Resultat 1 till 4 av 4
  1. #1
    9xx
    Gäst

    Missljud Polo GTI -06

    Ja, det låter "konstigt". Som att motorbromsa med en diesel ungefär, vid motorbroms & belastning. Det tilltar inte ju mer man gasar/motorbromsar & uppkommer endast runt 2000rpm. Inga felkoder finnes. Har kollat "allt" inklusive kamremspänning= perfekt.
    Kvarstår att titta under bilen. Det är som att något vibrerar/läcker. Har bilen i varmgarage & det låter likadant när den är kall/varm.
    Likadant på alla växlar. Den går som vanligt. Låter normalt om man "tajmar" så att ingen kraft överförs i drivlinan. Vad kan detta vara?

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Motorkudde?

  3. #3
    cf112
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av 9xx Visa inlägg
    Ja, det låter "konstigt". Som att motorbromsa med en diesel ungefär, vid motorbroms & belastning. Det tilltar inte ju mer man gasar/motorbromsar & uppkommer endast runt 2000rpm. Inga felkoder finnes. Har kollat "allt" inklusive kamremspänning= perfekt.
    Kvarstår att titta under bilen. Det är som att något vibrerar/läcker. Har bilen i varmgarage & det låter likadant när den är kall/varm.
    Likadant på alla växlar. Den går som vanligt. Låter normalt om man "tajmar" så att ingen kraft överförs i drivlinan. Vad kan detta vara?
    Drivknut alternativt lösa hjulmuttrar kan låta som fan. Hände mig när jag hämtat min bil från aukt VW-verkstad som missade den lilla detaljen att spänna fast framhjulen...

  4. #4
    9xx
    Gäst
    Ligger nära till hands med motorkudde. Idag tyckte jag mig inte höra något. Plusgrader ute. Kanske lagar sig själv.... Får se om det kommer t-bax..

Liknande ämnen

  1. Köpråd Polo GTI 06:a
    Av mr_mike i forum VW-forum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 14:34
  2. Vilken turbo har jag? Polo Gti 06
    Av Nilsson.P i forum VW-forum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-25, 21:29
  3. Emblemlös grill till Polo Gti -06
    Av Klarby i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 22:09
  4. GTI-grill på Polo 1,4 -06
    Av Crille82 i forum VW-forum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 18:43
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 23:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin