Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395

    Intervalltorkarspak med färddator...

    I samband med köpet av gti:n så försvann en bekväm grej enligt mitt tycke nämligen intervalltorkar läget...

    Så nu till frågan finns det en spak med intervall & 1:a & 2:a läge samt att man fortfarande kan justera färddatorn?

    Skulle golf III:ans passa ifall man byter både vä-hö? (självklart med färddator.. tänker på vr6:ans)

    några andra som gjort denna modifiering?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Ted Duell
    Ort
    GBG (Bohus-Björkö)
    Inlägg
    627
    Vilken bil ska du ha dem i?

    Menar du ställbart intervall? Det styr av reläet, det spelar ingen roll vilken spak du använder...

  3. #3
    Bengan.U
    Gäst
    Hej.

    "- I samband med köpet av gti:n så försvann en bekväm grej enligt mitt tycke nämligen intervalltorkar läget... "

    På de Golf2r,GTi 16V,jag haft så har det
    då varit tre lägen för vindrutetorkaren.
    0 ->intervall -> lågfart -> högfart.
    samt att bakre torkaren regleras på samma spak
    genom tryck framåt och spolning genom
    att dra spaken mot ratten.
    Dessutom har där varit knapp för färddator.

    Så nog finns det spak till din GTi oxå ;-)

    MVH/Bengan.U

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    hehe till gti 16v:aren... ställbar är inget krav,
    nej jag tänker mer på att min gamla (golf II cl) så fanns de tre lägen på spaken...
    intervall (ingen ställbar), 1:a läget & 2:a torkarläget och i gti:n bara 2-lägen (borträknat från läge)


    EDIT: Bengan är snabb som vanligt det tackar man för precis sådan spak jag är ute efter.. sneglar i etka lite och försöker lista ut vilken som är vad :S

  5. #5
    Bengan.U
    Gäst
    Hej.

    Du bör kunna hitta en på Bildelsbasen.se...
    OBS! att de bytte modell på dem
    någon gång -88/89 :-) de nyare är fetare :-)

    MVH/Bengan.U

  6. #6

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    jag har de rätt grova.. min är en sann övergångs modell med det nya chassit som sitter i -89 16v arna... tycker ändå jag borde ha tre lägen :S går bara att föra upp och inte ner från noll läge till där intevall läget skall vara aja är väl inte mkt och be om än o ragga tag i en ny.
    Senast redigerad av Roffe den 2007-09-19 klockan 21:20.

  7. #7
    GTI-nissen
    Gäst
    Det har väl knappts sålts en enda VW sedan tidigt 70-tal som inte haft intervalläge?

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    haha nej det är ju det som jag tycker är konstigt, att inte jag skulle ha det,
    bilen har ju varit stulen en gång i tiden så tändningslåset är bytt kanske de har förstört något under bytet? för kollar man så ser det nästan omöjligt ut att kunna trycka ner spaken...

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    tog idag reda på varför det inte fanns något intervall läge och här är anledningen

    taskig bild:


    Tog bort den så nu är det bara fram med elschemat och klura ut resten...
    Trodde det skulle finnas men en snabb titt i intstruktionsboken visar att det är extra utrustning :O men då man har allt det andra kan man ju tycka att det borde varit med hehe...


    Edit: Sådär allt klart det räckte tydligen att bara peta väck den vita spärren :S hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?
    Senast redigerad av Roffe den 2007-09-20 klockan 17:04.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Citat Ursprungligen postat av Roffe Visa inlägg
    hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?
    Det där var snudd på rekord! :-)
    Slår nästan Volvos 140-hästarsmotor som är exakt samma motor som 170-hästaren. Det enda som skiljer är att gasspjället inte öppnar fullt...

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    Haha mm typ... men varför betala extra för något som tar mer tid (få sekunder) att sätta dit?

  12. #12
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    Citat Ursprungligen postat av Roffe Visa inlägg
    tog idag reda på varför det inte fanns något intervall läge och här är anledningen

    taskig bild:


    Tog bort den så nu är det bara fram med elschemat och klura ut resten...
    Trodde det skulle finnas men en snabb titt i intstruktionsboken visar att det är extra utrustning :O men då man har allt det andra kan man ju tycka att det borde varit med hehe...


    Edit: Sådär allt klart det räckte tydligen att bara peta väck den vita spärren :S hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?
    HAHA! jag hade precis samma sak på min mk2, fifan va snopen jag blev när jag såg den!
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  13. #13

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Hallberg
    Medlemsnr
    3899
    Ort
    Teckomatorp
    Inlägg
    456
    Rätt fantastiskt att VW lyckats hålla det hemligt i 20 år...

  14. #14

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Robin Oskarsson
    Ort
    Sölvesborg
    Inlägg
    395
    mm.. haha nu ska man bara hitta ac:n med ;-) (Ironi)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin