Resultat 1 till 16 av 16
  1. #1
    Wannabee
    Gäst

    Var hittar man Ronal Turbo fälgar?

    Funderar på att införskaffa mig sådanna fälgar, 15-16 tum stora. Finns det någon importör som tar in dem eller ska man bara leta på e-bay?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mats Karlsson
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    1 647
    Citat Ursprungligen postat av Wannabee Visa inlägg
    Funderar på att införskaffa mig sådanna fälgar, 15-16 tum stora. Finns det någon importör som tar in dem eller ska man bara leta på e-bay?
    Finnas bara i 15" och tyska Ebay är enklaste sättet att hitta dom. Jag var i kontakt med den svenska Ronal Importören för nåt år sedan och han kunde ta hem dom för ca 1200 kr st.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Stenlund
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 261
    Citat Ursprungligen postat av Wannabee Visa inlägg
    Funderar på att införskaffa mig sådanna fälgar, 15-16 tum stora. Finns det någon importör som tar in dem eller ska man bara leta på e-bay?
    www.molway.com? / se tror dom ska ha

  4. #4
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av D_Stenlund Visa inlägg
    www.molway.com? / se tror dom ska ha
    Dom hade förra året är jag helt säker på, men nu hittar jag inte några längre. ;-(

  5. #5
    Rudhem
    Gäst

  6. #6
    Wannabee
    Gäst
    Tack för det...ska se om man skulle beställa hem en serie! MEN...ser det för smått ut med "bara" 15" på en MK2 kaross?

  7. #7
    Erik
    Gäst
    tillhör dom som tycker 15" är på gränsen till att bli för stort på mk2!

    15" ronal kommer sitta som en ett smäck med lite sänking! apfint!

    im guaranteed

  8. #8
    Wannabee
    Gäst
    Misstänker oxå att dom kommer att sitta som handen i hansken! Heheee! Jo men jag kollade att dom fanns visst till bl.a Saab som 16"are men då blir det problem med bultmönster. Bilen har Coilovers så fjädrarna går ända ner på fjäderbenet så blir väl antagligen tvungen att hitta spacerplattor...

  9. #9
    Barbapappa
    Gäst
    Tack för tipset Rudhem, ska åka förbi en dag och höra med dom, visste inte att dom låg i Angered den där firman... ;-)

    Hmm, det kanske kunde vara nåt? http://premium1.uploadit.org/lupo10//Lupo-GTi-008.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...o/R10Shiny.jpg

  10. #10
    Björn75
    Gäst
    dom här säljer...finnns under svart och krom

    http://www.stop1.se/?gclid=CP7ropDF0IsCFQ7mlAodRzoU_w

  11. #11
    Holmgren
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Barbapappa Visa inlägg
    Tack för tipset Rudhem, ska åka förbi en dag och höra med dom, visste inte att dom låg i Angered den där firman... ;-)

    Hmm, det kanske kunde vara nåt? http://premium1.uploadit.org/lupo10//Lupo-GTi-008.jpg http://img.photobucket.com/albums/v3...o/R10Shiny.jpg
    Kan bli riktigt snyggt på din bil.
    Gillar dessa fälgar.

  12. #12
    Barbapappa
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
    Kan bli riktigt snyggt på din bil.
    Gillar dessa fälgar.
    Har alltid varit lite förtjust i dessa själv också, men det har aldrig blivit att man har kommit till skott och handlat sådana nån gång. Har inte hittat nån röd Lupo gti med de fäglarna än, men jag har inte letat så länge. Det finnas la även en tidigare variant än den som säljs nu på dessa fälgarna, den verkar rätt klurig att få tag på säger dom, gillar inte stuket på den dock även fast än den är rätt så lik. ;-)

    Skickade ett mail till www.falgkungen.se och frågade om man kunde hämta och betala på plats och även vilka leveranstider dom har på dessa fälgarna... Hoppas på snabba svar. ;-)

  13. #13
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    Finns det nån som har sådana i 15" och kan mäta hur stora dom är invändigt?
    Finns det plats med stora hejdare innanför?
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  14. #14
    Barbapappa
    Gäst
    Dom verkar inte så duktiga på att svara på mail som det kändes på hemsidan, där stod det att man i första hand skulle skicka mail istället för att ringa. Dax att lyfta luren på måndag kanske... ;-)

  15. #15
    Johan.a
    Gäst
    Kör med Ronal turbo på min country
    hade dom på min g60 utan problem tidigare gott om plats , kan försöka mäta i helgen

  16. #16
    Styrelsen
    Medlemsansvarig
    Hedersmedlem
    Lilla_Vargens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mårten Svensson
    Medlemsnr
    3745
    Ort
    Örkelljunga
    Inlägg
    1 837
    De ska ju vara rätt lätta och har god "fungerande" kylning till bromsarna.

    Inte helt fel anser jag inte...
    Lupo GT-Bahn Edition, Polo 16V for FUN, Touran familjepråm samt T5 i jobbet :-)
    VW Club Sweden. för dig som vill ha ett roligare ägande av VOLKSWAGEN

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin