Resultat 1 till 7 av 7
  1. #1
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    36

    Passat B8 Led Low Ledramper som passar i standardfront.

    Tjenare gott folk. Hade en diskussion för ett par år sedan här kring Ledramper för passat B8. Har sett lite olika bud på ledramp men tvekar lite så tänkte höra med er andra som kanske har ramper på era Passater emd Led low (tycker helljuset lämnar mkt att önska)

    Av vad jag kan googla och youtube:a in mig önskar jag en bred ljusprofil, men ändå som når långt... dock är det j baserat på att ha sett ramperna solo eller på andra bilmodeller..

    * Lazer Linear 18E (dock är den hutlöst dyr)
    * Strands Siberia DR 22 (7,8cm låter som det inte kommer passa på höjden)
    * OPTIBEAM Super Captain Dual 600 (6,8cm men så bättre än ovan men orolig för om den passar här med)

    Har kollat runt lite och det verkar som jag har en av de trängre fronterna att installera på, har den "vanliga fronten (nedan). Har sett en Strands Arcum monterad på den (5,6cm hög) och det såg ut att kanske gå att få dit ngn cm till men...
    Namn:  61C9tyLVUHL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
Visningar: 218
Storlek:  58.9 KB



    Det som jag undrar är:

    * Vilken ramp har ni?
    * Hur upplever ni ljuset? (gärna från folk som har Led Low)
    * Vilken front har ni den monterad i?

    Tacksam för tips... bästa hade vart om man kunde hitta ett slimmare alternativ till de listade ovanför eller någon slags budgetvänligare version av Lazer linear 18E

  2. #2

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    https://www.gtiklubben.nu/forum/show...p%E5-Passat-B8

    Använd XBB, enklare kan det inte vara..!

  3. #3
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    36
    Ah asså inkopplingen är inte det jag menar mes passar.. sorry om jag var otydlig. Menar fysiska passformen. Utifrån den gamla tråden har jag löst mig till att man kan koppla in sig med strömtjuv på blåvita kabeln på vänster framlampa för att styra. men bra tips med XBB annars då det verkar va givna lösningen för de som har Led High eller Matrix där man inte kan ta tillsåpass enkla knep.

    Såg ett erbjudande på en ramp från ljusgiganten så blir ett test av den och se om den verkar passa samt har det ljuset jag är ute efter.

  4. #4

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Strömtjuv är inget man använder!!!

  5. #5
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av Mex165 Visa inlägg
    Strömtjuv är inget man använder!!!
    Ja, alltså det blir antagligen som vanligt att löda en koppling med kabelsko i praktiken men poängen var att det går att plocka signal därifrån.

  6. #6

    Reg.datum
    jun 2015
    Namn
    Henrik R
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    90
    Jag monterade Lazer Linear 18 Elite på min B8 med Led low för ett par år sedan.
    Har ingen annan ramp att jämföra med men jag tycker ljuset är riktigt bra. Lyser upp både brett och ganska långt.

    Monterade den under nummerskylten med vinkeljärn så den hamnade i linje med ribborna. Hade en vision om att det skulle gå att montera den mellan två ribbor eller iaf ovanför den kromade ribban, men pga att nummerskylten "hänger ner" i utrymmet under var det var tyvärr inte möjligt så det blev att såga av den kromade ribban.

    Det här gjordes mitt i smällkalla vintern och lite i småpanik innan en fjällresa. Därav ser bilen ut som #%&¤.

    Namn:  ljusramp.jpg
Visningar: 156
Storlek:  450.1 KB

  7. #7
    Webmaster
    Reg.datum
    feb 2021
    Namn
    David Stenbeck
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    36
    Tack för bilden... det där är inte riktigt samma front jag har.. dock vart det ett köp av en ramp... måttade den och den passar faktiskt under min kromade list, därav funderar jag klart kring ifall man kanske skulle försöka sig på en krångligare installation där man antingen försöker fästa den med ett annat fäste bakifrån..

    behöver mäta lite mer.

Liknande ämnen

  1. Passar gti mk5 bromsar på passat 3c?
    Av Mickeelfstedt i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-03-03, 15:37
  2. Passar vw 16v motorn i min passat cl -90?
    Av Dakla22 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:47
  3. Passar g60 svänghjul på passat 1.8t?
    Av haggard i forum VW-forum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 15:50
  4. Passar en RCD 200 i en passat 3BG?
    Av TheDeadDorkster i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 09:53
  5. Passar fälgar fr. passat 97-00 på 01-05?
    Av Mulder-_- i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-29, 18:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin