Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 65 av 65
  1. #61
    Chesmal
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av sspc Visa inlägg
    Jag kan ju säga att den R32 som jag har 2007:a har dragit mer service och pengar på mitt ägande under 4 månader än vad min golf gtd 2001 har krävt under hela sin livstid (köpt ny)

    R32 har gått 6500 mil
    GTD 23000 mil

    Webasto med tillhörande bränslepump bytt i december.
    Mekatronik byte nu i februari.
    Sedan står vattenpumpen på tur.
    Sedan knakande i el servot för styrningen.
    Sedan brakar säkert nåt annat.

    Går inte att jämföra dom bilarna i kvalitet på samma dag.
    Har haft min sen början av 2008, och har inte upplefvt något , utvöer vanlig standard service, trist ;(

  2. #62

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Har ägt två bilar som krävt ordentliga motorrenoveringar. Båda två har varit BMW.

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Det blir alltid knepigt när folk börjar läsa på forum och dra förhastade slutsatser beträffande volym på antal fel utan att se helheten. Det många missar i det här sammanhanget är hur många enheter som sålts av aktuell drivlina, bilmodell etc. Volkswagen säljer enormt många enheter, både enskilt i Sverige och i världen totalt. Jämför med uddamärken som Mazda, Mitsubishi, Honda m.fl. som knappt existerar i Sverige, än mindre i övriga Europa. Hur många dieselmotorer säljer Honda i Europa jämfört med Volkswagen? Och hur många utav Hondas dieselmotorer är R4, R5, V6, V8, W12?

    Allt snack om driftproblem med Volkswagen måste sättas i relation till antalet sålda enheter. Sen vet inte jag om en sådan jämförelse ger bra eller dåliga siffror för Volkswagen, men det är en sådan jämförelse man behöver göra.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2013-02-01 klockan 23:20. Anledning: tog bort ett citat eftersom det tog bort fokus från ämnet

  4. #64

    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Magnus Wiberg
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    127
    Ja, en bra tråd som spårar lite, ämnet är intressant, MiWi gör ett vad jag tycker är ett bra debattinlägg, inte alla som tar sig tid att formulera sådana tankebanor i sina inlägg. Att alla FAKTA sen inte stämmer inser den som tillbringar viss del av sin tid på olika forum. Hoppas ni kan bli lyckliga kompisar o fortsätta ge bidrag till detta kvalitetsforum.

  5. #65

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av wibmag Visa inlägg
    Ja, en bra tråd som spårar lite, ämnet är intressant, MiWi gör ett vad jag tycker är ett bra debattinlägg, inte alla som tar sig tid att formulera sådana tankebanor i sina inlägg. Att alla FAKTA sen inte stämmer inser den som tillbringar viss del av sin tid på olika forum. Hoppas ni kan bli lyckliga kompisar o fortsätta ge bidrag till detta kvalitetsforum.
    Har inga problem men någon på detta forum , har raderat vår lilla diskussion eftersom det tog bort fokus från tråden i sig.
    Så kan vi återgå till ämnet.

Liknande ämnen

  1. Århundradets sämsta sänkningssats?
    Av Landen i forum VW-forum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 21:25
  2. TDI motorerna i golf, passat bora mm
    Av bullten i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-13, 15:22
  3. skillnad mellan abd och abu motorerna??
    Av turbobenke i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-02, 21:24
  4. Dålig kamkedja i TSi motorerna?
    Av sturebyking i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-05-31, 16:49
  5. Skillnader på GTI och GLS motorerna
    Av kim_gulle i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 15:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin