Sidan 2 av 15 FörstaFörsta 1234512 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 286
  1. #21

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Jaha...efter det att jag byte alla saker så går bilen sóm en dröm..måste dock bort med hockey puckarna...på tok för hårt.

    Generator remmen gick av oxå...surt men som tur är har man ju en Caddy som man kan låna saker ifrån...får bli en ny rem från jobbet idag till goffen.

    Suger mer och mer i fixar tarmen...vill göra iordning bilen=)

  2. #22

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Jocke.H
    Medlemsnr
    1920
    Ort
    Ume
    Inlägg
    10 800
    Snacka om nytändning i fixarträsket =)
    Det går av bara farten med denna.

  3. #23

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Update!

    Lite nya bilder:

    Spolarburk borta...+ ny grill!




    Hockey puck..ni trodde jag skoja va?




    Ny olja och ett nytt oljefilter och ny växellåds olja...den gamla gick att precis locka ur md en sockerbit...illa=)

    Ny grill monterat som sagt och nedra läppen borta (stora GTi) Ser mkt bättre ut.

    ...and the saga goes on...

  4. #24

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Hehe...Idag hade tjejen bilen pga hennes är stulen..jag är tillbaka visad till Caddyn =(..

    Alla som bor i sthlm vet att rondellen vid gullmarsplan är en hal jävel när det regnar ute..=) Gissa vem som höll på att snurra=)=)

    Visste att det fanns en liten rally tjej i henne=)

    "Jag har kört fort idag" var det jag fick höra när hon hämta mig i garaget idag=)...kan inte bli bättre;-D..eller jo det kan det..hon tyckte jag skulle ha rally stolar och bur i bilen oxå...snacka om fullträff=)

    Annars har inget hänt...och jag åker till Mallis på söndag så 2 veckor får ni klara er utan mig och min bil...

  5. #25

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Martin P
    Ort
    Stockholms Län
    Inlägg
    455
    Ja vem f-n e det som häller ur olja där varje natt ;O)

  6. #26

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Tobias Granqvist
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 205
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Hockey puck..ni trodde jag skoja va?
    Är de nå fel på hockey puckar ??

    "På tok för hårt" skriver du, då har du inte åkt mycket mk1 inte haha...

    Puckar funkar faktiskt jäkligt bra i jämförelse med de ursunkiga
    fäste som en gång satt där hehe..

    Hockeypuckarna körde jag oxå med på min gule innan jag monterade
    02A lådan och byggde ett nytt fäste...

  7. #27

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Jo dom funkar men man blir ju impotent på köpet =)

    Idag har ett Larm och 1 c-lås motor letat sig in i bilen..dock sluta varv räknaren att funka och färddatorn la av...men det löser sig.

    Motorn och det som behövs från den röde är ur...hitta ett till fjäderbens stag...främre undre! =) Lite knölat men helt ok. Monteras snarast=)=)

    Nä nu ska det sovas...ha det gött.

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Namn
    Erik Milberg
    Ort
    Falun
    Inlägg
    74
    Shit, va glad man blir! se att brorsans dräpare hamna i rätta händer och ja den går som fan skulle verkligen va kul att se en bromsning på den. Hockey pucken tyckte de var en rätt bra grej hehe Den här tråden ska följas! Lycka till med allt!

  9. #29

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Hola! ligger i sängen på mallis och tänkte kolla läget..,internet i telefonen rockar:-) iaf så hämtar min kollega Toni ett st ögonlock till goffen från bussgods på måndag. jag ska iaf fortsätta bränna sönder min vita svenska hud:-) rock on!

  10. #30

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Så! Hemkommen och solbränd=) Nya Tattoos oxå=)

    Ögonlocket ligger hemma nu..ska lackas och monteras=)

    Kan avslöja att det är MKT stora planer som snurrar i mitt huvud runt denna bil...=)=)

  11. #31
    onk
    Gäst
    Stora planer gillas.. Men sälj inte kompressorn, mecka dit den i golfen ist

  12. #32

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359

    Update:

    Sådärja!!

    Bara för att jag inte updaterar som om det vore med livet som insats betyder ju inte det att inget händer=)

    Har hobby lackat ögonlackat ögonlocket och monterat mitt undre , främre fjäderbenstag som jag höll på att missa från Golfen som gick till skroten...Najs=)=)

    Stag:

    Ögonlock:


    Har även pumpat hjulen och tankat sen senast=)..fan va det går nu på morgonen när kylan kommer..det ENDA som är posetivt med kyla!

    Så...vi ses på banan den 23sep=)

  13. #33

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Jaha.

    Ingen Kullen för mig...nån dammsög mitt konto (Jag kanske?) så det var bara att lägga ner.

    Nya planer = Kul tider=)

    Har bestämmt att Golfen ska bli en dräpare..orginal håller andra på med..jag ska göra nåt kul istället.

    Så här är tanken:

    In med bilen i garaget (Nytt vid månads skiftet , 35kvm=najs) och sen ta isär allt...och då menar jag allt. den ska skrapas , lättas och smekas på alla sätt ni kan komma på=)

    • 2.0L 2E motor med 1.8L topp med lite diverse trim på (x-rör mm).
      Full bur.
      Stag och svetsat över allt.
      Diffad 020 låda med nya lager mm
      Klarglas ögon fram , orginal bak.
      Plexiglas rutor från B-stolpe
      Rensat invändigt.
      Skrapat under och hjul hus.
      Borra hål i allt som man kan borra hål i.


    Helt enkelt bygga en mkt lätt bil med en lagom potent motor..Vit eller grön med Mattsvarta delar..grymt va?=)

    Bilder kommer!!!!

  14. #34
    Hedersmedlem
    Medlem 10 år+
    Thullens avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Stefan Thull
    Medlemsnr
    1499
    Ort
    Leksand
    Inlägg
    94
    Du får mecka isär toppen som sitter på nu å kolla om det kanske kan vara lite portat.
    kanske sitter där en vassare kam också.
    Jag böt motorn för de gamla tappade oljetrycket.
    Den som jag satt i köpte jag på skroten å dom menade att det var lite fixat med den.
    Så ja plockade på dom sakerna ja hade.
    Sen blev det att rostlaga å sen sålde ja den till Per utan att köra den speciellt mycket.
    Stefan Thull Leksand
    http:www.thullen.se

  15. #35
    sgt_nelson
    Gäst
    Kommer bli en kul kärra detta!! jag vill oxå ha en mk1a att leka med...
    måste komma o kolla på den!

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Citat Ursprungligen postat av Thullen Visa inlägg
    Du får mecka isär toppen som sitter på nu å kolla om det kanske kan vara lite portat.
    kanske sitter där en vassare kam också.
    Jag böt motorn för de gamla tappade oljetrycket.
    Den som jag satt i köpte jag på skroten å dom menade att det var lite fixat med den.
    Så ja plockade på dom sakerna ja hade.
    Sen blev det att rostlaga å sen sålde ja den till Per utan att köra den speciellt mycket.
    Okey. Jo det ska bli ett sant nöje att ta isär den motorn...skulle vilja bromsa den innan och se vad vi har utgå ifrån.

    Men hur vet man om det är en vassare kam i? Allså jag har misstänkt det pga den 25Gradiga förtändningen..kanske går att se? Eller ska man fixa en Shrick kam direkt? AAaa...vi får se=)

    Allt ska portas och poleras=)
    Vill ha andra kolvar och stakar oxå..sen balansera in allt med ett lättat svänghjul.
    Flöde e allt i en sug motor =) Trattar vore grymt men då behövs x-flow och det är inge bra..ska gå att bessa besten oxå.

    men ca 120-130 hk (Ev mer) borde väl flytta en mk1 rätt bra??

    En tanke jag har haft är om man ska köra Uniballs eller dödar det sakerna runt omkring mkt fortare?

    Ska kapa ur reservhjuls baljan och sänka ner batteri och en fuelcell.
    Borde då gå att (med coilovers) ställa in den ganska nära 50/50 hoppas jag=) Mer vikt bak. är alltid bra=)

    Sen ska jag vara retro och ha kvar trummorna bak=)

    Shit va kul detta ska bli=)=) Säger jag nu och sen när man ska skrapa under lär det låta på ett annat sätt=)

    Sgt_Nelson: När allt är igång är det bara att vi drar till garaget och spanar lite.=)=) Lätt!

  17. #37
    Quattro_mannen
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg

    Men hur vet man om det är en vassare kam i? Allså jag har misstänkt det pga den 25Gradiga förtändningen..kanske går att se?
    Om du kört me 25 grader förtändning så har du klart en vassare kamaxel eller så har din motor gått väldigt dåligt...

    Mvh Nicklas

  18. #38

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    Ja jag tycker att det borde vara en vassare kam..man känner att den vaknar mer på högre varv.

    Jag ställde ner tändningen runt 6gr och försökte få ner HC halten som ligger på stadiga 1200 =) Men då gick det inte att varva ordentligt utan den bottna typ..

    Så jag ställde upp den igen...men Thullen har fixat ställbart bränsle tryck så jag vet inte vad jag har för system tryck eller nånting.

    Nån som har några rikt värden?? Eller är det svårt att säga?

  19. #39
    sgt_nelson
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Mini_me Visa inlägg
    Sgt_Nelson: När allt är igång är det bara att vi drar till garaget och spanar lite.=)=) Lätt!
    LÄTT!! Det måste vi göra!

  20. #40

    Reg.datum
    maj 2007
    Namn
    Lars Höstner
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    2 359
    ...=) Delar beställt!

    Återkommer när bilder finns att tillgå.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
© 2018 Volkswagen Club Sweden | Kontakta oss | Om cookies | Skapad av Per Lundin