Resultat 1 till 2 av 2
  1. #1

    Reg.datum
    sep 2018
    Namn
    Fredde S
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    1

    Discovery pro varnar med ljud vid fartkamera

    Jag har en Tiguan årsmodell 17 och undrar om någon fått till att navin plingar till när man närmar sig en fartkamera eller annan poi som kan vara av intresse. Att lägga in poi via car-net är inga problem men man får ingen signal

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2016
    Namn
    J B
    Ort
    Limhamn
    Inlägg
    237
    Citat Ursprungligen postat av Fredde99 Visa inlägg
    Jag har en Tiguan årsmodell 17 och undrar om någon fått till att navin plingar till när man närmar sig en fartkamera eller annan poi som kan vara av intresse. Att lägga in poi via car-net är inga problem men man får ingen signal
    Om man skapar en .db3 fil och laddar in dom med ett sd-kort får man ljudsignal, dock är det inte till stor hjälp eftersom signalen kommer samtidigt du passerar kameran
    Man skall kunna redigera signalavstånd via ett program som heter poi inspector, men jag har inte hittat hur.

    Edit:
    Kan vara att jag blandar ihop det lite nu, inte säker på att det räcker med en .db3 fil, det var ett tag sedan jag testade.
    Men iaf om du laddar ner full version (compiled) för VW här så skall du få med ljudet, men som sagt kommer det alldeles för sent.
    https://free-speed-cam-updates.web2d...ror-ladda-hem/
    Senast redigerad av MacAllan den 2018-09-23 klockan 21:39.

Liknande ämnen

  1. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2018-06-05, 09:09
  2. Ankomsttid knepig i Discovery Pro Nav
    Av awwd i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-04-11, 10:06
  3. Discover Pro ljud problem (nya Tiguan)
    Av mofo i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-03-31, 20:45
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-07-10, 01:37
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-04-02, 08:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin