Resultat 1 till 8 av 8
  1. #1
    nosisfun
    Gäst

    går det att använda avgassytem från golf mk3 på golf mk2

    Efter som det verkar va svårt att få tag i ett begagnat avgas till golfen så få jag luska i om det går att använda avgas från mk3 på en mk2...

    Kan svetsa upphängningar och fästen om det bara är det som skiljer..

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Janne M
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    2 165
    Mittenburken på mk3 är större och sitter i 90 graders vinkel mot resten medans den sitter med ca 45 grader på mk2

  3. #3
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Är precis som janne säger lite skillnad på burkarna. jag har precis gjort tvärt om. flyttat ett MK2 system till MK3







    Det övre är MK2 2.5" simmons system och det undre MK3. Första och sista dämparen är lite större på mk2 systemet men får plats utan större problem. enda är mitendämparen som du ser skiljer både i storlek och vinkel.

    Jag har mellanburken till övers från MK2 an då jag skippa den och satte ett par rörböjar direkt mellan mitten dämparen och slutdämparen. kan kanske släppa iväg den för nån hundring + frakt om du får tag i ett MK3 system och behöver den mindre vinklade burken. är ett 2.5" simmons i hyffsat bruksskick. pma mig om du är intresserad och vill ha mer info / bilder.



    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Det skiljer på upphängningen annars går allt att använda.
    Så klart kan det ju skilja fram bil till bil men allt går ju att juster med slägga och svets!

  5. #5
    Medlem Sweepers avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Namn
    R.S
    Medlemsnr
    5209
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    613
    Flyttade mitt från mk2 till mk3 och fick hänga upp den med ståltråd haha.

  6. #6
    Konigshoven
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Är precis som janne säger lite skillnad på burkarna. jag har precis gjort tvärt om. flyttat ett MK2 system till MK3







    Det övre är MK2 2.5" simmons system och det undre MK3. Första och sista dämparen är lite större på mk2 systemet men får plats utan större problem. enda är mitendämparen som du ser skiljer både i storlek och vinkel.

    Jag har mellanburken till övers från MK2 an då jag skippa den och satte ett par rörböjar direkt mellan mitten dämparen och slutdämparen. kan kanske släppa iväg den för nån hundring + frakt om du får tag i ett MK3 system och behöver den mindre vinklade burken. är ett 2.5" simmons i hyffsat bruksskick. pma mig om du är intresserad och vill ha mer info / bilder.



    Vad är de för rörböjjar du använde?

  7. #7
    Styrelsen
    Hedersmedlem
    Haugemans avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Namn
    Henrik Hauge
    Medlemsnr
    4213
    Ort
    Strömstad
    Inlägg
    2 208
    Hederliga Biltema universal 45° =) även dom rostfria V-Bandsklämmorna kommer därifrån. standard 2.5" rör
    Styrelsen - Volkswagen Club Sweden
    Klubbshop ansvarig

    2X Golf GTI mk2 GTI 16V Rust buckets, Golf mk3 GTI 16v, Golf mk3 VR6, Golf Gti Clubsport, Lupo GTI
    Hjälper till med Vag-Com vid behov. (PM)

  8. #8
    Konigshoven
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Haugeman Visa inlägg
    Hederliga Biltema universal 45° =) även dom rostfria V-Bandsklämmorna kommer därifrån. standard 2.5" rör
    Okej tack då vet jag

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-11, 02:21
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 16:21
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 01:15
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-13, 17:53
  5. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-11-26, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin