Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2023
    Namn
    Anders b
    Ort
    berg
    Inlägg
    2

    Passat GTE + Zaptec pro laddare = klimatregleringen funkar inte

    Jag har problem på min GTE 2017 års modell att klimatregleringen (alltså den man ställer in via e-manager, INTE bensinvärmaren. Tror det kallas PTC värmare på VW-språk) inte fungerar med en Zaptec Pro laddstolpe. Jag ställer tiden på 07.00 på morgonen och 22 grader men när jag kommer ut vid 7 är bilen iskall. I föreningen har vi även laddstolpar från Vattenfall Incharge och där fungerar och värmer klimatregleringen utan problem varje morgon. Laddning av högspänningsbatteriet funkar dock som tur är med Zaptec.

    Någon fler som har problem med GTE och Zaptec pro?

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2023
    Namn
    Gustav Darpö
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1
    Hej. Jag har också en Passat GTE 2017 men använder Easee-laddbox integrerad med Tibber. När jag startar klimatreglering kopplad till Easee stängs den av efter en stund och We Connect appen rapporterar att det inte finns någon strömförsörjning. Laddning funkar bra däremot. Använder jag schukosladden som följde med bilen fungerar klimatregleringen fint. Så det verkar som att laddboxen helt enkelt inte tycker bilen ska ha någon el. Är det möjligen Tibber som tycker bilen borde vara fulladdad (vilket den är) och därför inte ska ha någon el? Jag har däremot slagit av all smartladdning för att jag trodde det skulle åtgärda problemet.

    Hälsningar, Gustav.
    Senast redigerad av vfr den 2023-10-06 klockan 18:24. Anledning: Ingen mening att citera hela inlägget precis före

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2023
    Namn
    Anders b
    Ort
    berg
    Inlägg
    2
    Precis det jag upplever. Stänger jag av smartfunktionerna i stolpen så funkar allt frid och fröjd.

    Jag har haft in bilen på VW verkstad för felsökning men dom hittar såklart inget fel eftersom dom testar på verkstadens laddare som ger full kräm hela tiden. Och försöka övertyga VW att det är fel på deras mjukvara är ju helt hopplöst...dom skyller bara på Zaptec laddaren. Men laddaren funkar för min granne som har en Nissan Leaf

  4. #4

    Reg.datum
    sep 2017
    Namn
    Fredrik
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    79
    Nu var det ett tag sen jag sålde min GTE och kommer inte riktigt ihåg alla inställningar. Men jag vill minnas att det fanns en inställning för om klimatisering (eller vad det nu kallas) skulle tillåtas på ren batteridrift. Har du någon sån inställning och är den aktiverad?

    Eftersom du säger att det funkar med laddaren från Incharge och din egen laddare om de "smarta" funktionerna är inaktiverade så tycker ju inte jag det låter som att det är något fel på bilen. Snarare att styrningen av dina "smarta" funktioner inte är så genomtänkt.

Liknande ämnen

  1. Bakre torkare funkar inte på Passat Variant -06
    Av Taarzaahn i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-01-14, 23:08
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 20:08
  3. Tiptronicen funkar inte
    Av BALAN i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 14:21
  4. Fjärrnyckel funkar inte
    Av BALAN i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 21:18
  5. Trippmätaren funkar inte (gti mk2)
    Av David.S i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 14:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin