Resultat 1 till 14 av 14
  1. #1
    stefan683
    Gäst

    Parkeringsljus Golf -96

    Släcks parkeringsljuset fram när man kopplar på halv/helljuset?Har tänkt "tjyva" manöverström till dimljusreläet därifrån.

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    tyvärr inte..

    hur har du tänkt koppla?

  3. #3
    stefan683
    Gäst
    Jamen det framår väl av inlägget!Annars kanske ljukontakten gåt att använda? Den har två utdragbara hack. Frågan är då vilket stift som är till dimljus fram.

  4. #4
    stefan683
    Gäst
    Kan tillägga att nog är rätt omkopplare men en grön och en gul lampa som lyser vid respektive hack.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jonas Pettersson
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    389
    ursäkta att jag tycker att det är lite oklart med tanke på att du skrivit dit nästan alla lampor i fram..

    men om du har tänkt koppla så att dimljusen tänds när du slår på parkeringsljuset så kan du ta manöverspänning från dom.

  6. #6
    stefan683
    Gäst
    Jamen då släcks ju inte dimljusen när man slår på halvljuset=olagligt!

  7. #7
    Maha
    Gäst
    Parkeringsljuset lyser alltid, så ta strömmen där. det gjorde jag på min golf III:a

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Om du har rätt ljusomkopplare så kan du koppla in dig på stift nr 13. Då slår du på dimljusen när du drar ut knappen.

  9. #9
    stefan683
    Gäst
    Men tack Danne! Äntligen nån som vet vad han pratar om Du kanske oxå vet om det är färdigdraget i härvan även om bilen inte hade dimljus från början?

  10. #10
    Hedersmedlem
    Moderator
    Mannys avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Thor Gustafsson
    Medlemsnr
    4407
    Ort
    Hässlehåla
    Inlägg
    6 014
    vaknat på fel sida?
    VWCS - Volkswagen Club Sweden
    www.manny.se

  11. #11
    stefan683
    Gäst
    Näpp på rätt sida Tycker bara att det svammlas lite för mkt,och att jag varit tydlig nog.Kul hemsida du har.

  12. #12

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    355
    Det kan faktiskt hända. Det finns en rund stor kontakt ovanför kylaren eller om det var på sidan om. Den är till framlysena. Men där ska det i så fall finnas ett stift på den delen av kontakten som går in i kupén. och den ska sitta på plats 5 och vara Grå/gul. andra sidan av kontakten ska vara pluggad om den inte har dimljus.

  13. #13
    jonas_81
    Gäst
    Kolla också bakom täckplatorna (org. dimljusplats) bredvid blinkers nere på min passat var det kontakter där färdigt bara att kopla in säta sig i bilen och knäppa på
    /Jonas

  14. #14
    stefan683
    Gäst
    En får tacke Nu blir det att botanisera i den härliga elvärlden.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin