Resultat 1 till 9 av 9
  1. #1
    jocke74
    Gäst

    ojämt laddtryck g60

    Hej har en golf g60 91a,är nått skumt med laddtrycket,när man drar ut den på ettan å tvåan laddar den 0,9 å lägger man i trean så laddar den 0,9 till å börja med sen går den ner till 0,6,nån som kan ha nån ide va det kan vara,tycker det är lustigt att den laddar som den ska på ettan å tvåan men inte på högre växlar

  2. #2

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kim Gulle
    Medlemsnr
    4872
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    995
    Nån kan ju rätta mig om jag har fel, men är det inte lite såhär en G-lader fungerar?

  3. #3

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Nä den ska inte sjunka i ladd. Men 0.9 bar är ju över orginal så vad är gjort mä den?
    För har du mindre remhjul å lite sliten rem så kan den slira. Å det är inte säkert man märker. Vart för det innan.

  4. #4
    jocke74
    Gäst
    det sitter ett 68 hjul på den,borde det inte va lika dåligt ladd på alla växlar då?är ju just på dom högre som den tappar trycket,i bland kan det gå upp till 0,9 om man gasar på,men ofta så är det 0,9 sen ner till 0,6 efter nån sekund

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Borde å borde prova att plugga tomgångsmotorn. Dom kan dumpa tryck där ibland. Oftast då om nått är fel.
    Med 68mm ska den ladda minst 0.9 upp mot 1,1bar.
    Så dumpar den inte tryck skulle jag säga att din kompressor är sliten.

  6. #6
    jocke74
    Gäst
    okej,men den laddar ju 0,9 på lägre växlar utan å tappa tryck,där ligger den konstant 0,9,men får väl kolla remmen eller plugga tomgångsmotorn,annars säljer jag den till försäkringsbolaget haha(:

  7. #7

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Haha jag kan renovera kompressorn åt dig ist.
    Eller är bilen så dålig?

  8. #8
    jocke74
    Gäst
    nej den är i bra skick annars,vad tar du för det i så fall då?kan du porta den också som sls gör?

  9. #9

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Storback
    Ort
    Vimmerby
    Inlägg
    790
    Maila mig på fiber_op@hotmail.com
    Eller messa 070-3202576
    Så får du mer info.
    Men ja jag kan porta den oxo.
    RS eller rs2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin