Sidan 13 av 24 FörstaFörsta ... 31011121314151623 ... SistaSista
Resultat 241 till 260 av 469
  1. #241

    Reg.datum
    jun 2010
    Namn
    Andreas
    Ort
    Lyckeby (Karlskrona)
    Inlägg
    2 338
    Har verkligen VW fuskat med sina dieslar ?

    är det inte reglerna som är felaktiga ?

  2. #242

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Citat Ursprungligen postat av a128 Visa inlägg
    Har verkligen VW fuskat med sina dieslar ?

    är det inte reglerna som är felaktiga ?
    Vad är det som är felaktigt med reglerna?

  3. #243

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Mikael Zoll
    Ort
    Borås
    Inlägg
    50
    Läste om volksvagens resultat på deras sida och de har avsatt 6,7 miljarder euro som en engångskostnad som skall täcka kostnaden för att åtgärda påverkade bilar. Om det då handlar om att åtgärda 10,5 miljoner bilar så har de avsatt i genomsnitt 5998 kronor per bil. Kan ju knappast bli tal om några större hårdvaru uppdateringar för dessa pengar om några alls.

  4. #244
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Micke_Z Visa inlägg
    Läste om volksvagens resultat på deras sida och de har avsatt 6,7 miljarder euro som en engångskostnad som skall täcka kostnaden för att åtgärda påverkade bilar. Om det då handlar om att åtgärda 10,5 miljoner bilar så har de avsatt i genomsnitt 5998 kronor per bil. Kan ju knappast bli tal om några större hårdvaru uppdateringar för dessa pengar om några alls.
    Fast alla analytiker är ju rörande överens att de pengar som VAG avsatt inte på långa vägar kommer att täcka detta. VW vet ju inte ännu hur dom ska göra? Bara i USA stämningarnas moder så riskerar de ju över 30,000 USD per såld bil i böter. Läste på Reuters att det ryktas om att VW kommer erbjuda kraftiga rabatter på en ny bil för de som inte accepterar reparationen av motorn. Kanske någon här inne kan bekräfta detta?

    Men allt detta är ju så vansinnigt fånigt. VAG blir ju uthängt som några massmördare i media. Tyvärr så hakar ju alla på. Advokater och analysfirmor tjänar miljardbelopp, folk får sparken och i slutändan så får "vi" stå med den största kostnaden med en bil som egentligen inte är ett dugg sämre än för tre månader sedan. Ledningen på VAG skulle däremot få fleråriga fängelsestraff som godkänt detta.

    Men folk reagerar ju så olika - där ibland mig själv som valde en Volvo nu när jag beställde en ny bil. Men jag kommer nog tillbaka om 3-4 år med en ny VAG-bil.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  5. #245

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Jag stödköpte/beställde en ny Golf igår, det gäller att visa solidaritet i svåra tider

  6. #246
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Jag stödköpte/beställde en ny Golf igår, det gäller att visa solidaritet i svåra tider
    Trevligt att höra Magnus . Vad blev det för modell?

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  7. #247

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Det blev en basmodell denna gång, 1,2 TSI BMT 110hk. 6 vxl. manuell. Tornadoröd. Enda extra är dragpaket...
    Vår gamla Volvo S60 som jag använder som pendlarbil fick sin dödsdom, så en ersättare måste fram, då vart det läge med Golf igen😍.
    Jag tror vi kommer att bli nöjda med den, inga hisnande prestanda dock, hoppas och tror ändå att den kommer att vara en trevlig bil.

    Någon som har erfarenhet av denna motor? Är den ny?

    En annan stor fördel med att välja VW igen är att jag kan hänga mer på detta mycket trevliga forum utan att känna mig som en fluktare😁😁

    PS
    Felet på Volvon är (bl.a.) kopplingen, dubbelmassesvänghjul...känns det igen? Inte bara VAG bilar som drabbas, på vår bil skulle det kosta ca 15000
    att få fixat...

    Sorry om jag är OT, men det kan väl inte skada med lite ljus i en annars ganska dyster tråd

    //Magnus

  8. #248
    Styrelsen vfrs avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Namn
    Håkan Ahlqvist
    Medlemsnr
    5231
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    2 192
    Det är bra, Magnus!

  9. #249

    Reg.datum
    aug 2008
    Namn
    Oscar Mathson
    Ort
    Enskede
    Inlägg
    243
    Grattis till Golfen Efter en hel del snackande fick jag till slut en (tycker jag ) vettig deal för att bli av med mitt "miljösvin" 2011 Passat 140Tdi EU5 och valde en ny Passat 150TDI DSG6 EU6 Har varit i kontakt med några representanter för VW och till slut blev jag nöjd, tror faktiskt affären blir bra för dem också. Ska byta nästa vecka om allt går som tänkt.

  10. #250
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    .......................Sorry om jag är OT, men det kan väl inte skada med lite ljus i en annars ganska dyster tråd

    //Magnus
    Ja det behövs lite ljus minsann! 1,2:an har ju ökat 5 hk i effekt. Har inte kört någon men den lär bli oerhört ekonomisk, jmfr-bar med snåldiesel tror jag.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  11. #251
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av sturebyking Visa inlägg
    Grattis till Golfen Efter en hel del snackande fick jag till slut en (tycker jag ) vettig deal för att bli av med mitt "miljösvin" 2011 Passat 140Tdi EU5 och valde en ny Passat 150TDI DSG6 EU6 Har varit i kontakt med några representanter för VW och till slut blev jag nöjd, tror faktiskt affären blir bra för dem också. Ska byta nästa vecka om allt går som tänkt.
    Man får gratulera till ett klokt val!

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  12. #252

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749
    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg
    Ja det behövs lite ljus minsann! 1,2:an har ju ökat 5 hk i effekt. Har inte kört någon men den lär bli oerhört ekonomisk, jmfr-bar med snåldiesel tror jag.

    /Peter
    Har en mk7 1.2 TSi dsg7 med gamla 105 hästarn som pendlarbil. Snittar 0.51 i verklig förbrukning och då är det ändå 50% sittandes i Stockholms underbara rusningstrafik.
    När frugan körde den 1 månad var hon nere på 0.48...
    Nya 110 eu6 snurran borde va än snålare kan man tycka.

    Vid landsvägskörning och motorvägstempo drar det dock iväg. Vetlanda tur o retur från Stockholm drog den 0.68. Och omkörningar är förenat med dödslängtan
    Senast redigerad av Amazonas den 2015-11-03 klockan 07:38.

  13. #253

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Har kört den motorn i en Skoda Octavia Combi och kunde inte tro att den var på endast 1,2 liter innan jag undersökte det. Känns helt ok, stark och dragvillig.

  14. #254

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    Tommy Forslund
    Ort
    Näsåker
    Inlägg
    183
    Tydligen så har vi en EA189 i vår -09 Passat vad jag har läst mig till, common rail är det i alla fall, men den har miljöklass 2005 pm så vi klarade oss från någon åtgärd, CBAB heter motorn. Någon som vet datum/årsmodell när eu5 motorerna infördes?

  15. #255

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Euro 5 A
    För typgodkännande, bilar med dieselmotorer: 1 september 2009.
    För nyregistrering, bilar med dieselmotorer: 1 januari 2011.

  16. #256
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Wolfsburg 2015-11-02

    VW AG förnekar att otillbörlig programvara skulle vara installerad i VAG 3.0 V6 Dieslar. TV4 Nyheterna påstår ikväll att det skulle vara på det viset.

    "Volkswagen AG wishes to emphasize that no software has been installed in the 3-liter V6 diesel power units to alter emissions characteristics in a forbidden manner."

    http://www.volkswagenag.com/content/...lungnahme.html

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2015-11-02 klockan 23:10. Anledning: Wolfsburg
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  17. #257
    Medlem jimZons avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Namn
    Jimmy Sandberg
    Medlemsnr
    4836
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    453
    Citat Ursprungligen postat av Amazonas Visa inlägg
    Vid landsvägskörning och motorgstempo drar det dock iväg. Vetlanda tur o retur från Stockholm drog den 0.68. Och omkörningar är förenat med dödslängtan
    Känner igen det där. När min bil var på service så hyrde jag en sådan Golf. Tänkte inte på "omkörningsegenskaperna" och skulle bränna om ett 24-meteresekipage utanför Forshaga. Det blev stressigt för alla inblandade, i bilen och runt omkring. Saknade mina 211 hästar vid det tillfället.
    Volvo V60 B4 Cross Country Aut Polestar MY21

  18. #258

    Reg.datum
    sep 2010
    Namn
    Lars Ödlund
    Ort
    Visby
    Inlägg
    564
    I Europa har väl alla dessa V6TDI i EU 6 utförande adBlue utrustning, då finns inte stor anledning att laborera med mjukvaran i syfte att minska NoX.

  19. #259

    Reg.datum
    dec 2007
    Namn
    Patrik L
    Ort
    Söder om Stockholm
    Inlägg
    749

  20. #260

    Reg.datum
    jan 2012
    Namn
    Magnus Wide
    Ort
    Uppsala *Golf MK8R*
    Inlägg
    1 891
    Är det helt dumma i H-vet VW...

    http://www.expressen.se/motor/har-ar...-for-vw-agare/

    Nån som hittat vilka bensinmotorer det gäller?. Varför bara Polons 1,4l som det står här??.

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-13, 00:04
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-04-29, 22:48
  3. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-10-29, 22:25
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 23:48
  5. Volkswagens typsnitt, Golf GTI
    Av Holmgren i forum VW-forum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-01-10, 19:34

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin