Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23
  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kim N.
    Medlemsnr
    5409
    Ort
    Ålesund
    Inlägg
    114
    Citat Ursprungligen postat av Ottosson Visa inlägg
    Ngn som har en golf IV som kan gå utoch prova om deras är likadan???

    MArcus: Jag råkade göra det en gång och då hörde jag detta ljud.... Har aldrig gjort så innan så vet inte om min bil alltid har låtit så....
    Jag köpte min Golf IV gti -00 för en 2 veckor sedan . Bilen gick lite skumt när jag testade den första gången , ryckte lite konstigt sen så testade jag att varva upp motorn i friläge och fick ungefär samma symtom som dig fast vid lite högre varv 5 - 5.500 rpm.
    Sen fick jag reda på att tomgångsmotorn behövdes grundjusteras då försvann oroligheten i motor. Tydligen kopplades ac:n av o på vid 2000 rpm innan.
    Men när de vart fixat så går bilen hur fint som helst. Men man undrar varför den fortfarande bluddrar vid vid 5-5,5k rpm.

  2. #22
    Ottosson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Kim Visa inlägg
    Jag köpte min Golf IV gti -00 för en 2 veckor sedan . Bilen gick lite skumt när jag testade den första gången , ryckte lite konstigt sen så testade jag att varva upp motorn i friläge och fick ungefär samma symtom som dig fast vid lite högre varv 5 - 5.500 rpm.
    Sen fick jag reda på att tomgångsmotorn behövdes grundjusteras då försvann oroligheten i motor. Tydligen kopplades ac:n av o på vid 2000 rpm innan.
    Men när de vart fixat så går bilen hur fint som helst. Men man undrar varför den fortfarande bluddrar vid vid 5-5,5k rpm.
    Hmm mysko.... men din är fortfarnade så då??

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Kim N.
    Medlemsnr
    5409
    Ort
    Ålesund
    Inlägg
    114
    Ja så är den nu oxå. Men bilen går fint i motor och inga felkoder i Vag-com. Så jag kör på bara.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin