Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27
  1. #21
    Zynodisk
    Gäst
    De blir intressant om de vågar ge så mycket effekt i GTIn, men tanke på att S3an har 265, troligare är väl att en något vässad ED 30 motor hittar ner, 240 Hp som i Cupra kanske. Med 260 hp på framhjulen så går jag nog in i Audi hallen i stället..4wd är ju att föredra med så mycket effekt.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jerker
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    676
    Mazda kör ju med 260hk på framhjulen!

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Zynodisk Visa inlägg
    De blir intressant om de vågar ge så mycket effekt i GTIn, men tanke på att S3an har 265, troligare är väl att en något vässad ED 30 motor hittar ner, 240 Hp som i Cupra kanske. Med 260 hp på framhjulen så går jag nog in i Audi hallen i stället..4wd är ju att föredra med så mycket effekt.
    Vad är det som säger att inte Audi S3 får en uppdaterad motor innan det är dags för nästa generation Audi S3 då? Har ju hänt förr...

  4. #24
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av TheDeadDorkster Visa inlägg
    Detta är eftersom en GTI aldrig kommer ha awd, eller en 6-cylindrig motor..

    Det är helt enkelt så att en 4a aldrig kommer låta lika bra som en 6a..
    Beror ju på vad kunden vill ha. Det dräller ju inte precis av R32or ute trots att prisskillnaden inte är så otroligt stor .. fler vill ha GTI än R32 och prestigevärdet i R32 hos VW kan man väl då ifrågasätta.

    Jag förstår inte varför en GTI inte skulle kunna ha awd ...

    .. och jag tycker att min 4'a låter bra mycket bättre än vissa 6or (inte alla dock självklart).

    Kundgruppen som vill ha en 6'a i en golf är rätt liten och troligen inte så viktig (hur hemskt det än kan låta).

    Jag tror VW hade tjänat på en "uppmusklad" GTI med ordentlig framdiff eller AWD med senaste generationens haldex tunad för mycket skoj skoj skoj (better sorry than safe).

  5. #25
    foffa2002
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    Vad är det som säger att inte Audi S3 får en uppdaterad motor innan det är dags för nästa generation Audi S3 då? Har ju hänt förr...


    Ja exakt.
    Med 180 -->210--->215--->225--->240hk från 2001-2005.
    Fast alla kom ju inte i sverige.
    Utan bara ca 3 av dessa.

    Bwtf den 240 kom ju sista MK4 TT iaf

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Chief Stroganoff
    Ort
    Norrbotten
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av Premis Visa inlägg
    Jag förstår inte varför en GTI inte skulle kunna ha awd ...

    Jag tror VW hade tjänat på en "uppmusklad" GTI med ordentlig framdiff eller AWD med senaste generationens haldex tunad för mycket skoj skoj skoj (better sorry than safe).
    Jag kan lova dig att det aldrig kommer bli av med en GTI AWD. Enkla anledningen: VW vill helt enkelt inte ta sig på audi's jaktmarker! Speciellt när det är ett företag inom samma koncern. Det skulle inte enbart vara dumt, men också en av de mest korkade saker VW någonsin kan göra.

    Vill någon ha en GTI med awd, köp en AUDI A3 2,0TFSI Quattro, eller Audi S3.

  7. #27

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    På senare tid har det funnits ett enormt intresse att diskutera prestanda & vad man presterat ute på strippen under sommaren.

    Därav har jag flyttat inläggen där det diskutteras dragrace , chippade bilar och allt vad det innebär.
    Fortsätt den diskussionen här :
    http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=2602

    Låt denna tråd handla om det den från början var tänkt att handla om dvs : Nästa generations golf.


    Nu får en moderator gärna gripa in och rensa tråden eftersom denna tråd handlar om NÄSTA GENERATIONENS GTI, inte om trimning av bilar och deras tider på strippen, eller deras bänkningsresultat. Gör gärna en annan tråd om ni vill snacka vidare om hurvidda det är att köra med trimmade bilar.
    Fixat.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2007-10-06 klockan 22:33.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin