Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Davidsson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    96

    Svårt att se oljenivån passat B7 tdi

    Bytte olja i min passat men tycker det är svårt/omöjligt att se nivån på stickan då det verkar vara gammal olja i röret som fastnar när jag drar upp den. såg att man i vag com och autocom kunde se oljenivån finns det någon lista/tabell på vad den bör vara på. eller något bra tips på hur man slipper gammal olja från röret med stickan

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    per pudas
    Ort
    växjö
    Inlägg
    756
    Varning!!! Andra bilmärken nämns i mitt svar!! Varning
    Moderator, eller annan ansvarig för hygienen på forumet får väl radera om det krävs.

    Ett bilmärke där oljenivån är besvärlig att läsa av är Mini, av främst andra generation (Prince engine).
    På vår Mini när den är riktigt varmkörd drar jag ur oljestickan, låter den stå ca en halvtimme med stickan ute, sen torkar jag av stickan mycket noga och mäter. Men man har bara ett försök på sig, annars är det bara att upprepa processen!

    Varför på detta vis? Jo röret är smalt och klumpen i ändan på stickan nästan lika stor, så det som händer är att olja smetas ut på rörets insida och fucka up avläsningen. Väntar man en halvtimme hinner den mesta olja rinna ner i sumpen.

Liknande ämnen

  1. VCDS är det svårt?
    Av korn509 i forum VCDS/OBDeleven/Carista/VCP analysverktyg
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-10-19, 23:03
  2. Svårt att få ur N på DSG-lådan
    Av Starlight i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2019-10-14, 10:17
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-01-24, 07:38
  4. Svårt få in 1:an, golf
    Av supra77 i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-09, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin