Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    Berra89
    Gäst

    Golf 3 gti 93 tändningsproblem

    Hallå, Jag har en golf 3 gti 93a som börja gå på 2 cylindrar när den är varm och i bland på en cylinder bara. Det jag har bytt är tändspole,tändkablar,tändstift,hallgivare,fördelar lock,rotor och knacksensor. någon där ute som kan hjälpa mig eller som har haft samma problem ? Tack på förhand!

  2. #2
    Konigshoven
    Gäst
    Gör ett komptest. När motorer har gått länge på dålig olja så kan kolvringar och cylinderväggorna slitas onormalt och inte vara täta längre när motorn blir varm = dålig komp = ingen antändning

  3. #3
    Berra89
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Konigshoven Visa inlägg
    Gör ett komptest. När motorer har gått länge på dålig olja så kan kolvringar och cylinderväggorna slitas onormalt och inte vara täta längre när motorn blir varm = dålig komp = ingen antändning
    om kolvringarna hade varit dåliga och om det hade varit repor i cylindervägarna hade jag väl tappat olje tryck också ? det hade ju kommit in olja till ventilerna och tändstiften då också, men jag tappar inget oljetryck.

  4. #4
    Konigshoven
    Gäst
    Behöver inte blir så

  5. #5
    Berra89
    Gäst
    komp har jag, lite under 9 när den går som den ska när den är kall och lite över 9 när den är varm och inte går. börjar fundera på om det är lamdan ?

Liknande ämnen

  1. Tändningsproblem gti 16v -87
    Av mellowd i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-31, 11:24
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 16:22
  3. Växellåda golf gti -93
    Av jassbas69 i forum VW-forum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 18:35
  4. Tändningsproblem med golf MKlll (adz)
    Av Arthur i forum VW-forum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 06:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin