Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 117
  1. #61
    CarbonLoader
    Gäst
    Ska ju också köra vinter med bilen och har gjort egna stänkskydd av tunna plast skivor. Funderade över original men tycker de ser lite onödigt tjocka & runda ut. Ser bra ut på din nya bil men vill själv ha lite mer racinglook.
    Gick i tankar om en nyare GTi tidigare så det är skitskoj att följa din tråd.
    Den e riktigt fin!

  2. #62

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Tack, kul att du tycker om den!

  3. #63

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Kopplade bort torkarmotorn bak idag.
    Drog ut sladden bara, då jag blir vansinnig att den skall starta när man lägger i backen och detta verkar inte gå att koda bort?
    Men h****e vad plasten sitter över bakluckan.

  4. #64

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Har själv tänkt koda bort den, ska se om jag inte kan låna en kabeln av "MK1" någon dag.

  5. #65

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Såg att man kan koda bort den helt, men på MK6 kan man koda bort bara själva funktionen att den startar när man lägger i backen.
    Vet någon om det är samma på MK5?

  6. #66

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Såg att man kan koda bort den helt, men på MK6 kan man koda bort bara själva funktionen att den startar när man lägger i backen.
    Vet någon om det är samma på MK5?
    Är just det jag är ute efter, att bara få bort torkaren när backen är i.

  7. #67

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Då har man haft inne bilen på lackbehandling och lackskydd i helgen. Blev lite våtslipande också, för att få lacken riktigt bra. Kan inte påstå att det var dålig innan. Men nu blev det riktigt bra och det blir skönt att salt och skit inte fastnar lika lätt under vintern.

    Bilen skall även inte på intervallservice på fredag, serivcerådgivaren var lite förbryllad över att bilen var inne på sin femte service innan 4000 mil =)

    Bilen skall ställas på 1500 mils intervall och jag kommer köra med 5w-40 olja.
    Kommer även att passa på att få bränslefiltret utbytt då jag har ett liggandes som jag inte orkat byta.

    Här kommer lite halvdåliga bilder från rekondhallen.

    Namn:  bild-1.JPG
Visningar: 799
Storlek:  465.5 KB

    Namn:  bild.JPG
Visningar: 752
Storlek:  482.8 KB

  8. #68
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Golf-powers avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Per Trywall
    Medlemsnr
    244
    Ort
    Vimmerby/Storebro
    Inlägg
    444
    Ser mkt bra ut rött ger verkligen bra efekt plus matchningen med svarta fälgar Det blir SNYGGT

  9. #69
    Markus1987
    Gäst
    Jävligt fin var den!!!

  10. #70

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av Markus1987 Visa inlägg
    Jävligt fin var den!!!
    Tack!

    Idag har bilen fått lite service, Olja, filter och bränslefilter!

  11. #71

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Idag har jag bytt till vinterdäck. Dubbfria Nokian på 17" Detroitfälgar.

    Namn:  Photo 2012-10-28 13 05 37.jpg
Visningar: 758
Storlek:  1.09 MB

    Namn:  Photo 2012-10-28 13 05 25.jpg
Visningar: 736
Storlek:  1.01 MB

    Namn:  Photo 2012-10-28 16 17 14.jpg
Visningar: 761
Storlek:  891.9 KB

    Namn:  Photo 2012-10-28 14 32 45.jpg
Visningar: 785
Storlek:  1.08 MB

  12. #72

    Reg.datum
    maj 2010
    Namn
    Samuel
    Medlemsnr
    5368
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    211
    Snygg bil!

    Men vad smått 17'' ser ut. De svarta 18'' höjer verkligen utseendet.
    Senast redigerad av samuel2 den 2012-10-29 klockan 19:16.

  13. #73

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Kung e du Cullberg. Det var den skruven som lät på min med vid fläktreglaget. Trodde jag skulle bli tokig på det ljudet. Läst igenom hela din projekttråd vilket var mycket intressant läsning. ser bla. att du bytt ut avlastningsventil,vevhusventil o lite smått o gott. behöver man göra detta eller har du bara haft brist på sysselsättning?. Kommer slänga in BSR steg 1 + en S3:intercooler i min så fort vädret tillåter sommarhjul o min tanke var kanske att du gjort allt detta för att allt skall hålla med trim? Eller e jag ute o cyklar? (säg att maninte måste göra alla desa saker)...

  14. #74

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av QboT Visa inlägg
    Kung e du Cullberg. Det var den skruven som lät på min med vid fläktreglaget. Trodde jag skulle bli tokig på det ljudet. Läst igenom hela din projekttråd vilket var mycket intressant läsning. ser bla. att du bytt ut avlastningsventil,vevhusventil o lite smått o gott. behöver man göra detta eller har du bara haft brist på sysselsättning?. Kommer slänga in BSR steg 1 + en S3:intercooler i min så fort vädret tillåter sommarhjul o min tanke var kanske att du gjort allt detta för att allt skall hålla med trim? Eller e jag ute o cyklar? (säg att maninte måste göra alla desa saker)...
    Har också byt allt det på min , men det är mest bara för att vara på den säkra sidan utifall något skulle jävlas.

  15. #75

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Faen också Merlinen, det betyder ju att jag med måste byta allt för att undvika problem. Aja har man inte jobb så skaffar man ju sig det genom att läsa i detta forum.....

  16. #76

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Citat Ursprungligen postat av QboT Visa inlägg
    Kung e du Cullberg. Det var den skruven som lät på min med vid fläktreglaget. Trodde jag skulle bli tokig på det ljudet. Läst igenom hela din projekttråd vilket var mycket intressant läsning. ser bla. att du bytt ut avlastningsventil,vevhusventil o lite smått o gott. behöver man göra detta eller har du bara haft brist på sysselsättning?. Kommer slänga in BSR steg 1 + en S3:intercooler i min så fort vädret tillåter sommarhjul o min tanke var kanske att du gjort allt detta för att allt skall hålla med trim? Eller e jag ute o cyklar? (säg att maninte måste göra alla desa saker)...
    Tack QboT =)

    Ja, den skruven är jäkligt irriterande! Jag gjorde precis som Fredrik säger, bytte detta i förebyggande syfte då det har skett uppdateringar på dessa komponenter, så det är inget måste. Men man sover kanske lite bättre om natten

  17. #77

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av QboT Visa inlägg
    Faen också Merlinen, det betyder ju att jag med måste byta allt för att undvika problem. Aja har man inte jobb så skaffar man ju sig det genom att läsa i detta forum.....
    Hehe . Ska du köra trimmat är det ännu viktigare att se över dessa delar.. Beroende på hur långt bilen har gått så kan det även vara bra att ta en kik på skicket på Camfollowern. VW har ju som tyvärr ingen service intervall på denna del, vad jag vet?. Men söker man på nätet så verkar det som att man bör kika på den vid ca 5000mil om man inte vet att den är bytt en gång redan. Den kan ju vara som ny också det är väldigt olika det där :/

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-16 klockan 11:16.

  18. #78

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Jag vill sova gott om natten, så jag kommer nog se över dessa delar. Bra med artikelnumren som jag fotade med mobilkameran (smart kille, han den där QboT...). Bra tips där Soyd, skall absolut se över den där followern, då min har gått drygt 8000 mil. Kanske läge att byta kamrem,v-pump o rullar på den med inför sommaren tänkte jag. Känns som att det blir dyrt att lyssna på er, haha....

  19. #79

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Här har det inte hänt så mycket på ett tag. Har kört med bilen i vinter så då har den mest bara rullat på.

    Har haft lite krångel med att farthållaren inte fungerar, plockade isär spaken och rengjorde kontaktytor, men detta hjälpte inte så det blir nog ny spak.

    Fick hem mitt Vag-Com paket i veckan som jag beställde av Anders på Svenska Vag-com. Klubben har bra pris för medlemmar så det var bara att passa på =)

    Detta kan alltid vara bra att ha, blir väl en RNS510 inom några månader, så då kommer det till användning.

    Namn:  Photo 2013-03-30 12 38 23.jpg
Visningar: 614
Storlek:  996.7 KB


    Var på Elmia igår, Köpte med mig ett polermedel från Meguiars som skall fungera bra att polera slutrören med.
    Fick även med mig en borste för att hålla rent på instrumentpanelen och i friskluftsutblåsen.

    Namn:  Photo 2013-03-30 12 35 57.jpg
Visningar: 593
Storlek:  943.8 KB

  20. #80

    Reg.datum
    mar 2013
    Namn
    John Holmgren
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    35
    Nice Cullberg med lite updates, inte mycket men alltid något. VAG-com kommer du ha nytta av. JAg jobbar på VAG men inte ens våra komplexa datorer klarar av att koda min RCD-510 efter bilen. Den får inte mitt gateway att kommunicera med min förstärkare o stereo. Volymen i stereon har blivit myyycket lägre än med min RCD:500. tror stereon skickar högnivåsignal till stärkaren istället för lågsignal. Läst att man lätt kan koda detta med VAG-com så jag kommer på en fika till sommaren så kodar vi. dejt?.....

Liknande ämnen

  1. Svar: 194
    Senaste inlägg: 2019-01-03, 10:51
  2. Edition 30 DSG
    Av Hogsim33 i forum VW-forum
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-09-19, 20:02
  3. Golf Mk5 Edition 30 -07
    Av Merlinen i forum Projektforum
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 08:21
  4. gti edition 30 dsg??
    Av Gonzo74 i forum VW-forum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 15:27
  5. Golf GTI Edition 30
    Av Lajndblow i forum VW-forum
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 18:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin