Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
  1. #21

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Byt ut ettan mot en trea så stämmer det.. Men det kommer krävas ett power kit för att nå liknande effekt som M135i.

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Citat Ursprungligen postat av DPC Visa inlägg
    Byt ut ettan mot en trea så stämmer det.. Men det kommer krävas ett power kit för att nå liknande effekt som M135i.
    Grym bil grattis!

  3. #23

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Ska du ha en R bör du ha en som är från -12 och framåt då esp är förbättrad så Du kan nyttja 4wd på vintern genom att slå av esp, på dom äldre ligger anti-sladd kvar även om esp är urkopplad... Dcc och 4 dörrar är väl det viktigaste att tänka på att få med och även dsg...

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Mikael Olsson
    Medlemsnr
    5313
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    253
    Citat Ursprungligen postat av Mickeelfstedt Visa inlägg
    Ska du ha en R bör du ha en som är från -12 och framåt då esp är förbättrad så Du kan nyttja 4wd på vintern genom att slå av esp, på dom äldre ligger anti-sladd kvar även om esp är urkopplad... Dcc och 4 dörrar är väl det viktigaste att tänka på att få med och även dsg...
    Jag förstår inte Att alla rekommenderar dsg. Det är det första jag skulle välja bort för att slippa oroa sig för hur länge den ska fungera.
    Kina återkallas 340000 bilar med dsg till en kostnad av 4miljader.
    Dcc vet jag inget om bara att den vanliga chassi sättningen är fullt tillräcklig för vardags kul körning hårdare skulle jag inte vilja ha.
    4dr är helt klart en fördel det märker jag som försöker sälja en 3dr. Men insteget är inget problem framstolarna skjuts fram när man tiltar stolen det kanske mer är en utseende grej. Att satsa på årsmodell 12 är nog det jag tycker är den största rekommendationen.
    Lycka till

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    J.Ls avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Johan.L
    Medlemsnr
    4574
    Ort
    Vara
    Inlägg
    7 175
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    det kanske mer är en utseende grej.
    Helt klart, men 3-dörrars är tusen ggr snyggare! ;-)

    Forum Runner - Nexus 4
    Volkswagen Club Sweden
    Golf GTi 16v -1987 - Sharan Tdi184 Dsg7 4m -2018

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Jag förstår inte Att alla rekommenderar dsg. Det är det första jag skulle välja bort för att slippa oroa sig för hur länge den ska fungera. Kina återkallas 340000 bilar med dsg till en kostnad av 4miljader.
    Hur vet du att aktionen gäller DSG6? Jag gissar att det gäller främst den lilla DSG7.

  7. #27

    Reg.datum
    okt 2011
    Namn
    Ronnie W
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    194
    18" utan DCC skulle jag rekommendera. Köp dessutom inte en vit R, känns som alla är vita

  8. #28
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Premiss avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Premis
    Medlemsnr
    4552
    Ort
    Surte
    Inlägg
    1 796
    Citat Ursprungligen postat av Mikegti Visa inlägg
    Jag förstår inte Att alla rekommenderar dsg. Det är det första jag skulle välja bort för att slippa oroa sig för hur länge den ska fungera.
    Kina återkallas 340000 bilar med dsg till en kostnad av 4miljader.
    Dcc vet jag inget om bara att den vanliga chassi sättningen är fullt tillräcklig för vardags kul körning hårdare skulle jag inte vilja ha.
    4dr är helt klart en fördel det märker jag som försöker sälja en 3dr. Men insteget är inget problem framstolarna skjuts fram när man tiltar stolen det kanske mer är en utseende grej. Att satsa på årsmodell 12 är nog det jag tycker är den största rekommendationen.
    Lycka till
    Därför att det är en bra och hållbar låda. Den dom har problem med är DSG7 .. I kina.

    Folk sa samma sak om turbobilar förr, att dom skulle bli en mardröm att hålla liv i.
    ----------------------------------------------------
    Volkswagen Golf GTI Clubsport -2017

  9. #29
    Hamburger SV
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Helt klart, men 3-dörrars är tusen ggr snyggare! ;-)

    Forum Runner - Nexus 4
    Smaken är som baken:-) En Golf är väl alltid snygg...

  10. #30

    Reg.datum
    jun 2012
    Namn
    Henke
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    288
    Hej Henke

    Gick i precis samma tankar som du. Läste runt och det verkar som att det inte bara är extra hästar + 4motion + vikt som skiljer. Vet du med dig från start att du vill chiptrimma och inte köra regelbundet på bana annat än någon enstaka gång kanske så får du ju mest för pengarna på ed35+chip. Det var min plan iaf. Men så gjorde jag ett fynd på en R så ..

    Hade jag fått välja hade jag valt 18" istället för 19" för lite bättre komfort, kanske även lite mindre vägljud. Dessutom hade jag iaf provkört (törs man säga det?) den nya bmw m1 som verkar vara väldigt rolig för ungefär samma peng som en Golf R.

    DSG all the way. Manuell växellåda känns så 90-tal på något sätt . ACC/DCC är värt pengarna tycker jag.
    Senast redigerad av golfhenke den 2013-04-15 klockan 13:55. Anledning: kortade ned lite

  11. #31
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 131
    Citat Ursprungligen postat av golfhenke Visa inlägg
    Hej Henke

    Gick i precis samma tankar som du. Läste runt och det verkar som att det inte bara är extra hästar + 4motion + vikt som skiljer. Vet du med dig från start att du vill chiptrimma och inte köra regelbundet på bana annat än någon enstaka gång kanske så får du ju mest för pengarna på ed35+chip. Det var min plan iaf. Men så gjorde jag ett fynd på en R så ..

    Hade jag fått välja hade jag valt 18" istället för 19" för lite bättre komfort, kanske även lite mindre vägljud. Dessutom hade jag iaf provkört (törs man säga det?) den nya bmw m1 som verkar vara väldigt rolig för ungefär samma peng som en Golf R.

    DSG all the way. Manuell växellåda känns så 90-tal på något sätt . ACC/DCC är värt pengarna tycker jag.
    Kanske OT M135 – den har dessutom riktig handbroms till skillnad fr Golf MK7, om än lite klenare krycka än i en MK6. M1 -Bilen känns lite mindre i kupén än en Golf..... Har bara provsuttit en 2 dörrars hatchback X-drive 2013. Bra ”high end” känsla!

    Utseendet – där vinner nog Golfen oavsett om det är MK6 eller 7, men det är ju som bekant subjektivt.

    Golf, 3 eller 5 dörr. Mina tidigare GTI:er har varit 2 dörrars, tyckte det var snyggast förr. Det lär vara väldigt trögt att sälja nyare bilar nu så det är nog inte bara 3 dörrars som är trögsålda=). En fräsch 3 dörrars R blåmet med lågt miltal kan väl inte vara fel.

    /Peter
    Senast redigerad av Peter-C den 2013-04-15 klockan 19:52. Anledning: 3 eller 5 dörrars
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

Liknande ämnen

  1. Golf GTI Edition 35
    Av frazer i forum VW-forum
    Svar: 373
    Senaste inlägg: 2016-03-10, 08:18
  2. Försäkring Golf GTI 35 edition
    Av Hamburger SV i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-03-05, 15:55
  3. Köpråd: Golf R eller 35 Edition??
    Av Krigge i forum VW-forum
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-30, 10:59
  4. Svar: 76
    Senaste inlägg: 2011-08-30, 22:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin