Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mathias Forsberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    66

    4" högtalare i instrumentbrädan Golf II ?

    Hej!

    Ska montera lite bilstereo i den nytilltänkta bruksbilen, en Golf II. Tänkte höra om någon provat att montera 4" högtalare i instrumentbrädan ? Isåfall är det mycket som behöver modifieras, vill gärna kunna ha orginalgallren kvar.

    Som sagt någon som provat och vad kör ni med för högatalare isåfall ?

    mvh/ Mathias

  2. #2
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    är det inte 4" orginal i dom?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    I min Corrado var det 3,5" original, monterade 4" utan några större problem. Antar att de är ungefär samma utrymme...

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mathias Forsberg
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    66
    Det är 3,5" orginal.

  5. #5
    onk
    Gäst
    Med lite våld ska det väl gå..

  6. #6
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    T.Gustavssons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tomas Gustavsson
    Medlemsnr
    3905
    Ort
    Hällefors
    Inlägg
    200
    Det går att få ner ett par 4 tummare. Hade ett par Jbl 4" i min MkII. Det gick visserligen inte att skruva fast dem,men när man tryckte dit galret satt de som berg.

    // Tomas

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mattias T
    Ort
    Västsidan av sverige
    Inlägg
    344

    3.5"

    Det är 3.5" i Golf II. Det finns vissa 4" som går in men det blir oftast till att karva i brädan om man vill ha i 4". Egentligen tycker inte jag det finns nån anledning att jobba sig med att få i 4". Själv kör jag med bra 3.5" (N-Core Trius) som är som faktiskt är så bra att man nästan klarar sig utan diskanter. Nästan alla högtalartillverkare har ju iaf någon 3.5" i sortimentet och det formatet är ju smidigt i Golfen.

    Kompletterar man sina 3.5" med vettiga 6.5" midbasar i dörrarna så kan det bli riktigt trevligt ljud!!

    Lycka till!

  8. #8
    Golf-Vicke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av mt4base Visa inlägg
    Det är 3.5" i Golf II. Det finns vissa 4" som går in men det blir oftast till att karva i brädan om man vill ha i 4". Egentligen tycker inte jag det finns nån anledning att jobba sig med att få i 4". Själv kör jag med bra 3.5" (N-Core Trius) som är som faktiskt är så bra att man nästan klarar sig utan diskanter. Nästan alla högtalartillverkare har ju iaf någon 3.5" i sortimentet och det formatet är ju smidigt i Golfen.

    Kompletterar man sina 3.5" med vettiga 6.5" midbasar i dörrarna så kan det bli riktigt trevligt ljud!!

    Lycka till!
    Det funkar utmärkt att köra trius utan diskant, det blir nästan jobbigt att komplettera med diskant och få det att låta bra.

    250 hz och uppåt kör jag mina på och det låter klockrent.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin