Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 33 av 33
  1. #21

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Vill helst undvika VAG, för oavsett vad som hänt så ska dom alltid ha in bilen i 2 dagar för felsökning. Jo, vet att det är länge sedan du hade den bilen, men tänkte att brukar ha bra koll ändå. Kanske det finns typ någon återställning e.d. på deeefreze-modulen?

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det är inte mycket 3G kvar nu i de svenska mobiloperatörernas telenät, 2G är kvar till 2025.

  3. #23

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Citat Ursprungligen postat av candyweiss Visa inlägg
    Vill helst undvika VAG, för oavsett vad som hänt så ska dom alltid ha in bilen i 2 dagar för felsökning. Jo, vet att det är länge sedan du hade den bilen, men tänkte att brukar ha bra koll ändå. Kanske det finns typ någon återställning e.d. på deeefreze-modulen?
    Digades kanske har svaret. Saknas hårdvarustöd för 4G är det ju helt kört. Då skulle jag i alla fall gå en rond eller två mot VAG Sverige som sålt lösningen och fråga hur de ska fortsätta leverera funktionen. Räcker det med att byta ett inbyggt SIM kort för access till 4G är ju lösningen ganska enkel.

  4. #24

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Ser nu att dfreeeze-mottagaren har quad-band, vilket är gsm 900/1800, så förstår nu att det inte fungerar mer. https://www.digades.de/en/business/s...ences/dfreeeze
    Får väl tyvärr bli ett samtal till VAG ändå, suck
    Ändra: Tydligen har modulen ett permanent istallerat SIM-kort. Det låter ju som om det inte går att byta?
    Senast redigerad av candyweiss den 2023-09-17 klockan 23:33.

  5. #25

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Det är inte mycket 3G kvar nu i de svenska mobiloperatörernas telenät, 2G är kvar till 2025.
    Verkar inte som SIM-kortet (operatören) dfreeeze använder har 2G, för det är tydligen gsm-nätet som modulen har. Eller så är något annat fel på min modul?

  6. #26

    Reg.datum
    apr 2015
    Namn
    Rikard
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 303
    Permanent... Det kan betyda att du måste använda verktyg för att komma åt kortet, eller att det är en egen "modul" i kretsen..
    Är väl egentligen bara att öppna och se.. Dock inte säkert att hw/sw är kompatibel med nyare sim..

  7. #27

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Gjorde det jag kanske borde gjort från allra första början. Jag drog säkringen som sitter inne under instrumentering, säkringen till klimatanläggningen. Nu fungerar det igen
    Senast redigerad av candyweiss den 2023-09-18 klockan 16:25.

  8. #28

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    He he jaha, en klassisk norsk reset alltså

  9. #29

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Fungerade 1 gång. Får väl prova att dra säkringen 1 gång till?
    Ändra: Nu fungerar det igen, får se hur länge det varar?
    Senast redigerad av candyweiss den 2023-09-21 klockan 10:23.

  10. #30

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    När jag dragit säkringen så fungerar dfreeeze 1 - 2 gånger, sen tar mottagaren inte emot styrningen från appen.
    Någon som har någon ide?

  11. #31

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Nu har jag nog dragit säkringen 5 gånger och nu verkar det fungera som det ska igen

  12. #32

    Reg.datum
    jul 2019
    Namn
    Andreas VCDS VCP
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 020
    Konstigt, som att defreeezemodulen och mobilnätet/operatören behöver skaka hand flera gånger i veckan genom att du bootar om och upprättar en ny anslutning. Det ska ju inte behövas. Har du skickat ett supportärende till Digades?

  13. #33

    Reg.datum
    jun 2017
    Namn
    Stefan
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1 899
    Nej, det har jag inte gjort. Men slutar det fungera igen så ska jag göra det. Tack för för tipset.

Liknande ämnen

  1. Vad skulle ni betala?
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 16:34
  2. Vad ska jag betala för en Gti Mk1 84
    Av jsan i forum VW-forum
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 23:43
  3. Vad ska man betala, extraktorgrenrör + insug
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 23:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin