Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    Steton
    Gäst

    Vw Vento 1,8i start problem

    Hej
    När jag var på väg till däckfirman för att byta från vinter till sommardäck så vill inte bilen vara med mer. Skulle precis köra utifrån utfarten, släppte upp kopplingen, den hög till ganska kvickt. Det hade aldrig känns sådär förut, tänkte inte mer på det tills någon sekund efteråt. Bilen drar bara runt nu, den vill inte starta. Bensin finns, batteriet är nybytt och rotor och fördelarlock såg väl ut sådär. Någon som kan ha ett hum om vad som har hänt?
    Bilen är en VW Vento 1992 (18000mil), 1,8i.

    //Stefan
    Senast redigerad av Steton den 2008-04-01 klockan 23:45.

  2. #2
    polomannen
    Gäst
    Kolla gnistan...
    Kan vara tändspolen som har lagt av.

    POLO RTS
    GOLF VR6-ZR
    GOLFVR6-94
    GOLF GTI SPECIALL
    GOLF CL-93

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel Sundberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 357
    Kanske kamremmen har kuggat över eller gått av...?

  4. #4
    Nokando
    Gäst
    Händer när det är kallt eller fuktigt ute men ibland så starar bilen utan prblem i ett par veckor men så är det dags igen.
    Körde om en lastbil för ett tag sen när det spöregnade och precis när jag låg jämsides så skvätte han ner mig (mycket) och då stannade bilen..hade tur som kom förbi och kunde gå ut på vägrenen..Bilen starade efter ett ta igen typ 20 försök.
    Jävligt irriterande detta och jag har ingen susning.

    Tacksam för hjälp

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    På vår gamla vento så var där en spricka i fördelarlocket som gjorde att den stanna.
    Sen var där även en tändkabel som var sprucken och funkten gjorde att bilen dog.

    Så jag hade bytt fördelarlock o rotor. Sen även kolla tändkablarna och att de sitter i ordentligt

  6. #6
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Kolla tändspole och/eller strömförsörjningsreläet. Kan även vara hallgivaren men kolla de två första först.

  7. #7
    Nokando
    Gäst
    Tack för svaren..

  8. #8
    Nokando
    Gäst
    Ha r fixat problemet och plastade in tändspolen för att de gav överslag..lite plast och gummiband och nu startar bilen oavsett väder.
    En vän till mig som tittade snabbt på bilen och fick sig en "pilla" när har grejade vid tändspolen och gav mig förslaget.
    En ny tändspole hade såklart också hjälpt men nu kostade det inget.
    Bytte också rotor och fördelarlock innan..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin