Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    DANLAR
    Gäst

    G-lader eller turbo?

    Med risk för att bli riktigt idiotförklarad igen här i livet så ställer jag frågan. Håller på att totalrenovera en Golf G60 Rally. g-ladern är kass och har istortsett alla turbodelar liggandes på hyllan. Ska man satsa på turbo eller är det till att "förstöra" bilen?

    Mvh Daniel Larsson

  2. #2
    Joda
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DANLAR Visa inlägg
    Med risk för att bli riktigt idiotförklarad igen här i livet så ställer jag frågan. Håller på att totalrenovera en Golf G60 Rally. g-ladern är kass och har istortsett alla turbodelar liggandes på hyllan. Ska man satsa på turbo eller är det till att "förstöra" bilen?

    Mvh Daniel Larsson
    Det finns ju ett komplett motorpaket till salu under "DELAR SÄLJES"

    Annars så tycker jag att det är på gränsen till att förstöra kulturarvet när man bygger om en Rallye. Ska du göra det så förstör inga originaldelar. Lägg dem i väl uppmärkta kartonger. Då går det ju att återställa!

    /JOhan

  3. #3
    pekka kiiskilä
    Gäst
    Jag håller allt med Johan om att du kan ju bygga om den till turbo men spara allt för att kunna bygga om till orginal för dom bilarna är ju rätt ovanliga men vackra med sina kantiga skärmar mm= En bil som kommer att bli samlar objekt.

  4. #4
    DANLAR
    Gäst
    Självklart kommer jag att ha ett "turbokit" och ett "kompressorkit" isåfall. Men jag kör nog på kompressorn så slipper man allt krångel som det säkert kommer att bli.

    Mvh Daniel

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Våga vara cool och kör både alá Lancia delta=)
    Kom ihåg: Ingen minns en fegis=)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin