen och storleken på kanalerna skiljer för mycket...

    som du sa kommer är 16v motorn i stort sett en audi 5 utan den sista cyllen så det mesta passar på den

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Markus Hasselgren
    Ort
    Borås
    Inlägg
    171
    Det var aldrig tal om att ett 1.8t insug skulle passa på en 16v maskin. bara huruvida spridarbryggan från en 1,8t passar mot spridarhålen i 16v insuget... ( så fattade jag iaf det)

    jag hade den goda smaken att såga av flänsen mot toppen på ett AGU insug å svetsade dit en fläns från ett 16v insug :-) så jag har nästan ett 1,8t insug på min ...
    Senast redigerad av magoo den 2008-11-14 klockan 23:38.

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Fredriksson
    Ort
    Falun
    Inlägg
    175
    Okej men ja det verkar ju som att 1.8t railen ska passa iaf då! ska bara ta lös en ifrån nån av mina 1.8t maskiner testa det själv då :P

    Magoo tack för all hjälp!

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Wallin
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    398
    1.8t ralien passar. Kör med likadant insug och rail själv

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin