Sidan 7 av 12 FörstaFörsta ... 45678910 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 238
  1. #121

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Mycket bra och utförligt inlägg =)

    Hoppas att du märker någon skillnad också nu då.

  2. #122

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av J.L Visa inlägg
    Trevlig läsning och mycket bilder, tummen upp!
    Citat Ursprungligen postat av Cullberg Visa inlägg
    Mycket bra och utförligt inlägg =)

    Hoppas att du märker någon skillnad också nu då.
    Tackar grabbar!

    Vad gäller skillnaden där, så tror jag att ex VWR CAI som ett standalone mod på en stock bil inte hade gjort mycket mer skillnad än ett härligare ljud... Men jag har ju en mer upplåst mappning i redan sedan tidigare.. +då att ECU:n har sitt lilla spann den kan själv anpassa sig till en viss del. Vad gäller lite bättre möjlighet att leverera bränsle och luft. Så i det stora hela nu utan om mappning så gissar jag att detta kan ha gett en 5-10hk i alla fall... Men av vad jag läst om de som monterat VWR CAI på Golf R och GTI Golfarna. Har de sagt att det fått lite rappare gas respons och acceleration (kan ju fortfarande var placeboeffekt som kickar in)... Men jag försöker att inte ha så höga förväntningar ändå bättre det . Men sedan är det ju precis som anri52 nämnde tidigare, att för att få ut den fulla potentialen så är det APR's programvara som måste in

    Men jag tror att det kommer bli lite lugnare tempo nu vad gäller upgrades ett tag fram över... Det har ju gått åt lite guld Och nu kommer snart våren och då blir det på ställning och lite åkande..

    Jag vet inte om jag ska prioritera en kraftigare koppling för säkerhets skull eller om nästa steg rätt av utan tvekan ska vara APR's program vara..

    Tips på bra koppling till rätt pris är välkommet... för 550nm-600nm jag vill fortfarande har kvar den mjuka pedal uppsläppningen... osv..

    Men snart är det 21 Mars, då kommer ju skattebeskedet online så går det åt rätt håll (Peppar peppar ) så finns det chans till APR program vara eller nått annat bra att ha

    /mvh soyd

  3. #123

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Kollat med Erik (Gasakke) vad det var för koppling han hade stoppat i?

  4. #124

    Reg.datum
    apr 2011
    Namn
    Erik persson
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    498
    Citat Ursprungligen postat av Merlinen Visa inlägg
    Kollat med Erik (Gasakke) vad det var för koppling han hade stoppat i?
    Men jag har ju DSG... Den här är väl manuell? Så det blir nog svårt herr merlinen

    Sedan tycker jag att du ska använda Giac pgmvara istället för apr, finns bra support för den i Nynäshamn
    Erik

  5. #125

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Men jag har ju DSG... Den här är väl manuell? Så det blir nog svårt herr merlinen

    Sedan tycker jag att du ska använda Giac pgmvara istället för apr, finns bra support för den i Nynäshamn
    Erik
    Jag antar att du kör GIAC på din också?. Jag har ingen som helst tvivel på att de ger bra support det är inte det.. Ska test begära pris från dem..

    /mvh soyd

  6. #126

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Men jag har ju DSG... Den här är väl manuell? Så det blir nog svårt herr merlinen

    Sedan tycker jag att du ska använda Giac pgmvara istället för apr, finns bra support för den i Nynäshamn
    Erik
    Hade för mig att det också var DSG
    My bad

  7. #127

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Gasekke Visa inlägg
    Sedan tycker jag att du ska använda Giac pgmvara istället för apr, finns bra support för den i Nynäshamn
    Erik
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Jag antar att du kör GIAC på din också?. Jag har ingen som helst tvivel på att de ger bra support det är inte det.. Ska test begära pris från dem..
    Jag kollade med Stertman här nu på förmiddagen. Men de vill inte mappa min bil då jag har ett insug som de inte känner till... Eller de tycker sig känna till dem och hävdar att det är ett Kina insug.. Vilket kan vara fullt möjligt, att det är tillverkat i Kina. Men som vi var inne på tidigare i denna tråd vad tillverkas inte i Kina idag ?. Tillverkat i Kina är inte det samma som designat i Kina...

    Men för att reda ut eventuella förvirringar:
    Tillverkning: ITG
    Branding: Volkswagen Racing
    Distribueras via: APR

    Stertman har ett enda insug kvar av de, de kör med just nu satt säga... (Har slutat tillverkats tydligen) Sedan har de ett egenutvecklat insug som är på G men som inte var färdigt som jag förstod det. Så Stertman vill inte lägga tiden på att anpassa programvaran till mitt insug. Enligt dem så kommer jag inte vilja betala för tiden det tar att anpassa. Och jag vill heller inte byta ut insuget. So my only option is APR

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-03-19 klockan 13:11.

  8. #128
    Ama303
    Gäst
    är mappningarna så pass känsliga att de kan reagera olika på olika insug?
    fick nämligen samma info från superchips. att mappen jag kör med är anpassad efter originalinsug och skulle jag byta till ett mera "öppet" insug så skulle bilen kunna bete sig konstigt.

  9. #129

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Ama303 Visa inlägg
    är mappningarna så pass känsliga att de kan reagera olika på olika insug?
    fick nämligen samma info från superchips. att mappen jag kör med är anpassad efter originalinsug och skulle jag byta till ett mera "öppet" insug så skulle bilen kunna bete sig konstigt.
    Det finns tydligen risk för det enligt Stertman... Men samtidigt då jag pratade med ACE Competition som har mappat min nu, så sa de att min mappning bör inte ha några problem att anpassa sig efter det luftfiltret jag monterat. Men att man kan koppla in dator och se att alla värden är ok, och om så behövs justera lite...

    Men som jag förstår Stertman så blir det känsligare för vilket filter kitt man har, om man ska upp på steg 2.5/2.7/3.0 osv..

    /mvh soyd

  10. #130

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    anri52
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    837
    Org insuget duger mer än väl om man inte har för avsikt att passera 380-400 hk, har gjort en del tester angående detta
    resultatet är att min förre detta Gti Pirelli med Org insug hade ett insugsflöde på 288 g/s om man då jämför med Serkans
    förre detta Gti 30 edi extreme som hade "big pipe 3" insugsrör plus uppgraderad turbo så blev isugsflödet 290 g/s
    så rent prestanda mässigt behöver man inte byta till ett eftermarknads insug om man kör med org k04 turbo eller Loba 380
    effekten stannar ju trots allt på en bra bit under 400 hk.)Soyd dit insugskit är väl avstämt med LMMen så du lär inte få några problem vare sig du kör med dit nuvarande trim, orginal eller Apr, hade du däremot köpt ett insug från VF(bigpipe) så hade du varit tvungen att ha en Giacmapp som är framtagen av VF och Giac för att anpassa insuget. Har som sagt haft både varianterna
    Giac med bigpipe och apr med org insug mest valuta för pengarna är utan tvekan Apr med org insug..mvh
    PS Din bil är grym Soyd! Insuget och den nya kåpan är fan helt otroligt snyggt.

  11. #131

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av anri52 Visa inlägg
    Org insuget duger mer än väl om man inte har för avsikt att passera 380-400 hk, har gjort en del tester angående detta
    resultatet är att min förre detta Gti Pirelli med Org insug hade ett insugsflöde på 288 g/s om man då jämför med Serkans
    förre detta Gti 30 edi extreme som hade "big pipe 3" insugsrör plus uppgraderad turbo så blev isugsflödet 290 g/s
    så rent prestanda mässigt behöver man inte byta till ett eftermarknads insug om man kör med org k04 turbo eller Loba 380
    effekten stannar ju trots allt på en bra bit under 400 hk.)Soyd dit insugskit är väl avstämt med LMMen så du lär inte få några problem vare sig du kör med dit nuvarande trim, orginal eller Apr, hade du däremot köpt ett insug från VF(bigpipe) så hade du varit tvungen att ha en Giacmapp som är framtagen av VF och Giac för att anpassa insuget. Har som sagt haft både varianterna
    Giac med bigpipe och apr med org insug mest valuta för pengarna är utan tvekan Apr med org insug..mvh
    PS Din bil är grym Soyd! Insuget och den nya kåpan är fan helt otroligt snyggt.
    Aha okej låter bra anri52!. Ja VWR insugset ska vara avstämt mot LMMen. Tackar tackar jo jag blev hel nöjd med resultatet av kåpan där

    /mvh soyd

  12. #132

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag ställde ju frågan här tidigare idag på forumt.. Så Jag tänker byta ut min: Fuel Pressure Regulator Valve till en som klarar lite mer soppa tryck. Det blir denna: Audi RS4 B7 Fuel Pump Regulator Valve


    Har även skaffat mig lite verktyg för att kunna utföra installationen: Bränslelednings nycklar och Kråkfötter i lite olika storlekar:


    Ska tydligen kunna vara lite mäck att byta denna.. Får la se hur det går

    /mvh soyd

  13. #133

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Det var då dags att installera: High Pressure Fuel Regulator Valven:

    Denna ventil gör så att motorn klarar av att hålla ett jämnare och högre bränsle tryck tillsammans med den nya bränsle pumpen. Jag hade hört och läst att denna installation inte var helt enkel att genomföra.. Men jag skaffade de verktyg som rekommenderades för installationen. Men det visade sig ganska snabbt att de rekommenderade verktygen inte var speciellt behjälpliga tyvärr . Mina kråkfötter var av modell 3/8:a vilket gjorde att de var alldeles förstora..


    Så för att kunna utföra installationen fick jag ordna, "custom tools" upp kapad och ner slipad 14mm och 17mm's ringa nycklar


    Montera bort vevhusventilen (PCV:n) för att kunna koma åt bränsle ventilen som sitter en bit ner under den.


    Skruva bort torx skruvarna..


    Skruva bort torx skruvarna..


    Torx's skruvaran borta.


    Lossa den bakre anslutningen först..


    Lossa slangklammer och dra sedan i den lösa t-kors kopplingen så den kommer 1-2cm längre (Går trögt..) till höger, för att kunna få ut ventilen ur motorn. Nu kan du börja lossa bränsleventilen från motor, men lossa den inte helt än!. Ta nu en ståltråd och lirkar ner den runt bränsleventilen och virar åt den alldeles framför 17mm's skruv delen. I gängan så hårt att du kan skruva av och på ståltråden...


    Nu kan du lossa bränsleventilen helt från motorn och dra upp den med hjälp av ståltråden..


    Old vs New


    ...

    Det är inte riktigt så pass enkelt som det kanske ser ut att vara tyvärr. Du kommer få slita för att få loss den. Man kan ta ett om tag med ringnyckeln från högersida (ibland..).. Men nu för att få ditt den nya. Så gänga av ståltråden från gammlen och gänga på den på den nya ventilen. tack vare att vi dragit bränsle ledningen ca 1-2cm åt höger. Så bör det vara ganska lätt att få den på gäng igen . Gänga in den i motorn först.. Men hjälp av ståltråden du har runt ventilen, och en tejpad stjärnmejsel du sticker in fram ifrån och försöker peta ventilen i läge så du får den på gäng. Sedan är det bara att slutföra installationen och dra åt allt igen

    /mvh soyd

  14. #134

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    ****SÅLD****
    Jag har en extra Värmesköld till salu för 300kr med frakt innom Sverige.


    Citat Ursprungligen postat av Försäljningsannonsen
    Anledningen är att min första beställning av denna kom bort i postens system utomlands. Både jag och webbshoppen fick sin ersättning. Och nu så dök den bara upp hemma hos mig...
    300kr inklusive frakt inom sverige.. Eller bud jag behöver den som sagt inte... (Liknande produkter kostar ca 650kr i Sverige)

    ****SÅLD****

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-05-21 klockan 09:21. Anledning: Värme skölden sold..

  15. #135
    Guldmedlem
    Medlem 25 år+
    Mk1s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Kimmo M.
    Medlemsnr
    216
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    692
    En fråga om camfollowern du bytte, vad gör den för nytta, och vad kan hända om den pajjar?
    Vad kostar en ny?
    /Kimmo
    Mk1 GTI & Passat CC 3,6 4-motion

  16. #136

    Reg.datum
    dec 2011
    Namn
    Fredrik
    Medlemsnr
    4984
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    566
    Citat Ursprungligen postat av Mk1 Visa inlägg
    En fråga om camfollowern du bytte, vad gör den för nytta, och vad kan hända om den pajjar?
    Vad kostar en ny?
    Ny ca 250-300kr och pajar den så gör den väll så att soppa pumpen går för varm och pajar om jag fattat det rätt.

  17. #137

    Reg.datum
    nov 2011
    Namn
    Micke Elfstedt
    Ort
    Björneborg
    Inlägg
    313
    Citat Ursprungligen postat av soyd Visa inlägg
    Hehe farsan "Baloo" vetu lärt mig allt jag kan

    USPS Paketet från: vwvenison.com anlände idag här:




    Washer Fluid Cap Black


    Washer Fluid Cap Black

    Så nu blir det lite mer enhetligt under huven...

    /mvh soyd


    Hej hej.
    Vad är det för artickelnummer på denna? Såg även på någon bild du lagt upp att det vanliga expansionskärlslocket fanns svart, är det nått du har koll på?
    / micke

  18. #138

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Citat Ursprungligen postat av Mickeelfstedt Visa inlägg
    Hej hej.
    Vad är det för artickelnummer på denna? Såg även på någon bild du lagt upp att det vanliga expansionskärlslocket fanns svart, är det nått du har koll på?
    / micke
    Tjena!

    Det luriga är att jag hittade inte det svara spolarvätse locket hos VW. Vad gäller svara expansions locket så tror jag att det fans i svart hos VW men har tyvärr inget artikel nummer på det. Jag vet att Stertman kan ordna fram båda locken i svart. Tezzantezz köpte sina lock hos dem.

    /mvh soyd

  19. #139

    Reg.datum
    okt 2008
    Namn
    soyd
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    345
    Jag har egentligen länge stört mig lite på att ha en RC Car Antenn på biltaket... Har funderat på att skaffa mig en OEM haj fena och lacka i bilens kulör... Men har som inte kommit mig för bara. Men nu för att i alla fall lösa det tillfälligt har jag beställt mig en: OEM VW Sharan Rubber Antenna (Replica)


    Så ser det ut med original antennen...


    Varför snålar jag och köper mig en replica då tro ?. Jo för att den äkta VW Sharan antennen. Passar inte utan modifikation. Och då antennen har blivit en populär modifikation på just Golf 5 mm har någon börjat att tillverka kopior av den som passar rätt av


    OEM VW Sharan Rubber Antenna (Replica) med inbyggd förstärkare för att förhindra förlorade mottagning.


    Så här kommer det att se ut installerat o klar. Visst ser det lite bättre ut ?

    /mvh soyd
    Senast redigerad av soyd den 2013-04-09 klockan 21:18.

  20. #140

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Erik Cullberg
    Medlemsnr
    4569
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    3 956
    Har haft detta på mina bilar tidigare, Men har upplevt att det blir väldigt mycket sämre mottagning!
    Hur upplever du detta?

    Att det är snyggt är inget att snacka om, den långa är gräslig...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin