Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 34 av 34
  1. #21
    aydeen
    Gäst
    Den låg på 22ohm kall motor. Jag testade volt mäta i kontaktstycket och där hade jag spänning så fort bränsle pumpen börja arbeta. Sen hade jag konstant 12v på den när motorn var igång.

    Klämde även på slangen till tillsatsluftsliden när motorn var varm och inget hände.

    Får förhoppningsvis tag i en bränsletrycksmätare så jag kan mäta diverse tryck.
    För just nu står tankarna still.

    Jag testa även att lyfta på mätskivan när bilen var kall för att ge den mer bränsle, men då dog den direkt.

    Tack för hjälpen förresten! uppskattas verkligen

  2. #22
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Rockatanskys avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    3290
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    78
    Då är det nästan säkert att det är nåt som styr uppvärmningsfasen, den är runt 2-3 minuter. Min gissning är att du har för högt reglertryck när den är kall och det är det som gör att vågen inte lyfter som den ska. Min erfarenhet är att detta fel kan uppstå både i regulatorn och bränslefördelaren.
    Testa att kolla stiften och se hur dom ser ut precis innan motorn blivit varm, efter en minut eller så. Dom borde vara torra allihopa om den nu fått för lite bränsle. Då är det ytterligare en indikator på rätt diagnos.

    Tyvärr har jag inget mer att komma med i detta läget utan aktuella tryck.

    mvh
    /Peter

  3. #23
    aydeen
    Gäst
    Är det någon som har en styrtrycksventil eller bränslefördelare till salu, Skicka ett PM!

    Får byta ut dessa o se om det löser sig tyvärr har jag inga andra alternativ längre...

  4. #24
    aydeen
    Gäst
    Hur öppnar jag bränslefördelaren? får kolla om jag har skit eller liknande i den.
    Mvh!

  5. #25
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Rockatanskys avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Namn
    Peter L
    Medlemsnr
    3290
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    78
    Skulle föreslå att du byter regulatorn först. Dom är lättast att få tag i begagnade. Är bränslefördelaren trasig så är det enligt vw's verkstadshandbok bara att byta till en som fungerar. Dom "går inte" att laga. Plockar du isär den är det renovering med loctite och allt som gäller men jag vetifan om det blir bra. Svårt att få tätt och utan spill. Kör det som en sista lösning om allt annat skiter sig.

    Plocka isär: http://www.vintagewatercooleds.com/t...ensor/#more-46

    Laga och renovera: http://forums.vwvortex.com/showthrea...1#post73773975

  6. #26
    aydeen
    Gäst
    Tror ja skippar dedär. Funderar på att byta regulator o fördelare med luftburk till volvos k-jet(740/240). Kan vara svårt att få tag på reservdelar till vw 8v motorerna här i göteborg har jag märkt. Har hört att det är bättre flöde i volvo fördelaren också...

    Tack för hjälpen Rocka!

  7. #27
    aydeen
    Gäst
    Bytt regulatorn nu utan resultat :/ ska försöka få tag på en bränslefördelare. Funkar det inte efter jag har bytt den kör jag ner bilen i ett dike o bränner upp den.

  8. #28
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Vilket nummer är det på bränslefördelaren som du behöver, (utgår ifrån att det är fördelningshuvudet uppe på luftfitret som ansluter till spridarslangarna du menar)

    Jag tror jag har ett par tre liggande men vet inte om det är korrekt version för din bil. kan ju skicka det på pm om du vill att jag skall kolla.
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  9. #29
    aydeen
    Gäst
    Grymt ja hör av mig om jag inte hittar någon här på skrotarna.
    Någon som vet om Saab 900 som har k-jet passar??

  10. #30
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Citat Ursprungligen postat av aydeen Visa inlägg
    Grymt ja hör av mig om jag inte hittar någon här på skrotarna.
    Någon som vet om Saab 900 som har k-jet passar??
    Jag hade ett Saab turbo kjet huvud på min mk2 gti 16v. Tycke dock den fick lite för mycket soppa med det så jag bytte till ett original. Även Volvo turbo kjet skall funka.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  11. #31
    aydeen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Jag hade ett Saab turbo kjet huvud på min mk2 gti 16v. Tycke dock den fick lite för mycket soppa med det så jag bytte till ett original. Även Volvo turbo kjet skall funka.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Fungerar det bara med bränslehuvud från turbo motorn? eller går det bra med den som sitter på insp motorn också?

  12. #32
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Ursprungligen postat av Haugeman<br />
    Jag hade ett Saab turbo kjet huvud på min mk2 gti 16v. Tycke dock den fick lite för mycket soppa med det så jag bytte till ett original. Även Volvo turbo kjet skall funka.<br />
    <br />
    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    <br />
    Fungerar det bara med bränslehuvud från turbo motorn? eller går det bra med den som sitter på insp motorn också?
    Troligen fungerer den med... det får nån som VET gärna konfirmera. Vad jag vet så tog man Volvo/Saab turbo huvudena då dom gav mera soppa, om man t.ex skulle turbo konvertera men man fick även ställa upp BTR osv.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  13. #33
    aydeen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Troligen fungerer den med... det får nån som VET gärna konfirmera. Vad jag vet så tog man Volvo/Saab turbo huvudena då dom gav mera soppa, om man t.ex skulle turbo konvertera men man fick även ställa upp BTR osv.

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
    Har nu köpt en som satt på en saab 900i. Finns ett extra uttag på denna fördelaren till vänster om fördelaren. Vad ska jag göra med den? hoppas inte pengarna gick i sjön nu

  14. #34
    aydeen
    Gäst
    Tänkte ta nya tag o försöka få bilen att gå bra nu. Har fått tag på en bränsletrycksmätare, Mätte trycket efter bränslefiltret(alltså bränslepumstrycket) det låg på hela 7-10bar. När jag stänger av pumpen och låter den stå i ca5min så sjunker trycket till nästan hälften och fortsätter sjunka. Börjar misstänka att det är backventilen eller läckage i returen. Någon som vet mer specifikt vilka tryck jag ska ha och hur ja ska gå tillväga nu?

    Mvh!!

Liknande ämnen

  1. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 19:36
  2. Golf mk1 cab oljetryck
    Av maybach_ i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 11:26
  3. Startproblem mk1 GTI
    Av D.E i forum VW-forum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 00:24
  4. Startproblem gti mk1 special
    Av Robban_82 i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 13:52
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 04:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin