Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    Fredrik Främling
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    135

    Polo - trumbroms - glidytor sökes (plastdetaljerna i trumman / på backplate)

    Jag har just monterat nya bromsbackar på trumbromsarna i en Polo.

    Där noterade jag stort slitage på de 6 glidytorna på båda sidor, där bromsbackarna glider.

    Därför önskar jag byta ut dessa 6 plastbitarna, men hittar dem inte någonstans på nätet.

    Jag hittar endast hela den back-plate / bak locket för trumbromsen.

    Jag är väldigt tacksam om någon vet vart man kan få tag i endast dessa små plastdetaljerna så att jag slipper demontera hela back-plate och köpa en helt ny sådan.

    Plastdetaljerna kan man sprätta lös från baksidan och bara byta ut på någon minut när bromsarna är "öppnade".

    Om någon har OEM nummer eller en länk till web-butik vore det knallfint!

    //GF


    Namn:  IMG_2927.jpg
Visningar: 136
Storlek:  164.6 KB
    Senast redigerad av good.fidelity den 2021-05-17 klockan 23:25. Anledning: lagt till bild

  2. #2

    Reg.datum
    dec 2010
    Namn
    Fredrik Främling
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    135
    Svarar på min egen post:

    Artikelnummer är:
    6N0 609 589 (skoda?)
    6U0 698 589 (VW?)

    Dessa glidytor är viktiga att byta, om man inte vill att bromsbackarna skall "hänga sig" på utkanten av de nedslitna glidytorna. När man bromsar riktigt hårt så kan bromsbacken lägga sig lite utanför och liksom hänga sig fast. Då blir bromsarna snuskigt varma och ryker.

    Stalltips till alla som byte bromsbackar / bromsskor i sin golf/polo/whatever med trumbroms bak är att köpa ett paket av dessa och byta dem samtidigt. Det kostar en hundring extra för 12 st men kan lätt vara värt det så slipper man göra jobbet två gånger som jag måste.

    Produkten köpte jag hos VW förhandlare för 120:- (fick 14st för att ha två extra om jag skulle förstöra en när jag monterar dem)

    Finns även hos MECA med art.nr 1165-6859K

    Lycka till!

    //GF

Liknande ämnen

  1. Bilder på mattsvart breddad polo sökes ?
    Av Steekarn i forum Bilder och Videos
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-15, 17:59
  2. Stora problem med trumbroms
    Av davve i forum VW-forum
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 09:53
  3. Sökes: lätt stylad Polo -07
    Av Schermanio i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 17:59
  4. Bytt trumbroms, nu glapp
    Av mdix i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 23:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin