Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Ja vi hade tänkt ha den som pendlarbil åxå.
    Så motorvägfart MÅSTE det bli , tycker den gick fint strax över 100-strecket.

    Jämför med diverse gamla VW:s.
    Men tjejen pendlar ju just nu med Jetta 1,6.
    Jettan går bättre men Lupon är nästan skönare att köra.
    Jag tyckte Lupo 3L passade oss bra.

  2. #22

    Reg.datum
    apr 2007
    Namn
    Teddy Persson
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    2 696
    Trådkapning e ok.

    Visst e lupon billig o köra med, men vill man göra omkörning så måste man verkligen planera den.
    Både jag o sambon vill kunna köra om då vi dagligen möter folk till och från jobb som kör 65 på 90 väg osv.

    Tyvärr kan man inte alltid välja sina arbetstider. Så vi måste ha en bil som har lite fart.
    Jag tänkte att man skulle prova en bil med 75hk iallafall eller nåt ditåt. Hennes gamla golf 2a med 75 hk dög ju finfint
    så nu utgår jag från den typ.

    Vi får se, har ni fler tips om bilar så skriv det, vi skall iväg o prova fler bilar tills vi hittar den som kan fungera.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    -
    Ort
    -
    Inlägg
    5 322
    Har ni tittat på VW Golf 1H 1,9 TDI 90hk och VW Passat 3A 1,9 TDI 90hk? Det är ju inte alltid så att mindre bilar är snålare än en större, särskilt inte uppe i god marschfart som vid landsväg, motorväg. Passat 3A TDI är en mycket snål bil i praktiken, bland annat har ju framför allt sedankarossen lägre luftmotstånd än en mindre bil som Lupo, Polo. Med Passat 3A sattes flera snålkörningsrekord för sin tid. Kanske är det för gamla bilar (1994-1996) ? Även den lite mindre Seat Ibiza 6K (1993-2002) finns med 1,9 TDI 90hk (se facelift från 1999), en modell storleksmässigt något mellan Polo och Golf med en blandning av teknik från just Polo och Golf. Seat brukar vara prisvärda.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin