Resultat 1 till 3 av 3
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Davidsson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    96

    Webasto termo top vevo start ej

    Har en passat med webasto värmare som inte vill fungera får felkod på att lågan är släckt. Antar att det är brännar insatsen som behöver bytas. Hur svårt är detta hittar ingen bra guide. Lossade lite och kollade om man enkelt kunde få loss bränslen slangen och kolla så den får bränsle men det verkade som man behöver plocka ner nästan allt för att se det.

  2. #2

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Jag kan tänka mig att det klarnar något hur det går till om du orkar skriva vad det är för årsmodell.

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Henrik Davidsson
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    96
    Ber om ursäkt missade detta när jag skrev på mobilen. Är en passat -13 med Webasto Termo Top VEVO brännare.
    Lossade bränsle slangen i dag och körde pumpen via datorn och det ville inte komma något bränsle provade minst 20 gånger. Tänkte då kolla precis vid pumpen men begriper inte hur man öppna dom här "snabb" kopplingarna mellan pump och bränslerör. Kan man enkelt få loss pumpen utan att sänka ner tanken verka vara "vanliga" klämmor närmare pumpen.

    bifogar en bild från pumpen inte den bästa men man ser en liknande koppling som ja[g menar samt man ser även hyllan med pumpen som sitter fast på tanken.
    Namn:  IMG_20211211_144252.jpg
Visningar: 168
Storlek:  1 021.7 KB

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2020-03-29, 16:45
  2. Webasto telestart
    Av Stance i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2018-08-07, 10:17
  3. Caddy+webasto...fjärrstyrning?
    Av Mange.k i forum VW-forum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-10-17, 18:30
  4. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-11-16, 14:16
  5. Webasto
    Av Spaza i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 18:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin