Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: GTI 6 Rasslar

  1. #1
    Menude
    Gäst

    GTI 6 Rasslar

    Tänkte höra med er som har en Golf GTI VI,

    Rasslar motorn vid accerelation mellan 2000-3000 varv?
    Har fått berättat för mig att det är turbon som låter, någon som kan bekräfta eller dementera?

    En fråga till - Skall höger backspegel ha automatisk nedvinkling utan ljus & sikt paket 2? Min vinklar ner sig till sparad position om jag snurrar ratten till R och har växel R i men den vinklar inte tillbaks sig själv om jag lägger i D-läget. Det är ju väldigt störigt att man ska behöva ratta på spegelinställningsratten varje gång för att den ska vinklas ner och upp (semiautomatiskt)

  2. #2
    Ordförande Peter-Cs avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Namn
    Peter Christner
    Medlemsnr
    4900
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 144
    Hej.

    Rassel - Kan vara helt normalt, se tråden nedan. Tråden i sin tur hänvisar till andra trådar.... Själv hör jag det ganska sällan numera.

    http://www.gtiklubben.nu/forum/showt...257#post142257

    Backspegel ljus - sikt 2. Det har jag. Om du ha spegel reglaget i "R" (right) läge samt har backen i (har DSG) och vinklar spegeln nedåt så återgår den till normalläget när du kör framåt över en viss hastighet. Om det är paket relaterat vet jag inte. Har alltid reglaget i "R" läge. Vinklingen upprepas vid nästa backtillfälle automatiskt.

    /Peter
    Golf 7 Alltrack DSG -18/ Seat Leon Cupra -:R -18/ Skoda Fabia -18

  3. #3

    Reg.datum
    jun 2007
    Namn
    Gti
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Helt normalt, har haft det på min sedan jag körde ut den ur hallen och nu, 3600 mil senare rasslar det lika mycket som när mätaren visade 1.2 mil.

    Låter rätt tacky och skulle gärna bli av med det men VW erbjuder ju ingen fix för detta skönhetsfel/designmiss, kalla det vad du vill.

  4. #4
    Menude
    Gäst
    Var precis ute och testade lite, Ljudet uppstår bara i D-läget men inte alls i S-läget..mycket skumt?


    Citat Ursprungligen postat av Peter-C Visa inlägg

    Backspegel ljus - sikt 2. Det har jag. Om du ha spegel reglaget i "R" (right) läge samt har backen i (har DSG) och vinklar spegeln nedåt så återgår den till normalläget när du kör framåt över en viss hastighet. Om det är paket relaterat vet jag inte. Har alltid reglaget i "R" läge. Vinklingen upprepas vid nästa backtillfälle automatiskt.

    /Peter
    Fan, Det fungerade ju som du sa hade bara inte testat att köra vidare med nedvinklad backspegel

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin