Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 56 av 56
  1. #41
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    De har knappast lagt in en programvara med mindre effekt, eller var den uppdaterad förut? Mig veterligen har det inte kommit ut någon ny programvara till denna motorn.

    Saknade skruvar och fästen kan säkert närmaste VW-verkstad hjälpa dig med, men räkna med att du får bekosta det själv.
    Varför, är det inte ett garantiärende längre??

  2. #42

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Varför, är det inte ett garantiärende längre??
    Jo, men har inte verkstaden i Kroatien inte slutfört arbetet så kan inte den Svenska verkstaden fakturera det till Volkswagen.

  3. #43
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Jo, men har inte verkstaden i Kroatien inte slutfört arbetet så kan inte den Svenska verkstaden fakturera det till Volkswagen.
    Makalöst, kunden i centrum märker jag. Byråkratin och stelheten verkar finnas även inom näringslivet/privata sektorn.........

  4. #44

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Makalöst, kunden i centrum märker jag. Byråkratin och stelheten verkar finnas även inom näringslivet/privata sektorn.........
    Köper du en dålig fläskfilé på Lidl i Frankfurt så blir det svårt att reklamera den i Göteborg. Se kanske trådskaparens verkstad i Sverige fakturar tilläggen till Kroatien, men tvivlar på det.

  5. #45
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Köper du en dålig fläskfilé på Lidl i Frankfurt så blir det svårt att reklamera den i Göteborg. Se kanske trådskaparens verkstad i Sverige fakturar tilläggen till Kroatien, men tvivlar på det.
    Är du ärligt talat själv nöjd med den jämförelsen?? Hade du trots din uppenbara lojalitet till berörda väldsomspännande koncern accepterat att själv betala för något som skall bli rätt från början. De faktiska omständigheterna i fallet borde vara nog för att även bli bjuden på annat.....................

  6. #46

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Racing Visa inlägg
    Är du ärligt talat själv nöjd med den jämförelsen?? Hade du trots din uppenbara lojalitet till berörda väldsomspännande koncern accepterat att själv betala för något som skall bli rätt från början. De faktiska omständigheterna i fallet borde vara nog för att även bli bjuden på annat.....................
    Det var bara ett exempel på hur det rent generellt fungerar, inte en jämförelse. Jag tar inte ställning i det här fallet utan förbereder trådskapare på hur det troligtvis blir...

    Inget illa menat från min sida, så hoppa inte på mig...

  7. #47

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Kunden ska gå skadefri ur detta. Åk in dit bilen är köpt och tala med personalen. Ett klart fall av garanti även fast det kompliceras av att en annan verkstad har gjort jobbet. Kan inte vara vanligt med helmotorras och hur verkstaden/försäljningsstället hanterar detta lär påverka om kunden köper en till Vw. Att lösa detta utan onödiga diskussioner är ett billigt sätt att skapa goda förutsättningar att behålla kunden.

  8. #48

    Reg.datum
    apr 2010
    Namn
    Axelsson
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    315
    Varför gjordes inte allt arbete klart i Kroatien?

  9. #49

    Reg.datum
    maj 2011
    Namn
    Daniel Mattsson
    Ort
    Hässelby, Stockholm
    Inlägg
    142
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    Det var bara ett exempel på hur det rent generellt fungerar, inte en jämförelse.
    Ett bättre exempel hade varit att man köpt en pryl (inte matvara!) på t.ex. Biltema i Luleå, och sedan kan byta den på Biltema i Malmö, vilket man givetvis kan göra utan några som helst problem.

  10. #50

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Henrik M
    Medlemsnr
    2564
    Ort
    Norrland
    Inlägg
    6 414
    Citat Ursprungligen postat av frazer

    Ett bättre exempel hade varit att man köpt en pryl (inte matvara!) på t.ex. Biltema i Luleå, och sedan kan byta den på Biltema i Malmö, vilket man givetvis kan göra utan några som helst problem.
    Inte riktigt men nästan.
    Du köper prylen på biltema i Helsingfors och reklamerar den i Luleå under garanti tiden , vilket är fullt möjligt.
    Ett bättre exempel om vi nu ska dra saker till dess spets.

    Kunden ska gå skadefri ur detta. Åk in dit bilen är köpt och tala med personalen. Ett klart fall av garanti även fast det kompliceras av att en annan verkstad har gjort jobbet. Kan inte vara vanligt med helmotorras och hur verkstaden/försäljningsstället hanterar detta lär påverka om kunden köper en till Vw. Att lösa detta utan onödiga diskussioner är ett billigt sätt att skapa goda förutsättningar att behålla kunden.
    +1 på den.
    Kunde inte skrivit det bättre själv.
    Senast redigerad av Henrik.M den 2012-08-10 klockan 17:25.

  11. #51

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Citat Ursprungligen postat av Crille82 Visa inlägg
    De har knappast lagt in en programvara med mindre effekt, eller var den uppdaterad förut? Mig veterligen har det inte kommit ut någon ny programvara till denna motorn.

    Saknade skruvar och fästen kan säkert närmaste VW-verkstad hjälpa dig med, men räkna med att du får bekosta det själv.
    Det hade jag aldrig accepterat och jag tror inte att det blir så heller. Volkswagen har Europagaranti och Mobilitetsgaranti. Två starka begrepp som rimligen innebär att bilen blir återställd till korrekt skick oavsett var det sker.

  12. #52

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Christofer Bäckstrand
    Ort
    Hammarö
    Inlägg
    1 091
    Citat Ursprungligen postat av AXL72 Visa inlägg
    Varför gjordes inte allt arbete klart i Kroatien?
    Ja varför gjordes inte bilen klar?

  13. #53
    Medlem Jugos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Andrej Jugovic
    Medlemsnr
    5290
    Ort
    Hässleholm/TAS
    Inlägg
    211
    Under tiden då bilen var på verkstaden ställde jag frågan till min " hemmaverkstad".
    - " Vad gör jag om det blir några komplikationer, om delar fattas"? redan då fick jag ett svar att kom bara förbi när du kommer hem så går vi igenom både dina kvitton eftersom du inte kunnat nyttja din mobilitet som du skulle och så tittar vi snabbt under huven och bokar en kontroll om saker och ting inte stämmer.

    Sagt och gjort. Igår var jag vid min verkstad där hemma och fick hjälp med detta. Det skulle inte vara några som helst problem att få bilen kontrollerad och återställd. Killen kollade under huven och konstaterade att jag skulle få en tid att komma in på en detaljerad kontroll för att säkerställa att bilen var helt ok. Han kunde bara bekräfta att det var ett antal saker som fattades.Under tiden han kollade hittade vi en kylarslang som endast var ditsatt på kylarens vattenstos utan klämma, den satt en bit ner på slangen och slangen har glidit ner så att den satt fast endast tack vare att den inte kom längre pga luftfilterboxen. Så har jag kört igenom hela europa, tänk om den lossat mitt på Autobahn. Jag vill inte ens tänka den tanken att stå där utan vatten...

    Enligt den kroatiska verkstaden så var bilen klar. Jag skulle bara komma förbi och hämta den och det gjorde jag. När jag sen skulle kontrollera oljan och vattnet efter en bit körning så upptäckte jag att vissa delar saknades och ju mer jag jag letade så hittade jag fler. Det ska inte vara så här. Verkar ju få bra hjälp nu här hemma i alla fall så jag hoppas att det löser sig.
    Golf MK1 GTI-83, Golf MK1 LS-76,Golf MK2 GTI G60-91, Polo TDI 80-08, Škoda Octavia TDI Greenline-15,Golf Mk4 GTI-02, Seat Ibiza Cupra -02

  14. #54
    Hedersmedlem
    Revisor
    Andersson Racings avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Andersson
    Medlemsnr
    3672
    Ort
    Nohamma
    Inlägg
    1 196
    Detta låter kanon, precis som det skall vara!

  15. #55

    Reg.datum
    aug 2007
    Namn
    Daniel
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    1 111
    Håller med! Efter vad ägaren varit med om är det extra viktigt med bra omhändertagande vilket VW verkar leverera. Korrekt och glädjande, bra!

  16. #56

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Har hört om det här på jobbet. Har för mig att det var vissa kolvar som brukade gå sönder. Dessa var tillverkade av HKS om jag inte minns fel. Om du fortfarande har möjlighet, vilket vid det här laget verkar osannolikt, så skulle du ju kunna kika på kolvarna for shits and giggles och se om det är HKS.

Liknande ämnen

  1. VW Golf 1.8 T/160 GT TSi Wolfsburg Edition -2010
    Av P.Hagel i forum Projektforum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-05, 20:41
  2. Golf tsi 160 r-line
    Av Tody_86 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 19:57
  3. Problem med Tsi 160?
    Av amini i forum VW-forum
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-27, 04:02
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 18:05
  5. Erfarenheter av 1,4 TSI 160?
    Av Marcus i forum VW-forum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 19:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin