Resultat 1 till 5 av 5
  1. #1
    firefightern
    Gäst

    Bromsljus och farthållern helt dött..

    Tjena, nån här som har nått fnurligt tips på vad som kan ha hänt min mk4 GTI-02, härom dagen satt jag och körde som vanligt och hade alldeles tidigare cruisat i jämn fart med farthållaren , bromsar ner och ut ur en rondell,gasar på för att sedan "låsa" fast den på bekväm hastighet,MEN det gick inte på något vis att få den att "låsa" fast någon hastighet,och i allt detta när jag kommer hem märker jag att bromsljuset också försvunnit,,,NÅGON som har nått gött förslag på vad felet kan vara(har kollat och bytt en säkring inuti bilen som var trasig men felet kvarstår)..J-ligt irriterande....

    Mvh Firefightern i VW GTI Turbo -02

  2. #2
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    razers avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Johan Wing
    Medlemsnr
    3178
    Ort
    Rimforsa
    Inlägg
    924
    kolla bromsljuskontakten, sitter i närheten av pedalen.
    /Johan - Tidigare Jetta GT 16v
    VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

  3. #3
    Cribba
    Gäst
    Som razer säger, bromsljuskontakten är nog felet.
    Hade problem med min, dock så vart det så att bromsljusen låg på oavbrutet, men ett snabbt byte av kontakten
    på en rastplats i Tyskland och bilen var klar att köras vidare.
    (Tyska Polisen gillade inte att man körde om dom i 220km/h med tända bromsljus)

  4. #4
    firefightern
    Gäst
    Takkers, ska kolla den direkt i em,när jag slutar jobbet...

  5. #5
    firefightern
    Gäst
    Ruskade lite på kontakten och sprejade lite gôtt på den å Vips" nu funkar bromsljus å farthållern igen... men tack för era tips...Fire....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin