Resultat 1 till 13 av 13
  1. #1
    joo
    Gäst

    Åsikter om OZ Superleggera

    Som rubriken antyder skulle jag vilja ha lite åsikter om dessa fälgar. Jag vet att de är lätta och att OZ är ett välkänt märke men vad har ni för erfarenheter när det gäller hållbarhet och kvalite? Är de extra känsliga med tanke på den låga vikten?
    Har fått ett erbjudande att köpa 4 nya 16" för strax under 5000, är det värt att slå till?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av joo Visa inlägg
    Som rubriken antyder skulle jag vilja ha lite åsikter om dessa fälgar. Jag vet att de är lätta och att OZ är ett välkänt märke men vad har ni för erfarenheter när det gäller hållbarhet och kvalite? Är de extra känsliga med tanke på den låga vikten?
    Har fått ett erbjudande att köpa 4 nya 16" för strax under 5000, är det värt att slå till?
    fina som faaaaaaaan

  3. #3
    Barbapappa
    Gäst
    Det är bra grejer, och 5000 kändes inte så hemskt dyrt om dmo är fina. Är du inte sugen så får du gärna förmedla kontakten. ;-)

  4. #4
    JWO
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av joo Visa inlägg
    Som rubriken antyder skulle jag vilja ha lite åsikter om dessa fälgar. Jag vet att de är lätta och att OZ är ett välkänt märke men vad har ni för erfarenheter när det gäller hållbarhet och kvalite? Är de extra känsliga med tanke på den låga vikten?
    Har fått ett erbjudande att köpa 4 nya 16" för strax under 5000, är det värt att slå till?
    Det är fälgar utav hög klass och bra kvalité dessutom ser dom riktigt bra ut! Jag tycker du ska slå till de priset!

  5. #5
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    BluedogRs avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Anders Larsson
    Medlemsnr
    3761
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Har inte en ända negativ sak att säga om den fälgen har den själv
    hållbarheten Kanon
    kvaliteten suverän
    har kört med de två år nu runda och fina innu
    e inte som de billiga fälgarna med en massa obalans i fälgen
    kollade i balanseringsmaskinen utan däck

  6. #6
    Frippe
    Gäst
    funkar kalas.... jag köpte ett par 17" för c:a 7000:-. Dom var inte kantstötta men ganska repiga. Jag lackade mina vita hos en mycket seriös lackfirma. Lackningen kostade 2000:- med fin spackling

  7. #7
    MrGolfIII
    Gäst
    Har själv kört på OZ tidigare, och är mycket nöjd! / + + + + +

  8. #8

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Per Lundin
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 240
    Jag kör med Superleggera som banracing fälgar och det fungerar utmärkt :-)

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Nån som har erfarenhet av Superleggera och Norrländska/Norrbottniska sk*tvägar med obligatoriska resningar och stora hål och hur de håller för vardagskörning på dessa?

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Det är super fälgar som är värmehärdade och tål mycket mer än andra alufälgar,alltså dom håller sig runda och är lätta.Bara att köpa direkt

  11. #11
    joo
    Gäst
    Tack för alla svar. Köper fälgarna så då ska man bara fundera över däckval nu då. Beror ju lite på vad försäkringsbolaget beslutar sig för att betala ut för min förra uppsättning fälgar med helt nya däck som blev stulna...

  12. #12
    3L1T
    Gäst

  13. #13
    Lindström
    Gäst
    Riktigt snygga fälgar är det.

    "joo" du har pm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin